mc-ordonnans

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
rapzta skrev:
vad gör trafiksoldat bättre än mcord? vad e skillnaden?

he he, bättre å bättre vet jag inte, men om man säger såhär....När du väl ligger i lumpen så vill dina befäl inget hellre än att deras (din) pluton ska överglänsa allt å alla. Vilket leder till att man blir ruskans hjärntvättad....Du är bäst, din pluton är bäst....alla andra är sämsst typ =)....

Å såfort vi va med våra befäl å det kom en mcord så likson sa dom, gör inte som den slusken m.m.....så jag har väl blivit lite skadad om maan säger så :smasha

å om man ser till själva uppgiften så gör en mcord inget direkt kvalificerat tänkarjobb mer än å kör hoj.... vilket inte är fel kanske....men även om det är kul å köra, så kommer du spy på hojen, jag lovar dej!!!.....När det är 25 minus så tar det emot lite alltså.....

Å ser man till vad en trafiksoldat gör, så okje, man kör hoj när de tär kallt, men fan inte lika ofta (missförstå mej rätt) man får köra hoj så man klarar sig =)..... Jag tycker trafiksoldat är bättre (undra varför=)

Så nu vet du!!! :slicka

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
mig var befälen schyssta mot , bköd på glass om det var glassväder och lät mig löka om jag bara inte syntes :) eftersom jag ofta var ensam så slapp jag ha med migg puffran och stridsselen utan bara skyddsmasken, den onda 90 hjälmen låg också på kasern. och har man nalleställ med helly't insatallerat så kunde man sova var som helst när som helst.

Dave

Guest
Jag muckade 2000 från T2 1:a komp Trf-plut, log 13.

E Kapten Loft kvar. Han är :rock

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Läste någonstans att någon hade fått köra på bana med 258´an. Hur är det möjligt med den fjädringsvägen? Har själv kört hojen ett par gånger och bla hoppat en bit upp från vallen på ¨Mellersta fyrkanten¨ på K3 ca 3-4m högt. När jag landade kändes det som om fotpinnarna kördes igenom foten och upp i knät! :skrämd Hur känns det då att köra lite fort på bana? :confused:

petter

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
körde inte på riktigt crossbana men jag tror nog inte dom presterar så värst bra där, bättre är det i enduro spåren tror jag.

(vi hoppade ändå när tillfälle gavs men dom kunde bli lite spralliga när man landade, satte nofooters på ett gupp med min hehe)

Last edited:

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Är det lätt att bli tilldelad tjänsten lr e det överbelastat me folk som söker? :confused:
Om inte ja får mc ordonnans så känns det inte som ja vill gjöra
lumpen :crash

petter

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
jag stövlade in och sa att jag ville vara mc-ord i halmstad annars fick det faktiskt vara, och så fick jag det.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Dave skrev:
Jag muckade 2000 från T2 1:a komp Trf-plut, log 13.

E Kapten Loft kvar. Han är :rock

Men se där ja!!!....:Fan va grymt...då vet du va jag snackar om......Du låg inte inne med Ljunggren å dom eller???.... Ja ja ja....

Nja, loft han är på Stabspluton....eller iallaflal när jag höll till där....

Säger bara, trf-plut, log 12!!! =)
:hej

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
oscar skrev:
Läste någonstans att någon hade fått köra på bana med 258´an. Hur är det möjligt med den fjädringsvägen? Har själv kört hojen ett par gånger och bla hoppat en bit upp från vallen på ¨Mellersta fyrkanten¨ på K3 ca 3-4m högt. När jag landade kändes det som om fotpinnarna kördes igenom foten och upp i knät! :skrämd Hur känns det då att köra lite fort på bana? :confused:

Oj oj oj oj, det var sannerligen ett faktum att det var en riktig JÄRNhäst man körde på......det kändes rätt illa kan jag säga, men fan va roligt det var!!!!:..

Det var inte en gång dämparna bottade....men va fan......inte min hoj =).....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024