Mc olycka

Gabor

Guest
Fürstenhoff skrev:
2205052 OM!! det är nu är drog/alkohol påverkan inblandat i denna olycka så har jag inte en cell i kroppen som tycker synd om dessa personer oavset skador mm!!

/Fürstenhoff.

Vi kom förbi precis efter att ambulans kommit och polis tagit snubben. Han satt på gräsmattan å såg ok ut. Hojen skrot, underlig krasch var det i alla fall.

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
wonderwizard skrev:
2205179 Gott jobbat :klappar :tummenupp

Om du får veta något mer, så håll oss uppdaterad

Tack .. jag blev hörd som vittne så eventuellt får jag kanske reda på mer ifall polisen hör av sig.

Jag blev bara så jäkla glad när jag märkte att han levde, och att han andades men jag vet inte hur illa han slagit sig kan ju fått inre blödningar och skit och det är väl inte att leka med. Kände efter ifall han hade ryggskena och det hade han, överhuvudtaget var han så väl skyddad som man kan vara - det enda som hade kunnat vara bättre var om hjälmen hade varit öppningsbar men det fixade sig ju ändå. Annars var det bra skinnställ, handskar med ordentliga knogskydd, stövlar och hela kittet inklusive ryggskenan. Tror nog han kommer vara rätt glad att han inte snålat in på något så pass viktigt ..

Han var rejält väck - kunde egentligen inte svara på några frågor så det var bara att försöka prata lugnande och förklara att han kommer klara sig osv .. blev rejält stissig ett tag och försökte ta sig upp, tittade på mig som om jag försökt sno hojen för honom eller ngt. Men jag och den andra killen som stannade fick honom att ligga kvar iaf ..

Tack för att jag fått skriva av mig lite ..

Sannis

apstollmc.com
Gick med
15 May 2006
Hoj
cbr 900RR
Chii skrev:
2205151 Är det upp till oss att dömma detta :confused: ska man hård dra det så är båda att överskrida lagen= Att utsätta andra eller dig själv för fara, Tycker detta är det mest fundamentala i Sporthojjsåkarens sneda självuppfattning, Jag kan allt och jag har kontroll därför behöver jag inte följa lagar och regler, Killen som satte sig stenhög på hojj resonerade på samma sätt,

Inte upp till dig eller mig att dömma enligt min åsikt, båda bryter mot lagen= det ända som separerar oss från honom är värderingar

finns folk som har precis lika lite sympati för oss som han

Håller med här...
Det hjälper ingen att sitta o dra ner på folk om man inte vet något konkret.. eller?
De anhöriga har det väl svårt nog om det blev allvarliga konsekvenser efter olyckan... Kör med eget huvud i fortsättningen bara, behandla andra som du själv vill bli behandlad..
Hoppas att han e OK bara

Blir så pissed på skitsnacket som kan bli efteråt... en som vet!!

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Hoppas han klarar sig bra!

Såg en annan krashad hoj när jag körde hem över volvo vid femtiden.
En svart HD Nightrod , en svart V70 samt polis & ambulans stod vid vägkanten.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
CBR Sannis skrev:
2205239 Håller med här...
Det hjälper ingen att sitta o dra ner på folk om man inte vet något konkret.. eller?

Läs första ordet

Fürstenhoff skrev:
2205052 OM!! det är nu är drog/alkohol påverkan inblandat i denna olycka

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
Smeddie, otroligt bra jobbat, flera som dig behövs i den här världen!
Hoppas killen klarar sig och kan återgå till sitt normala liv som för.

Angående påverkade som kör, jag önskar att de aldrig hann sätta sig i/på fordonet!!!

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Smeddie skrev:
2205227 Tack .. jag blev hörd som vittne så eventuellt får jag kanske reda på mer ifall polisen hör av sig.

Jag blev bara så jäkla glad när jag märkte att han levde, och att han andades men jag vet inte hur illa han slagit sig kan ju fått inre blödningar och skit och det är väl inte att leka med. Kände efter ifall han hade ryggskena och det hade han, överhuvudtaget var han så väl skyddad som man kan vara - det enda som hade kunnat vara bättre var om hjälmen hade varit öppningsbar men det fixade sig ju ändå. Annars var det bra skinnställ, handskar med ordentliga knogskydd, stövlar och hela kittet inklusive ryggskenan. Tror nog han kommer vara rätt glad att han inte snålat in på något så pass viktigt ..

Han var rejält väck - kunde egentligen inte svara på några frågor så det var bara att försöka prata lugnande och förklara att han kommer klara sig osv .. blev rejält stissig ett tag och försökte ta sig upp, tittade på mig som om jag försökt sno hojen för honom eller ngt. Men jag och den andra killen som stannade fick honom att ligga kvar iaf ..

Stämmer ganska bra det där med vad du sa, man blir ganska väck efter en blackout och dom första sekunderna som är som år undrar man va fan som e på gång. Chocken och adrenalinet får världen att kännas mycket annorlunda, mycket konstig känsla. Hoppas ni slipper uppleva det!

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Snyggt jobbat smeddie :tummenupp inte alltid lätt att vara lugn vid olyckor. Man kan bara göra sitt bästa och hoppas att det hjälper tills kvalificerad personal anländer.

Ang. fylla vs leka:
Hur skulle ni dömma någon som leker på bakhjulet och tror sig vara kung, krachar och kör ihjäl någon?

reddevil

Off/On-road
Gick med
6 May 2006
Hoj
BMW GS 1200 Adv.
Härligt jobbat..

Om jag någonsin skulle råka ut för en olycka så ere sånna som du jag hade velat få hjälp av.. :Bugar

Jag är tyst angående drogpåverkade förare.. Vill inte svära och skrika för mycket :mad:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Fürstenhoff skrev:
2205142 Att jämföra en person som kör för fort med en som DROG/ALKOHOL påverkad sätter sig på/i ett fordon visar endast hur patetisk du är - sen att säga att man skulle fira att någon som kör för fort och då stryker med med en kall öl borde få dig permanent bannad på detta forum samt en kraftig käftsmäll av var och en av dom familjer som förlorat en anhörig i trafiken!! :fatta!

/Fürstenhoff.
Hur patetiskt JAG är? :hihi :rofl

Av en händelse råkade jag citera dig, det va mest en olyckshändelse.

Större delen av inlägget va ironiskt då folk i andra trådar önskat livet ur folk till höger och vänster och det var detta jag syftade på. Sen att du tog "ölen" på allvar var ju nästan lite roligt, du missade nog smajlin efter. Dessutom va det inte dom som körde för fort jag va ute efter utan dom som satte andra människor i trafiken i onödig fara.

Ska jag få en käftsmäll? Jag vet folk som dött p.g.a. fortkörare. Ska jag gå och slå alla fortkörare på käften för de? Nja...

Sen tror jag nog minsann det _kan_ vara lika farligt att köra med en smutta alkohol i blodet som att köra 200++ på svenska småvägar.

/ Hannes

Muppi skrev:
2205168 Om jag inte minns helt fel har väll nära o kära till F råkat illa ut pga rattfyllon, kanske inte den konstigaste kommentaren av F då om denna eventuellt ratt/drogfulle förare. Jag vet att jag skulle åtmindstonde inte ha någon medkännsla kvar för dessa om någon av mina nära o kära råkade ut för sånna, skulle du?
Nej kanske inte det, det kan jag inte svara på. Hur som helst så tycker jag det alltid är tragiskt när människor dör, inte bara när vissa gör det...

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Fürstenhoff skrev:
2205183 Jag dömmer ALLA som påverkade av droger & alkohol som avskum då jag själv förlorat 2 personer till en sådan person!!

Dock skulle jag inte till trotts detta kunna fira det med en kall öl om en påverkad förare förolyckades i trafiken som en annan planta på detta forum skrev i ett tidigare inlägg i denna tråd rörande folk som kör för fort - jag önskar däremot att lagen ändras i framtiden så att dom som kör under påverkan får års långa fängelse straff!!

/Fürstenhoff.

Oj den där ölen tog verkligen skruv. Jag tyckte inte det var mer osmakligt än andra inlägg i tråden.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Skriven ironi är nästan omöjlig att uppfatta, hur många smilies som än kommer efter. Det är kanske lättare ifall man känner författaren, vad vet jag.

Alkohol och andra droger har inte i blodet på trafikanter att göra, så långt är de flesta överens. Däremot så önskar jag inte livet/hälsan av nå'n, offer eller gärningsman.

Se'n var det väl olyckan i Uppsala som var orsakad av droger och inte trådskaparens, så vitt jag förstår. MAO killen på sin nya, numer skrotade, GSXR behövde inte ha varit påverkad?

Last edited:

Mrk

Guest
Panajo skrev:
2205093 Dum fråga kanske?!
Varför ska man inte ta av någon hjälmen vid en olycka? Kan man sabba den skadade personens nacke eller nåt då? Kan vara bra att veta.
:va
MVH
Bobby

Huvudet kan vara spräckt , det måste röntgas innan man tar av hjälmen.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
GeFeldz skrev:
2205542 ...

Alkohol och andra droger har inte i blodet på trafikanter att göra, så långt är de flesta överens. Däremot så önskar jag inte livet/hälsan av nå'n, offer eller gärningsman.
...

På den sista punkten där är inte alla överens, en del här på forumet vill helst avrätta dessa människor på plats.

Angående ironin så va det kanske klantigt av mig, jag ber om ursäkt om någon tog illa upp.

Fürstenhoff skrev:
2205571 Jag personligen struntar i om du av en händelse råkade citera mig eller om du hade citerat en annan person på det sätt du gjorde - men när man har vetskap omhur många som faktiskt förolyckats i trafiken i år (och andra år för den delen) skriver att man minsann skall fira alla fortkörare som förolyckas med en kall öl så tycker jag att du borde permanent bannas - oavsett ironi eller inte!!

Och det som gör det hela än mer sjukt i mina ögon är att du inte ber om ursäkt det första du gör för det du skrev ang firandet med ölen - skrämmande dåligt HanneZ!!

/Fürstenhoff.

Vad har de som förolyckats med det som jag skrev? Jag påpekade att "vansinnes-körningar" minsann kan vara livsfarligt för andra människor precis som fyllekörning. Kan du förklara skillnanden för mig att man önskar livet ur en fyllekörare men att det inte är ok att önska livet ur en "vansinnes-förare" när båda är en stor risk för andra människor i trafiken. Med "vansinnes-körningar" menar jag inte aktiv mc-körning på lämplig sträcka.

Jag har bett om ursäkt.

Edit: Va fan nu använder du ordet fortkörare precis som om jag önskat livet ur dom. Läs vad jag skriver för helvete och sluta hota med stryk p.g.a. att jag skrev ett ironiskt inlägg, om du läste några andra trådar på sporthoj dom senaste dagarna så hade du insett att jag _verkligen_ inte önskar livet ur någon.

Last edited:

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Varför denna griniga alkoholdebatt? Finns det några misstankar om att det fanns alkohol inblandat i denna olycka?

Starkt jobbat Smidde! Måste vart väldigt jobbigt att se och genomgå. Känns kymigt att läsa detta bara!
Eloge!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
bagerah skrev:
2205597 Varför denna griniga alkoholdebatt? Finns det några misstankar om att det fanns alkohol inblandat i denna olycka?

Det är 2 olika olyckor det handlar om. En i Uppsala där man misstänker drogpåverkan.

Och en i Gtb där Smeddie gjorde en hedersvärd insats.

Som sagt....jag önskar inte livet ur någon...men om man sätter sig bakom ratten...eller styret på sin hoj (eller någon annans) när man intagit alkohol eller droger....då har man lixom gått döden halvägs till mötes. Och det är svårt att tycka synd om en sån.

Skulle någon som är påverkad av endera nåndera, köra ihjäl någon som står nära mig. Då vette fan hur jag skulle klara att INTE spöa ihjäl denne någon. Vedergällning är såklart primitiva känslor...men människan är trots allt en ganska primitiv varelse. Även om vi tror att vi kommit långt i utvecklingen.

Smeddie skrev:

Du får såklart skriva hur mycket du vill om hur du känner. Det finns säkert fler som har varit med om samma och kan skriva något stödjande.

//M

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...