Hygglo
Solskens knutte...
Fasiken ännu en till...Länk---> http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,67328372_852__,00.html
sevehem skrev:2140881Jävligt tråkigt men jag blir inte förvånad,... idag hörde jag ljudet av en sporthoj som varvade max på först ettan sen tvåan,... (eller kan det tom varit tvåan och trean) mitt inne i Falun, vi snackar centrum med enkelriktade gator och barn, bussar, bilar, rondeller och hela skiten,... altså inte nån genomfartsled eller landsväg.
kör med förstånd så slipper vi betala så mkt i försäkringar plus att alla anhöriga slipper gnälla och oroa sig hela tiden!
ha det gott och tänk på de stackars omkomnas familjer...
zykl0n skrev:
Jompa05 skrev:2140970Det är för mycket olyckor nu...bara en olycka är för mycket
Fetvadd skrev:2140980Jag hatar alla dessa bilister som verkat fått körkortet i ett flingpaket.
Fetvadd skrev:2140980Jag hatar alla dessa bilister som verkat fått körkortet i ett flingpaket.
TRX85r skrev:2140993Jo men visst ,, för det e ju aldrig nån hojåkare som gör fel jy
Hygglo skrev:2140429Fasiken ännu en till...Länk---> http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,67328372_852__,00.html
sevehem skrev:2140881Jävligt tråkigt men jag blir inte förvånad,... idag hörde jag ljudet av en sporthoj som varvade max på först ettan sen tvåan,... (eller kan det tom varit tvåan och trean) mitt inne i Falun, vi snackar centrum med enkelriktade gator och barn, bussar, bilar, rondeller och hela skiten,... altså inte nån genomfartsled eller landsväg.
kör med förstånd så slipper vi betala så mkt i försäkringar plus att alla anhöriga slipper gnälla och oroa sig hela tiden!
ha det gott och tänk på de stackars omkomnas familjer...
Fürstenhoff skrev:2141091Tyvärr att du är fel ute då dom flesta olyckorna med MC vs annat fordon GARANTERAT beror på oss motorcyklister pga av våran egna framfart som allt för ofta på långa vägar INTE sker i laglig hastighet!!
Så att hela tiden skylla på bilister och andra trafikanter så fort som det sker en mc olycka eller någon incedent i trafiken känns tyvärr som att "pissa i motvind och hoppas på att man inte skall bli blöt" - men vad vet jag med min lilla erfarenhet & kunskap!!
Och till sist, tycker du det samma om dom mc förare som INTE kan hantera sitt fordon i trafiken - hatar du dem också eller finns det inga sådana i dina ögon!!
/Fürstenhoff.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |