MC olycka.. någon från sporthoj.com?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Det här var tungt. Bor nästgårds med den där vägen och hörde sirenerna i lördags. Varje gång man hör ambulansen försvinna ut åt det hållet, kommer tanken att det kan vara en hojåkare som råkat illa ut. Kör den vägen i stort sett varje gång jag är ute på hojen och det gör känslorna än tyngre.
Det går många tankar till familjen.
Och ni som åker den aktuella vägen mellan Inseros och Hällingsjö; Vintern har gått mycket hårt åt vägen. Den är oerhört ojämn och skumpig med mycket potthål jämfört med förra året. På en sporthoj med stenhård fjädring upplever jag den faktiskt som direkt farlig för närvarande. Avhåll er från gasarorgier där tills vidare, är ni snälla. :(
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tråkigt! Usch. Att sluta sitt liv med att göra det man älskar i livet är alltid något.

vif

(tråden flyttad till minneslund-forumet)
 

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Ort
3:e våningen
Hoj
Briggs & Stratton
Tyckte att det blev bra och fint på Falkenbergsbanan idag med tyst minut och kompisarna som slöt upp och "körde för Gert"...

Man funderar ibland på vad man håller på med, men detta är ju lite det vi lever för, och jag är säker på att Gert hade uppskattat att vi inte gick hem och lade oss och grinade...

Nu går livet vidare på ett eller annat sätt, det måste det göra, vi har ingenting att välja på. Släpper ett litet citat ur en av låtarna vi lyssnade mycket på i bilen till och från Brno...

"I'll face it with a grin
I'm never giving in
On with the show
I'll top the bill
I'll overkill
I have to find the will to carry on
On with the
On with the show
The show must go on...."
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Buspojke skrev:
2146131 Tyckte att det blev bra och fint på Falkenbergsbanan idag med tyst minut och kompisarna som slöt upp och "körde för Gert"...

Önskar att jag hade vart med ikväll :(
 

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Buspojke skrev:
2143467
Gert var en fin kille. Jag tror att alla som någon gång träffade Gert tyckte om den tystlåtne men rolige killen som envisades med att köra sin gamla -01:a på bana trots dess fel och brister.
Gert visste att det vi höll på med var farligt, han kände till riskerna, och jag tror han dog lycklig på sin hoj som var en av hans käraste ägodelar.
/Magnus
Fick inte klart för mig förrän idag vem det var....

Mkt väl skrivet Magnus.

Mina tankar till Gerts nära och kära
R.I.P
 

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Buspojke skrev:
2143467 Olyckan igår på Hällingsjövägen har gjort ett hål av saknad i mitt liv... En av mina bästa vänner, racingkamrater och vapendragare dom sista 2½ åren är borta.

Gert var en fin kille. Jag tror att alla som någon gång träffade Gert tyckte om den tystlåtne men rolige killen som envisades med att köra sin gamla -01:a på bana trots dess fel och brister. Ni som träffade Gert #29 i Brno vet vad jag menar....

Gert och jag var väldigt lika på många sätt. Vi led båda av ett visst mått av livsleda vilket vi botade med ständiga adrenalinchocker. Det är liksom enda sättet... Vi levde bägge för drömmen om att göra saker som vi tyckte var roliga, detta året åkte vi ner till Brno och tog det som ett äventyr utan några som helst ambitioner om att placera oss bra eller slå banrekord. Till nästa år planerade vi att åka Isle of Man för att uppfylla våra drömmar.

Igår vid 13-tiden slutade Gert att drömma. Vad som orsakade olyckan är svårt att säga, men jag vet att han troligen hade problem med TPS-en på hojen. Motor dog ibland vid gassläpp, och låste då upp bakhjulet. Jag var på olycksplatsen tidigare ikväll och tände ett ljus, och försökte förstå vad som hänt. Av bromsspåren att döma så låste bakhjulet upp på hans sida av vägen, därefter sladdade han ut i mötande körbana, sedan in i sin egen igen för att slutligen återigen komma över i mötande körfält och fronta med bilen.

Jag tror, men vet inte, att bakhjulet låst sig och att han därefter inte kunnat parera sladden. Att han körde _för_ fort har jag svårt att tänka mig, men såklart innebär högre hastighet att det är svårare att kontrollera en sladd.

Det sista Gert och jag pratade om härom kvällen var att vi var tvugna att träffas snart och laga hans hoj, och för att göra upp pengarna efter Brno. Han sa till mig på telefon att "vi måste räkna ut vad jag är skyldig dig ifall det händer någon av oss någonting". Jag svarade att "om det händer mig nånting så ge pengarna till min dotter". Fan vad fel det kan bli ibland... Jag skiter i pengarna, men det kändes som om Gert hade nån föraning...

Gert visste att det vi höll på med var farligt, han kände till riskerna, och jag tror han dog lycklig på sin hoj som var en av hans käraste ägodelar.The show must go on... Imorgon är det träning på Falkenberg och jag vet att Gert hade velat att jag kör, så det skall jag göra.

Mina tankar går till hans fru och tre barn i denna svåra stund.

Vila i frid brorsan, vi ses i nån kurva i hojhimlen en vacker dag!

/Magnus

Jag får rysningar när jag läser den texten du har skrivit. :pannkyss :fattartil Du har verkligen fått till det. Det är vad jag kallar att visa respekt! :tummenupp :trött
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top