Tjena tjena!
Kan börja med att skriva att jag mår bra, inga allvarliga skador =)
Förra veckan fick en bil för sig att byta fil utan att kolla om filen han skulle byta till var fri, så jag fick uppleva hur det känns att flyga av hojen. Kan lägga till att det inte var så höga hastigheter och att jag klarade mig bra mycket bättre än hojen.
Jag har (hade) en ducati monster 600 med arrow avgasrör. Skadorna skulle kosta 41000kr att fixa så försäkringsbolaget vill istället ge mig pengar för hojen. Jag fick en preliminär värdering på mellan 28000-29000kr för hojen. Jag hävdar att jag hade kunnat få 33000 för den med tanke på säsongstart, och extra utrustning på hojen. Den har relativt hög miltal (3650mil). Det jag undrar är hur får jag försäkringsbolaget att tycka som jag, dvs att deras värdering är 4000kr för låg?
tack för all eventuell hjälp i frågan,
Alex
Kan börja med att skriva att jag mår bra, inga allvarliga skador =)
Förra veckan fick en bil för sig att byta fil utan att kolla om filen han skulle byta till var fri, så jag fick uppleva hur det känns att flyga av hojen. Kan lägga till att det inte var så höga hastigheter och att jag klarade mig bra mycket bättre än hojen.
Jag har (hade) en ducati monster 600 med arrow avgasrör. Skadorna skulle kosta 41000kr att fixa så försäkringsbolaget vill istället ge mig pengar för hojen. Jag fick en preliminär värdering på mellan 28000-29000kr för hojen. Jag hävdar att jag hade kunnat få 33000 för den med tanke på säsongstart, och extra utrustning på hojen. Den har relativt hög miltal (3650mil). Det jag undrar är hur får jag försäkringsbolaget att tycka som jag, dvs att deras värdering är 4000kr för låg?
tack för all eventuell hjälp i frågan,
Alex