MC-olycka på Sveavägen 13/5 08.30

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Ajajajajaj :(
En grön Kawa ZX-9R smällde alldeles nyss på Sveavägen.
Jag körde förbi där precis när ambulanserna kommit.
Killen som körde kawan hade kawagrönt skinnställ och var inte vid medvetande. Han fick sprutor av ambulanspersonalen, men såg i övrigt hel ut.

Jag har ingen aning om hur olyckan gått till och jag såg ingen bil eller annan hoj vid olycksplatsen som såg krockad ut.

Hoppas att killen klarar sig bra, och om det är någon här eller om du läser detta: Krya på dig!

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Brutet

Lårben, skall snart opereras, annars gick det bra!

Och han blev påkörd av en Bil

Mr.J

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det tar ett tag att komma tillbaka efter ett sådant benbrott och så allt skit med försäkringsbolag och rehabilitering. Jag åkte på en sådan smäll i höstas och knäckte ett lårben och nu för någon dag sedan var det dags igen - precis samma typ av manöver: vänstersvängande bil som inte ser en när man kommer glidandes fram i en korsning i rusningstrafik. Men jag hann få stopp på ett par-tre meter och klarade mig med lite ömmande muskler och leder (hojen helt OK - tack och lov man kör en robust KTM :) ).

Undras hur försäkringsbolagen bedömer en sådan sak ? Vänstersvängande ska lämna företräde, men om man nu gled mellan köerna (som vanligt då :rolleyes: ) och kanske skymdes av bilarna ? Måste båda parter sända in skadeanmälan - även om man inte själv drabbats av någon skada (eller hojen) ?

Tillfriskningsönskningar i mängder till Sphinx i alla fall!! Ett bättre öde så här på försäsongen kan man ju önskat sig.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...