Mc-olycka norr om Varberg

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
En mc av okänt fabrikat kolliderade för ca en timme sedan med en Älg ett par mil norr om Varberg, närmare bestämt mellan Åskloster och Väröbacka i närheten av Pålssons plåt.
Föraren reagerade inte på tilltal, men rörde på sig litegrann. Älgen som var en fjolårskalv, alltså nästan fullvuxen, var stendöd av kollitionen...

Någon härifrån? Tråkigt hursomhelst, hoppas han klarar sig :(

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Jobbigt när man måste akta sig för alla galningar i bilar så hoppar älgen fram.
Hoppas de gick bra för han.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Usch! Åkte förbi en bil som klippt en älg utanför Örebro för ett par dagar sen. Biltaket var intrykt så backspegelns placering var mellan nackstöden på framstolarna :näsblod Skulle inte vilja sitta på en hoj om en sån lufs kommer upp på vägen!

Hoppas att han/hon klarar sig!

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
Hsb-Chrille skrev:
2336626 En mc av okänt fabrikat kolliderade för ca en timme sedan med en Älg ett par mil norr om Varberg, närmare bestämt mellan Åskloster och Väröbacka i närheten av Pålssons plåt.
Föraren reagerade inte på tilltal, men rörde på sig litegrann. Älgen som var en fjolårskalv, alltså nästan fullvuxen, var stendöd av kollitionen...

Någon härifrån? Tråkigt hursomhelst, hoppas han klarar sig :(

sporthoj eller?

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
och så klagar folk på oss älg jägare.. hur skulle de va om inte vi sköt av dom.. skulle ju va hur farligt som hellst på vägarna... en kompis till mig blåste in i en älg för nåt år sen me enduro hojen... klarade sig rätt bra endå.. bruten arm och lite mörbultat...

e riktigt stora djur de där.. de som jagar älg här vet nog vilka klunsar de e... och om den va nästan fullvuxen måste de vart en rejäl smäll om den va död..

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Påminner om olyckan som hände utanför västerås i juni med paret från gävle som hade vart på mc-resa till scottland.Dom klippte en älg där och frun hans dog och han ligger fortfarande på sjukhus som jag hört.Vilken jävla otur får man säga efter en sån lång resa och dom har drygt 10mil kvar hem och så händer det...

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
gaylord skrev:
2336673 sporthoj eller?

Tyvärr kom jag inte nära nog att se varken hojen eller föraren, vägen var avspärrad ca 50 meter på vardera sida om olyckan.
Detta är vad som berättades av en brandman på platsen.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Hsb-Chrille skrev:
2336626 En mc av okänt fabrikat kolliderade för ca en timme sedan med en Älg ett par mil norr om Varberg, närmare bestämt mellan Åskloster och Väröbacka
Hoppas att det går bra för föraren, man blir så ledsen av att läsa om alla olyckor :(

Återigen, man är utlämnad på en hoj, så kör försiktigt alla ni därute! Tänk på att det ska vara kul att köra, och jag vill så gärna ha några kvar att heja på nästa gång jag sätter mig på hojen :rolleyes:

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
Hsb-Chrille skrev:
2336692 Tyvärr kom jag inte nära nog att se varken hojen eller föraren, vägen var avspärrad ca 50 meter på vardera sida om olyckan.
Detta är vad som berättades av en brandman på platsen.

det var väl inte snake? du vet han med telefonican, ähh långsökt, men han får inte hitta på ngt dumt vi ska dra en repa imorrn ju:tungan

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
gaylord skrev:
2336714 det var väl inte snake? du vet han med telefonican, ähh långsökt, men han får inte hitta på ngt dumt vi ska dra en repa imorrn ju:tungan

Nejdå, du vet hur lugnt jag såg, du såg ju hur fint jag körde idag ;););)

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Det blev otroligt nog inte värre än en punkterad lunga och några krossade revben, han hade nog en rejäl portion tur med sig där.. :)

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
gaylord skrev:
2338697 du kör som en gud! ska ev. ut ikväll å träna på å koppla upp han i tvåan:tungan

jadåååå säg till om du skall ut så hänger jag på tränar vi lite =) Dra me dj_rayback också =)

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
NigHtHawK skrev:
2336681 och så klagar folk på oss älg jägare.. hur skulle de va om inte vi sköt av dom.. skulle ju va hur farligt som hellst på vägarna... en kompis till mig blåste in i en älg för nåt år sen me enduro hojen... klarade sig rätt bra endå.. bruten arm och lite mörbultat...

e riktigt stora djur de där.. de som jagar älg här vet nog vilka klunsar de e... och om den va nästan fullvuxen måste de vart en rejäl smäll om den va död..

Blir inte älgen aggresiv om man drar in i han med endurohoj? eller blir den rädd och försöker fly? Jag har vart nära att åka in i älg ett par ggr när jag vart ute med crossen i skogen, missat med nån hårfin meter eller liknande, men det som skrämmer mig mest är ju att jag ska få stryk av älgen om jag väl råkar köra på han:hihi men de kanske inte händer?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024