mc olyckor

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
.... Ettan Senast Uppdaterad: Aug 17th, 2005 - 20:45:28

Man blir ju rädd är det dax att ställa in mc OTÄCKT med alla mc olyckor

Riksnyheter
Vaxholm: Trafikolycka
Vid 18:30 tiden på onsdagskvällen inträffade en mc olycka på Bogesundsvägen i Vaxholm. Räddningsstyrkor arbetar ännu på platsen men det finns ännu inga uppgifter på om det rör sig om några allvarligare personskador. / Fia
Aug 17, 2005, 19:36

Riksnyheter
Västerhaninge: Motorcyklist omkull
En motorcyklist har kört omkull på Tungelstavägen i Västerhaninge. En person skall vara skadad och räddningsstyrkor finns på plats. / Fia
Aug 17, 2005, 19:35

Riksnyheter
Genarp: Mc olycka
En person har skadats i samband med en mc olycka vid Häckeberga utanför Rögle. Motorcyklisen har kört av vägen och hamnat med ekipaget i ett dike. / Fia
Aug 17, 2005, 19:23

Riksnyheter
Kinna: Mc olycka
Det har inträffat en mc olycka vid Insjön i Inseros på onsdagskvällen. En person har kommit till skada och räddningstjänt och ambulans finns nu på plats. / Fia
Aug 17, 2005, 19:21

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
antonoliver skrev:
Riksnyheter
En motorcyklist har kört omkull på Tungelstavägen i Västerhaninge. En person skall vara skadad och räddningsstyrkor finns på plats. / Fia

Det är lugnt. Inte alltför stora skador på varken hoj eller förare. Föraren fick åka lite ambulans, och motorcykeln kunde köras från platsen.

Edit: det är anja på Mattias konto.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
antonoliver skrev:
Riksnyheter
Vid 18:30 tiden på onsdagskvällen inträffade en mc olycka på Bogesundsvägen i Vaxholm. Räddningsstyrkor arbetar ännu på platsen men det finns ännu inga uppgifter på om det rör sig om några allvarligare personskador. / Fia

Riksnyheter

Riksnyheter
En person har skadats i samband med en mc olycka vid Häckeberga utanför Rögle. Motorcyklisen har kört av vägen och hamnat med ekipaget i ett dike. / Fia

Usch, flera populära sträckor är drabbade ikväll. Håller tummarna att det går bra för alla.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Mattias skrev:
Det är lugnt. Inte alltför stora skador på varken hoj eller förare. Föraren fick åka lite ambulans, och motorcykeln kunde köras från platsen.
Jag passerade troligen strax efteråt, men jag såg bara tre hojar parkerade, och alla såg lugna ut. Trodde inte ens det hänt något, snarast en akut pissepaus, och stannade därför inte. Sen mötte jag farbror blå och en ambulans, och började ana oråd. Skönt att höra att det inte var något allvarligt, sorry att jag inte stannade, men som sagt, det såg inte ut som någon olycka...
/Hasse

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
antonoliver skrev:
.... Ettan Senast Uppdaterad: Aug 17th, 2005 - 20:45:28

Man blir ju rädd är det dax att ställa in mc OTÄCKT med alla mc olyckor

Riksnyheter

Riksnyheter

Riksnyheter

Riksnyheter
Kinna: Mc olycka
Det har inträffat en mc olycka vid Insjön i Inseros på onsdagskvällen. En person har kommit till skada och räddningstjänt och ambulans finns nu på plats. / Fia
Aug 17, 2005, 19:21

Det var nog det värsta jag hört talas om på hela året. Så många olyckor på så kort tid men än så länge verkar det ju gått bra för alla fyra.

Ensam_Pappa

En trevlig papa
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
BMW r80 -83, CN 250
Grrrooov skrev:
Det var nog det värsta jag hört talas om på hela året. Så många olyckor på så kort tid men än så länge verkar det ju gått bra för alla fyra.

Vad baserar du den "sanningen" på?

Ensam_Pappa

En trevlig papa
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
BMW r80 -83, CN 250
Grrrooov skrev:
Nu hajar jag inte riktigt vad du menar heller.

Kollar runt lite på de olika "krypinnen" du har en fin presentation tycker jag.
Jo hur kan du vara så säker att det gått bra för de som kört i diket?

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Det var ytterligare en olycka i morse ca: kvart över åtta vid ena påfarten på E20 i Södertälje. Passerade innan ambulans o polis va på plats. Killen som kört hojen låg på gräset men rörde iaf på ena armen så han va inte helt borta. Hade antagligen blivit påkörd eller trängd av en bil. Såg otäkt ut som fan men det stod så mkt folk där redan så jag stannade inte.
Riktigt otäkt med alla dessa olyckor.

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Ensam_Pappa skrev:
Kollar runt lite på de olika "krypinnen" du har en fin presentation tycker jag.
Jo hur kan du vara så säker att det gått bra för de som kört i diket?

Av den texten som skrevs att döma vid den stunden så verkade det inte vara några dödsfall. Det kan ju ske efterhand visserligen men i den skrivande stunden så.

Att man blir skadad på något sätt när man kör omkull är ju ganska säkert.

Är min presentation fin menar du? Kul.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Mycket hallå om olyckor hit och dit. Det är ju en del av grejen med att åka båge i allmähet och SH i synnerhet. :3freak

"Living on the edge" att varje tur kan vara den sista är ju en del av tjusningen, hade det varit lika tryggt som att kuska runt i en Volvotraktor i 70 km/h så hade det ju inte alls varit lika kul/ball/speciellt. :3freak

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
smart kille

Helldriver skrev:
Mycket hallå om olyckor hit och dit. Det är ju en del av grejen med att åka båge i allmähet och SH i synnerhet. :3freak

"Living on the edge" att varje tur kan vara den sista är ju en del av tjusningen, hade det varit lika tryggt som att kuska runt i en Volvotraktor i 70 km/h så hade det ju inte alls varit lika kul/ball/speciellt. :3freak
:arsele :arsele :arsele :arsele :arsele :arsele :arsele

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
antonoliver skrev:

Om man inte inser hur otroligt farligt det faktiskt är att fara runt på båge så tror jag inte man ska sätta sig på båge överhuvudttaget.

Kom just in från en längre runda ikväll och vägrana var fulla av körkåta MC nu när regnet äntligen har dragit bort och solen kommit fram.

Satt i bilen idag, fan bågarna kommer ju som projektiler i alla farter upp mot 250 km/h med minimala marginaler.

Alla verkar fan ha Ghostrider Komplex, om man då som du antonoliver verkar tro att det är något helt ofarligt man sysslar med så blir jag verkligen förvånad, det är väl klart som fan att det är skitfarligt och risken är att man inte blir långlivad, Vakan upp och inse....

Körde mest 90 väg med många rakor, de flesta SH dånar ju förbi i 200 km/h på rakorna. Det finns inga viltstaket.

Om en älg kliver ut så är man död på 0.1 sekund.
Ligger det grus i kurvan 200 meter fram så lär man sitta i bergknallen på högersidan.
Gör en bil en oförsiktig vänstersväng 400 meter av en bil fram så är man också död
Någon jag möter slangar, en kraftig sidvind så sitter ha i en trädstam

Undrar vem det är som är smart här, jag tror inte man behöver vara någon Einstein för att fatta hur nära döden det är hela tiden.

Men du vill kanske inte inse sanningen.

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Mattias skrev:

Edit: det är anja på Mattias konto.

Passerade när ambulans mm var på plats, skönt höra att det gick relativt väl!

/B

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Det var en olycka efter 20.00 i den skarpa kurvan vid ett kalhygge för där stod en smashad r1/r6 och en polisbil, samt minst en olycka strax innan 2100 då polisbilen efter mig tvärvände och lite senare möte en ambulans i full fart strax innan tungelsta...Var nog ingen rolig dag igår för polis och ambulans

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Hårding skrev:
Det var en olycka efter 20.00 i den skarpa kurvan vid ett kalhygge för där stod en smashad r1/r6 och en polisbil, samt minst en olycka strax innan 2100 då polisbilen efter mig tvärvände och lite senare möte en ambulans i full fart strax innan tungelsta...Var nog ingen rolig dag igår för polis och ambulans

Den var "roligare" för oss än för dem som kraschade........... :(

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
antonoliver skrev:
Riksnyheter

Inga större skador där heller. Dock trist, som alltid.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom