MC-Proffsen - inga proffs på kundkänsla

Hellhound

OverLoad MC
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
R1200GSA -14
Jag hade min hoj inne på 2000-mila service i vintras och pyntade 4-5 tusen för det, dock nu när man har börjat köra igen har ett tickande ljud uppstått från cylindrarna, enbart på de två första växlarna, när hojen inte är ordentligt varm. Jag har bytt ljuddämpare och ska in med hojen för mappning och PC, för allas vetskap.

Jag ringde dem för att få lite råd om vad det kan vara så presenterade mig trevligt och berättade att hojen hade varit inne hos dem mm mm.

Inget svar. "hallå?" frågade jag om han kanske hade problem med telefonen. "Ja jag hör vad du säger!" svarar han. (kul att en återkommande kund hör av sig, hur kan jag hjälpa dig? - fanns inte på världskartan).

Jag berättade hela scenariot med hojen och de enda svar jag får är korta och likgiltiga "Nej" och "jag kan inte göra en service per telefon" (nej det kan jag förstå men ni kanske har haft liknande scenarion förut?)

Jag frågade om tickandet kan vara kritiskt eller akut om det nu är ventilerna som låter (även fast det försvinner när hojen är varm) och får som svar "Vet inte".

Man får verkligen klämma ur gubben alla svar om man ens får några.

När man bli bemött som en återkommande kund på detta sätt, även när man presenterat sig som en, kan man inte bli annat än råförbannad på deras nonchalans :huvet

Fler som har haft problem med deras attityd?

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Såna firmor är bara att bojkotta, och precis som du gör nu, tipsa andra om hur det är ställt.
Det är nog tyvärr enda sättet att smiska dom tillrätta, dom kryper förr eller senare till korset när dom märker att kundtillströmningen avtar avsevärt och kanske senare inser det själva när dom får läsa ex antal såna här trådar :)

Fast jag tycker hojfirmorna överlag har en jävligt konstig attityd till sina blivande eller nuvarande återkommande kunder.
Det kan exempelvis ta bra jäkla länge innan man blir visad intresse i en hojbutik.

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Lämnade in min Hoj på Johans MC i Gbg för 2år sen, för genomgång av kopplingen vilket slutade med byte av prylar+jobb för 5500kr
(Muntligt avtal med byte av ALLT innan jag lämnade in hojen var 3800kr för övrigt), inklusive slarv när dom skulle montera ihop bågen så jag var utan hoj 2veckor längre än dom lovat... Och då tog jag inte dom för prisets skull eftersom dom låg på under 4K i pris, utan för att dom verkade mest seriösa och hade den snabbaste tiden...

Kanske ska tillägga att jag fick pris av firman i Dalarna där jag köpte Kawan, på 2500kr för exakt samma jobb... Men nu ar jag inte sugen på att köra upp den dit utan koppling...

Första och sista besöket på Johans Mc i Gbg...

_joppe_

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2010
Hoj
z750 -09
Usch!! mår kasst bara jag hör om skiten!! bojkotta.nu Skulle beställa mitt första ställ, (Dainese)tvådelat, genom Nybergs motor i Jkpg, fy fan, ingen kundkänsla alls eller ens kunskap om de fabrikat de säljer (i alla fall vad gäller klädbiten). hade provat i tre timmar och hittat nåt som satt ganska schysst, åkte hem o funderade, det visade sig senare att hon i butiken låtit mig prova dambyxor av misstag, HERREGUD!! tycket nog att de var lite höga i midjan haha BOJKOTTADE

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Innan man ska vråla alltför mycket så måste man ju ändå skilja på telefonbemötande och irl. Alltså när du lämnade/hämtade hojen hur funka det då? Alla har inte "telefonröst" eller vett för den delen men kan vara hur bra som helst när man väl är där, han kanske just slant med blocknyckeln och höll på som bäst att tejpa ihop sin tumme när du ringde.

Aldrig hört talas om firman förut så jag är inte partisk men har jobbat med service själv =)

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Usch!! mår kasst bara jag hör om skiten!! bojkotta.nu Skulle beställa mitt första ställ, (Dainese)tvådelat, genom Nybergs motor i Jkpg, fy fan, ingen kundkänsla alls eller ens kunskap om de fabrikat de säljer (i alla fall vad gäller klädbiten). hade provat i tre timmar och hittat nåt som satt ganska schysst, åkte hem o funderade, det visade sig senare att hon i butiken låtit mig prova dambyxor av misstag, HERREGUD!! tycket nog att de var lite höga i midjan haha BOJKOTTADE

Jag kan räkna upp så sanslöst många saker som jag köpt som jag har fått förklara för försäljaren hur det fungerar/vad det består av. RC-prylar i massor, cyklar, mc-utrustning mm.
Verkar vara alltför vanligt att de knappt vet vad de säljer.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Mc-Proffsen är grymma. En av gubbarna är tvärgrinig, så har det alltid varit. Man ska snacka med den andra eller bara gilla läget. De servade budhojarna när jag körde. Efter ett tag var man van med surkuken och jäklades lite tillbaka ihop om att han skulle explodera men det uteblev. Han är en konstant precis som ljusets hastighet och Coca Cola.

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Tur att man själv har kunskapen och viljan att lära sig serva motorcykeln själv :näsblod

Verkar som att dom tror dom har monopol på hela serva-mc grejjen och att dom kan bete sig hur dom vill utan att nån ska kunna bry sig.. Helt klart fel av dom..

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
Mc-Proffsen är grymma. En av gubbarna är tvärgrinig, så har det alltid varit. Man ska snacka med den andra eller bara gilla läget. De servade budhojarna när jag körde. Efter ett tag var man van med surkuken och jäklades lite tillbaka ihop om att han skulle explodera men det uteblev. Han är en konstant precis som ljusets hastighet och Coca Cola.

Han är en konstant :D Varför finns det alltid en grinkuk på varje arbetsplats.

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
bilfirmor o hojfirmor är the same shit, personalen tror dom kommer överleva no matter what.. men man ser väl dom på arbetsförmedlingen en dag :tummenupp

Kawasakihandlaren i kristianstad är lika kass, kommer inte ens fram om det är tomt i butiken.
Skulle hellre åka 100 mil för att handla än att lägga en krona där igen.

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
...
Kawasakihandlaren i kristianstad är lika kass, kommer inte ens fram om det är tomt i butiken.
Skulle hellre åka 100 mil för att handla än att lägga en krona där igen.

Håller med, även om man viftar med en överfylld plånbok och vill köpa en hoj av honom lyckas man inte få någon ordentlig respons... Nu handlar man bara småsaker som jag inte orkar åka till Claessons eller Oves motor för att få tag i.

Last edited:

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Jag måste säga att jag har varit väldigt nöjd med alla mina besök hos Johans MC, såväl vad gäller verkstaden, service samt butiken. Känner inte alls igen mig i den beskrivningen av Johans MC som gjordes ovan.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Bra service ger killar och tjejer med eftergymnasiala utbildningar och dem med en vilja att framstå som trevliga.

Trötta gamla ( kan vara strax över trettio ) mekar, oavsett var, är griniga och svårhanterliga.

xtramember

Medlem
Gick med
1 Feb 2009
Hoj
2006, Suzuki bandit 1200. 2008, Honda CRF 450.
Dålig service är standard på MC-firmor verkar det som. Många här i Dalarna är under all kritik.

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
09, kawasaki, er-6n mattsvart
MC proffsen kan kyssa min röv.

Köpte en hjälm som immar igen på motorvägen trotts alla ventiler är öppna.
Hans kommentar -De gör mchjälmar, bara gilla läget.
Jag börjar stimma om att luftkanalerna inte fungerar för när jag blåser i dom tar det stopp.
Nä men detta är en hjälm av det billiga slaget sa han, Så du får leva med de..

Skulle vilja hoppa på hans huvud när han sa att det inte finns en chans i helvetet att jag får en ny eller pengarna tillbaka.

sportbike

Guest
MC proffsen kan kyssa min röv.

Köpte en hjälm som immar igen på motorvägen trotts alla ventiler är öppna.
Hans kommentar -De gör mchjälmar, bara gilla läget.
Jag börjar stimma om att luftkanalerna inte fungerar för när jag blåser i dom tar det stopp.
Nä men detta är en hjälm av det billiga slaget sa han, Så du får leva med de..

Skulle vilja hoppa på hans huvud när han sa att det inte finns en chans i helvetet att jag får en ny eller pengarna tillbaka.

Skojar du?
Vem pratade du med?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha