MC-olycka...

Reen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hojen sååld!!:( försöker trösta mig med minimoton. Går sådär:(
just det

Kain skrev:
just grävling bör man nog inte köra på.. De är väääldigt hårda, som en sten ungefär, så den bör man nog veja för om det går.

Kan jag lova... körde på en med min förra hoj för några somrar sedan... jävlar vad de är hårda... av någon konstig anledning så lyckades jag hålla mig kvar och det blev inte en skråma på hojen... men det gjorde ont i hela kroppen efter smällen... de är så jävla hårda

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag tror att de flesta här skulle veja för en katt ifall den springer ut framför hojen. så jäkla svårt att låta blir. det sker bara automatiskt. jag har varit närma som fan att åka av vägen en gång i mitt liv med bil och det var en gång mitt i natten när jag körde 90-väg med en gammal mazda. det sprang ut en hare mitt i vägen och jag kastade bilen ut i andra filen. jag hade rejält sladd och jag tror nästan att högersidans hjul lyfte från backen. farten var runt 140. 1 minut efter att jag rett ut situationen började man tänka på vad fan man just gjort. en tokmanöver för att inte köra på en hare med en rutten gammal japanare som var värd kanske 5000kr :fatta!
ja ja.. är man djurvän så är man :hihi

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Jag har som tur är aldrig behövt köra på något större än en fågel med mc'n!
Och i detta läget så kanske man kan se ett behov av att lära sig sin egen hoj
med träning på bana eller liknande sittuation. För det känns att även om man väjjer för
en katt så borde man inte behöva tappa kontrollen över sitt fordon,., Det känns så trisst : (

RIP

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Zee skrev:
Katter, kaniner, grävlingar, igelkottar, hundar och mindre rådjur kör man igenom! Inte runt.

Så jävla synd.

grävling..njaa min ena farbror sitter i rullstol tack vare en grävling :(

MikeTheBike

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
Kawasaki Gpz 750-82
Mc - Olycka

Det var ju tråkigt, man får ju köra försiktigt och se sig för.Hälsn MikeTheBike.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Mycket olyckligt. Tankar till vänner, anhöriga och familjen.

Ps. Enligt statistik sker de flesta dödsolyckorna i Augusti. Dvs vi går in i den olyckstätaste månaden nu. Låt oss försöka dra vårt strå till stacken och försöka vända trenden. Dvs kör så att ni kommer hem.

//Ezzo

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
trajumf äräss!!
[PlastRaket] skrev:
En katt ska man inte väja för, den ska man sikta på :kulspruta

R.I.P
Jag försöker att inte väja för nått mindre än älg,men man har ju en reaktionsförmåga och då är det lätt att man tar ett sämre val..
Tråkigt med alla mcolyckor :(

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
hm, någon som klippt t.ex en hare på båge? Jag var oerhört nära att köra över en på hemvägen häromkvällen. Lyckades bromsa ner tillräckligt så att idiotdjuret slutade följa mitt lyse. Dagen efter körde jag över en skata, det inte så kloka djuret trodde att det skulle kunna före mig över vägen. Istället fick fastnade han med vingarna mellan stänkskärmen och hjulet och gick sönder ganska rejält. En hare kan jag tänka mig är ganska mjuk, men en grävling vetefan. Det är ju en mobil sten. :va

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Klippte en fiskmås i 230km/h.
Den satt på vägen och såg mig, försent.
Den lyfte sina vingar och jag träffade den i "armhålan" med mitt underben/stövel.
Den tog 3 minuter att få tillbaka känseln. När jag stannade knäppte jag en bild på stöveln. Den var helt gäggig och fjädrig.
Men det är dumt att veja.

Targ

Hojbiten
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Honda CBR 600 1999, Daytona 675 - 2008
Usch, vad ruggit att läsa att någon dog igår när han vejade för en katt när jag själv gjorde det igår. Jag bromsade och vejade rent instinktivt och tänkte inte förrän efteråt vad som kunde ha hänt. Kattjäkeln bara kom utspringandes utan att se sig för...

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
V.i.f

Väldigt olyckligt. Tankar till vänner, anhöriga och familjen.

Som ni andra säger, men vem vet om han är en B+A gratis förare som inte har gått eller fått ngn kurs eller hjälp med att kunna köra hojen?

anyway...tråkigt att höra att ytterliggare en dör på så kort tid (tänkte på olyckan med smitaren)

/Regards Cel

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
CeltaniC skrev:
Väldigt olyckligt. Tankar till vänner, anhöriga och familjen.

Som ni andra säger, men vem vet om han är en B+A gratis förare som inte har gått eller fått ngn kurs eller hjälp med att kunna köra hojen?

anyway...tråkigt att höra att ytterliggare en dör på så kort tid (tänkte på olyckan med smitaren)

/Regards Cel

Tja, om man är 30 så har man fått ta A-kortet separat.....

jonazzz

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
R1 99a såld Suzuki tl1000r såld..ktm660 såld..ZX10r 04 blå med polerad ram å sving
tråkigt med en till man får sig en tankeställare :( rip

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Det var en barndomskompis till mig som omkom i olyckan :(

Andreas hette han blev 28år, var bror till Pontus Gårdinger. Har inte träffat honom så mycket senaste åren med det känns så jäkla jobbigt och overkligt ändå!
Många gamla minnen som dyker upp i huvudet, det kan inte vara sant att det hänt! Sågs ju på T-banan för inte så länge sedan..

Fan vad jobbigt det känns att åka förbi där det hände och se bilden på honom och alla blommorna och ljusen :(

Så jäkla meningslös olycka, slumpen kan verkligen spela in så mycket ibland. Ett rödljus och allting hade kunnat vara annorlunda, om han bara åkt förbi 10 sekunder senare så kanske det inte hade hänt :(

Lider med hans familj och anhöriga!

/Martin

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Nej, det har dött ganska få personer i år, jämfört med tidigare år.

BTW, RIP!

Förra året på denne tid var det 20 som hade dött i MC olyckor.
Siffran för i år i samma period, dvs tills nu är 23 stycks.

Även bilister eller trafikanter i stort är över förra året - tyvärr är MC den grupp som har störst ökning..

Kommer nog lite om detta på SVT i kväll - iallafall på SVT Dalarna..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati