mc olyckor

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
benkar skrev:
Passerade när ambulans mm var på plats, skönt höra att det gick relativt väl!

/B

Ja, jag vinkade till dig ju!
Han mår fint i alla fall. Ett brutet nyckelben (Ja Anja =) och en smutsig hoj med en trasig blinkers var väl allt.

Passar på att tacka Mattias och Anja för hjälpen. Och alla andra som erbjöd sig hjälp.

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
många olyckor sker i hemmen, jobbet, garaget, sänghalmen mm
Ja, överallt för den som inte vet :gnissla :död

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om alla hade en likadan moppe som jag så skulle vi ha mycket färre olyckor. Om alla sen dessutom körde som ajg (dvs som en kärring) så skulle vi nog inte ha många olyckor alls. Höll iofs på att tappa hojen vid ett rödlyse häromdagen.......

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
Svar

svar till helldriver
................................................................................................................................................................................................................

När jag sätter mig på hojen har jag i mina tankar att det kan hända en olycka lätt som en plätt,,det har väl dom flesta....MEN SOM DU SÄGER ::DET ÄR SJÄLVA TJUSNINGEN ATT DET KANSKE ÄR SISTA TUREN :::JA inte är det en tjusning för mig att jag kanske kör ihjäl mig ...förresten har annat för mig än att svara på dumma svar från SMARTA KILLEN :arsele :arsele

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
eisbaer skrev:
Han mår fint i alla fall. Ett brutet nyckelben (Ja Anja =) och en smutsig hoj med en trasig blinkers var väl allt.

Passar på att tacka Mattias och Anja för hjälpen. Och alla andra som erbjöd sig hjälp.

Trodde det satt för långt ner för att vara nyckelbenet först, fast det såg jag ju att det var sen när ambulanspersonalen öppnade tröjan. Så alla revbenen var i behåll? Skönt isf. Hälsa honom från mig!

:katt

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Citat:
Inskickat av benkar
Passerade när ambulans mm var på plats, skönt höra att det gick relativt väl!
/B

eisbaer skrev:

Blev så mycket att hålla reda på, varningstrianglar, polisbil med blåljus, hoj i diket, hojar vid vägkanten, sandig kurva, folk som vinkade... och jag ser så dåligt, dom där små runda skyltarna med siffror är det väl värst med.... :D Dvs såg inte riktigt vilka det var runt hojarna, får :hej nu!

/B

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
antonoliver skrev:
svar till helldriver
................................................................................................................................................................................................................

När jag sätter mig på hojen har jag i mina tankar att det kan hända en olycka lätt som en plätt,,det har väl dom flesta....MEN SOM DU SÄGER ::DET ÄR SJÄLVA TJUSNINGEN ATT DET KANSKE ÄR SISTA TUREN :::JA inte är det en tjusning för mig att jag kanske kör ihjäl mig ...förresten har annat för mig än att svara på dumma svar från SMARTA KILLEN :arsele :arsele

Kanske uttryckte mig lite plumpt. Men jag har sett minst sju döda människor i olika mc-crasher, alla vid olika tillfällen. Några var jag först fram på och försökte göra livrädding på. Har du själv suttit hukad över någon och gjort fruktlösa återupplivningsförsök på en människa som sakta dör bort, medans marken runt bågen är full med små presenter han har köpt på resan och som är till hans tjej och familj. Allt utkastat från tankväskan av smällen. Även min kusin dog på hojen.
Så ge fan i att visa mig ditt arsele hela tiden :kocko :kocko :kocko . Har man sett allt detta och endå åker vidare med mc så är döden djävligt nära och medveten.

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
Helldriver skrev:
Kanske uttryckte mig lite plumpt. Men jag har sett minst sju döda människor i olika mc-crasher, alla vid olika tillfällen. Några var jag först fram på och försökte göra livrädding på. Har du själv suttit hukad över någon och gjort fruktlösa återupplivningsförsök på en människa som sakta dör bort, medans marken runt bågen är full med små presenter han har köpt på resan och som är till hans tjej och familj. Allt utkastat från tankväskan av smällen. Även min kusin dog på hojen.
Så ge fan i att visa mig ditt arsele hela tiden :kocko :kocko :kocko . Har man sett allt detta och endå åker vidare med mc så är döden djävligt nära och medveten.

Ja ja...Det som det handlade om var att du menade att själva tjusningen var att det kan vara sista turen..visst är man mer än medveten om att det kan hända en olycka ,,men jag åker inte med den inställningen ,,,det är upp till dig att göra det om du vill :huvet

Last edited:
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...