Jag hade min hoj inne på 2000-mila service i vintras och pyntade 4-5 tusen för det, dock nu när man har börjat köra igen har ett tickande ljud uppstått från cylindrarna, enbart på de två första växlarna, när hojen inte är ordentligt varm. Jag har bytt ljuddämpare och ska in med hojen för mappning och PC, för allas vetskap.
Jag ringde dem för att få lite råd om vad det kan vara så presenterade mig trevligt och berättade att hojen hade varit inne hos dem mm mm.
Inget svar. "hallå?" frågade jag om han kanske hade problem med telefonen. "Ja jag hör vad du säger!" svarar han. (kul att en återkommande kund hör av sig, hur kan jag hjälpa dig? - fanns inte på världskartan).
Jag berättade hela scenariot med hojen och de enda svar jag får är korta och likgiltiga "Nej" och "jag kan inte göra en service per telefon" (nej det kan jag förstå men ni kanske har haft liknande scenarion förut?)
Jag frågade om tickandet kan vara kritiskt eller akut om det nu är ventilerna som låter (även fast det försvinner när hojen är varm) och får som svar "Vet inte".
Man får verkligen klämma ur gubben alla svar om man ens får några.
När man bli bemött som en återkommande kund på detta sätt, även när man presenterat sig som en, kan man inte bli annat än råförbannad på deras nonchalans
Fler som har haft problem med deras attityd?