MC-Proffsen - inga proffs på kundkänsla

sportbike

Guest
Tror han menade mc proffsen i hovslätt - jkpg. Har ett mindre trevligt möte med en av dom i minne men de andra har vart väldigt trevliga och bra sen så..

Det hoppas jag verkligen, för Lelle på MC-Proffsen i Hägersten skulle aldrig i helvete fälla en dylik kommentar.

Last edited:

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Hoj
Kawasaki
Inför skråväsendet pånytt!

Kan bara instämma. Jag kan oftast på 10 minuter lära mig mer om produkterna jag är intresserad av mha. nätet än genomsnittlig försäljare kan.

Att betala extra (svenska priser) för att någon försäljare med provision på vissa märken ska säga:

"- Den här kommer du bli nöjd med."

är ett stort mysterium för mig. :va

Angående service så borde man återinföra skråväsendet. Som det ser ut idag kan ju vilket stolpskott som helst öppna verkstad. Tillräckligt många kan tillräckligt lite för att vem som helst ska kunna "klara sig" utan att erbjuda vare sig service eller fackmannamässigt arbete.

Själv går jag enkom till ställen där jag känner ansvarig personligen. vilket gör att man får lägga en heldag på resande för att utföra service. Men det är det värt!

Last edited:

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Yamaha R1 YEC
Jag hade min hoj inne på 2000-mila service i vintras och pyntade 4-5 tusen för det, dock nu när man har börjat köra igen har ett tickande ljud uppstått från cylindrarna, enbart på de två första växlarna, när hojen inte är ordentligt varm. Jag har bytt ljuddämpare och ska in med hojen för mappning och PC, för allas vetskap.

Jag ringde dem för att få lite råd om vad det kan vara så presenterade mig trevligt och berättade att hojen hade varit inne hos dem mm mm.

Inget svar. "hallå?" frågade jag om han kanske hade problem med telefonen. "Ja jag hör vad du säger!" svarar han. (kul att en återkommande kund hör av sig, hur kan jag hjälpa dig? - fanns inte på världskartan).

Jag berättade hela scenariot med hojen och de enda svar jag får är korta och likgiltiga "Nej" och "jag kan inte göra en service per telefon" (nej det kan jag förstå men ni kanske har haft liknande scenarion förut?)

Jag frågade om tickandet kan vara kritiskt eller akut om det nu är ventilerna som låter (även fast det försvinner när hojen är varm) och får som svar "Vet inte".

Man får verkligen klämma ur gubben alla svar om man ens får några.

När man bli bemött som en återkommande kund på detta sätt, även när man presenterat sig som en, kan man inte bli annat än råförbannad på deras nonchalans :huvet

Fler som har haft problem med deras attityd?

Vilket MC-Proffsen snackar du om!? CIS i jönköping?

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Usch!! mår kasst bara jag hör om skiten!! bojkotta.nu Skulle beställa mitt första ställ, (Dainese)tvådelat, genom Nybergs motor i Jkpg, fy fan, ingen kundkänsla alls eller ens kunskap om de fabrikat de säljer (i alla fall vad gäller klädbiten). hade provat i tre timmar och hittat nåt som satt ganska schysst, åkte hem o funderade, det visade sig senare att hon i butiken låtit mig prova dambyxor av misstag, HERREGUD!! tycket nog att de var lite höga i midjan haha BOJKOTTADE

Vet inte vad som skrämmer mig mest. Att butikpersonalen lät dig prova dambyxor eller faktumet att de satt bra på dig... :tungan

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
MC proffsen kan kyssa min röv.

Köpte en hjälm som immar igen på motorvägen trotts alla ventiler är öppna.
Hans kommentar -De gör mchjälmar, bara gilla läget.
Jag börjar stimma om att luftkanalerna inte fungerar för när jag blåser i dom tar det stopp.
Nä men detta är en hjälm av det billiga slaget sa han, Så du får leva med de..

Skulle vilja hoppa på hans huvud när han sa att det inte finns en chans i helvetet att jag får en ny eller pengarna tillbaka.

Alla hjälmar immar om du inte har typ anti fog eller något, men visst - lite trevligare bemötande hade man kunnat hoppas på ändå.

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Jag måste säga att jag har varit väldigt nöjd med alla mina besök hos Johans MC, såväl vad gäller verkstaden, service samt butiken. Känner inte alls igen mig i den beskrivningen av Johans MC som gjordes ovan.

Då har jag inte ens nämt deras fina goodwill, dvs pruta från 5500kr till 5000kr i telefon när dom drar över tiden med 2 veckor när det skulle ta 2-3dar för att sen helt glömma av det när det var dags att betala... Och JA, det var samma kille som tog emot betalningen som lovade dyrt och heligt innan... Kort minne tydligen.

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Lelle i butiken Mc-proffsen Hägersten är grym!! Service gör jag själv..

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Lelle i butiken Mc-proffsen Hägersten är grym!! Service gör jag själv..

Håller med helt och hållet:tummenupp. Å det e' sällan man går där ifrån tomhänt t.o.m till gamla Yammor. Annars beställs dom och nåra dar senare kommer det ett SMS "Dina delar har kommit. Välkommen Mvh MC-Proffsen":) om inte det är kundservice, så vet jag inte vad som man ska kalla kundservice:mattias

Exxon

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Hoj
Bemmer Boxer
Jag handlade hoj hos Claessons tidigare i år. Nu när man har tagit ut skönheten på vägen så visade sig en del fel också...tyvärr. Men se, Claessons har skött allting exemplariskt. Handla där!

Smagatusk

Guest
Kawasakihandlaren i kristianstad är lika kass, kommer inte ens fram om det är tomt i butiken.
Skulle hellre åka 100 mil för att handla än att lägga en krona där igen.

Tvärtemot Kawasaki i Löddeköpinge då. Där hinner man knappt komma innanför dörren förrän man har hjälp. Mycket trevlig personal.:)

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
MC proffsen kan kyssa min röv.

Köpte en hjälm som immar igen på motorvägen trotts alla ventiler är öppna.
Hans kommentar -De gör mchjälmar, bara gilla läget.
Jag börjar stimma om att luftkanalerna inte fungerar för när jag blåser i dom tar det stopp.
Nä men detta är en hjälm av det billiga slaget sa han, Så du får leva med de..

Skulle vilja hoppa på hans huvud när han sa att det inte finns en chans i helvetet att jag får en ny eller pengarna tillbaka.
Sitter du och flåsar i en hjälm som saknar imfritt visir så immar det.Har inget med säljaren att göra...

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Yamaha R1 YEC
Det är inget fel på MC-Proffsen i Jönköping (CIS), Bosse och Richard i verkstan är alltid hjälpsamma och jobba fort och försiktigt. Servat gafflar, bytt kolvar på motor mm åt mig. Alltid åkt ditt för att slippa alla lurendrejare i STHLM. Även när dom har rast kan man få låna några av bosses alla kreationer för att ta sig in till stan. Han har bland annat byggt en el bil, en döds-skoter med svetsade kåpor o reflad alu mm. Så då har du nog lyckats, eller så hade dom väl bara en dålig dag. Det är väl inte anledningen till att hänga ut dem så?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag måste faktiskt få säga att hela hojen på söder i stockholm har alltid varit shysta och bra att göra med oavsett om man ringer eller kommer dit!

http://www.helahojen.se/

Nja, jag tycker nog att de är rätt skitnödiga med sin Honda-pryl.
Jag skulle köpa ett kit bromsslangar där men det gick inte för sig, de sålde endast prylar till Honda.
Nåja, något år senare promenerade jag förbi för att beställa ett drivpaket. Det gick inte heller för sig för de sålde endast prylar till Honda. Trots att de beställer sina Honda-drivpaket från Duells...
Då gav jag upp.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
fick du automatiskt en mus bara för att du fick prova dambyxor? spela roll om det är dam eller herr bara det sitter bra! Va glad att du hitta något som satt bra istället för att bojkotta.nu, det är tusentals människor som har problem med att hitta utrustning som passar.

:näsblod

Usch!! mår kasst bara jag hör om skiten!! bojkotta.nu Skulle beställa mitt första ställ, (Dainese)tvådelat, genom Nybergs motor i Jkpg, fy fan, ingen kundkänsla alls eller ens kunskap om de fabrikat de säljer (i alla fall vad gäller klädbiten). hade provat i tre timmar och hittat nåt som satt ganska schysst, åkte hem o funderade, det visade sig senare att hon i butiken låtit mig prova dambyxor av misstag, HERREGUD!! tycket nog att de var lite höga i midjan haha BOJKOTTADE

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
claessons i bromölla är jag lite kluven till,. ville ha ett dynojetkit monterar på en kawa en gång o dom var bara hånfulla o sa att dom helst inte gör såna jobb... va fan dom är ju återförsäljare till dynojet o det är jag som betalar.:va

En pissig powercommander kan väl vem som stoppa i själv.. latmaskar.
Men jag handlar lite småskit där när det är billigt.

Oves motor hade med en märklig attityd i reservdelsdisken innan precis som om dom sparade på sakerna.. men sista åren tycker jag dom varit skitbra.

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
09, kawasaki, er-6n mattsvart
Sitter du och flåsar i en hjälm som saknar imfritt visir så immar det.Har inget med säljaren att göra...

Så du menar att en hjälm INTE är defekt när man kan skriva "LIVSFARLIG" i imman med fingret efter 30sek på motorvägen?!

Köra med öppet visir finns inte en chans i helvetet då jag inte vill se ut så här -:crash pga stenskott..

Borde inte kuksäljaren reklamera min hjälm då efter som att den inte går att använda?

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Så du menar att en hjälm INTE är defekt när man kan skriva "LIVSFARLIG" i imman med fingret efter 30sek på motorvägen?!

Köra med öppet visir finns inte en chans i helvetet då jag inte vill se ut så här -:crash pga stenskott..

Borde inte kuksäljaren reklamera min hjälm då efter som att den inte går att använda?

Om inte hjälmen fungerar som du som kund förutsätter att varan skall fungera så har du tre års reklamationsrätt. Dvs DU skall reklamera. Sedan är det bara att dokumentera och stå på sig och låta ärendet dras via konsumentvägledare och ARN i ett halvår...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring