MC olycka.. någon från sporthoj.com?

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Jävligt tråkigt men jag blir inte förvånad,... idag hörde jag ljudet av en sporthoj som varvade max på först ettan sen tvåan,... (eller kan det tom varit tvåan och trean) mitt inne i Falun, vi snackar centrum med enkelriktade gator och barn, bussar, bilar, rondeller och hela skiten,... altså inte nån genomfartsled eller landsväg.

kör med förstånd så slipper vi betala så mkt i försäkringar plus att alla anhöriga slipper gnälla och oroa sig hela tiden!

ha det gott och tänk på de stackars omkomnas familjer...

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
sevehem skrev:
2140881 Jävligt tråkigt men jag blir inte förvånad,... idag hörde jag ljudet av en sporthoj som varvade max på först ettan sen tvåan,... (eller kan det tom varit tvåan och trean) mitt inne i Falun, vi snackar centrum med enkelriktade gator och barn, bussar, bilar, rondeller och hela skiten,... altså inte nån genomfartsled eller landsväg.

kör med förstånd så slipper vi betala så mkt i försäkringar plus att alla anhöriga slipper gnälla och oroa sig hela tiden!

Mmm såg senast idag 2 st mc som gasade på rätt friskt här i centrala stan med en massa farliga korsande vägar,dessutom så är det 30km/h i centrala delarna och som bilist så kan man inte sitta och tänka på folk som kan komma i runt 100 blås,så det är ju inte så konstigt att det händer olyckor.. Såg en stolle på sista april på kvällen som körde på gatan bakom olearys här i stan utan hjälm och i t-shirt&jeans och förmodligen med alkohol i kroppen,förmodligen så skulle han visa upp sig för nån kompis.Hörde när jag stog vid rödljusen att han gasade på friskt på den trånga gatan och man kan ju tänka sig vad som skulle hänt om det kommit nån katt utspringades eller ännu värre en bil.

IronMike

Guest
Fruktansvärt tråkig läsning om alla olyckor idag kontra senaste tiden :(

Kanske tur i oturen att man var fast på jobbet....

:4skrika

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Jompa05 skrev:
2140970 Det är för mycket olyckor nu...bara en olycka är för mycket :huvet

sant... finns inte mycket man kan göra mer än att ta det passivit i städer & vid korsningar där man vet att bilar kan sticka ut. Lättare sagt än gjort kanske.

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Jag hatar alla dessa bilister som verkat fått körkortet i ett flingpaket. :huvet

jacken

A good man knows his limits..
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
VFR800-01
Man måste tyvärr utgår ifrån att det finns "idioter" på vägarna,det hjäper inte alla gånger att man kör som man ska :(

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
sevehem skrev:
2140881 Jävligt tråkigt men jag blir inte förvånad,... idag hörde jag ljudet av en sporthoj som varvade max på först ettan sen tvåan,... (eller kan det tom varit tvåan och trean) mitt inne i Falun, vi snackar centrum med enkelriktade gator och barn, bussar, bilar, rondeller och hela skiten,... altså inte nån genomfartsled eller landsväg.

word!
fan man måste tänka till! Det är inte på "lek" även fast det är det! :död

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Saxat från aftonbladet:

"Två döda i mc-olyckor
Flera mc-olyckor med dödlig utgång inträffade under lördagen.

En mc-förare omkom i en svår krasch med en personbil i Hällingsjö mellan Göteborg och Kinna. Fyra personer som färdades i personbilen chockades svårt och fördes till sjukhus.

På E 22 vid Fogdarp norr om Lund skadades en mc-förare så svårt att han avled när han stötte in i sidan på en bil."

En svart lördag.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Såg idag en ung kille i T-shirt, jeans och sportskor göra en fladdrig power wheelie på en R1:a mitt i stan....i en kurva. Han hade inte ens fötterna på fotpinnarna utan hängandes längs med sidorna på hojen. Det hela såg riktigt osäkert ut och jag hann bara tänka stackars dumma jävla människa innan han höll på att krocka med en bil i mötande fil.

När jag kom hem stod följande att läsa på DN:s förstasida på nätet.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=542827&previousRenderType=6

/Olzki

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Fürstenhoff skrev:
2141091 Tyvärr att du är fel ute :7peta då dom flesta olyckorna med MC vs annat fordon GARANTERAT beror på oss motorcyklister pga av våran egna framfart som allt för ofta på långa vägar INTE sker i laglig hastighet!!

Så att hela tiden skylla på bilister och andra trafikanter så fort som det sker en mc olycka eller någon incedent i trafiken känns tyvärr som att "pissa i motvind och hoppas på att man inte skall bli blöt" - men vad vet jag med min lilla erfarenhet & kunskap!! :rolleyes:

Och till sist, tycker du det samma om dom mc förare som INTE kan hantera sitt fordon i trafiken - hatar du dem också eller finns det inga sådana i dina ögon!! ;)

/Fürstenhoff.

Det är ungefär som att skylla på vägverket när man vurpar på rullgrus...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln