mc-online.se, lurad?

Status
Ej öppen för fler svar.

JnB

Björk
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Street Triple -10
Sitter i samma sits, väntar på krasch-puckar som jag tyvärr förskottsbetalade...
Är väl bara att vänta och se om det dyker upp några prylar..eller pengar....

Smirnoff

Sporthojsnörd
Gick med
23 Aug 2010
Hoj
CB1000RA TT600RE
Om ni förskottsbetalat med kort kan ni vända er till kortugivaren och bestrida betalningen. De kontaktar då säljaren som får förklara sig, om säljaren inte förklarar sig får ni automatiskt rätt och pengarna tillbaka.

janric

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
Yamaha FJR1300, Triumph Street Triple R
Inte lurad!

Kände mig till idag lite lurad. Hade beställt fyra Dzusfästen för den ringa pengen 175 kr. I förra veckan försvann såväl sajt som mailadress.

Idag fick jag både en mycket bra förklaring och ursäkt för detta. Lars på MC-Online förklarade detta med ett långvarigt strul med webshopleverantören.
Nu är sajten öppen igen (kolla) med, enligt Lars, en ny leverantör.

Några pengar har dessutom inte dragits från mitt konto.

Jag hoppas strulen upphör och att MC-Online framledes kan hjälpas oss som älskar livet med smått och stort till bra priser.:tummenupp

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
när jag beställde kedjeverktyg på PF gick det undan, och det gick rätt fort när jag fick ny på garantin. så jag har bra erfarenhet av MC-Online, men jag kommer aldrig förskottsbetala för något online..

Snacka om att kasta pengar i sjön. De allra flesta butikerna tar extra betalt för postförskott, och såvida du inte sitter och väntar på pengar som ska komma in och inte har råd att betala direkt så finns det ingen som helst anledning att välja postförskott.

Vill någon blåsa dig är det lätt att skicka skräp i paketet, du får ändå inte öppna det förrän du betalt postombudet. Betalar du med Visa eller liknande har du möjlighet att dra tillbaka betalningen via din bank upp till 6 månader efter betalning om du inte får det du beställt.

Kan tillägga att jag handlat med Visa-kort online gissningsvis en gång i veckan de senaste 5 åren, och aldrig haft några som helst problem. Och jag har verkligen handlat från alla webshopar man någonsin kan tänka sig, i alla möjliga länder (dock företrädesvis Sverige av naturliga skäl).

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept