Mc-prov

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
hmmm
Blivande "RRproffs" till tränaren..
"RR proffs":Jag kan inte svänga..
tränaren: nä men då tar vi bort alla svängar så slipper du de :confused:
någon som ser viss likhet?

Men visst jag har den åsikten att provet ska ändras o gärna under verkligare former..

Sen e de ju helheten som de kollar på så.. :fakta


Nacka skrev:
Varför är du så arg, Baby? Finns väl ingen anledning att börja med personangrepp bara för nån har en annan åsikt. Vilket av det jag skrev gjorde dig så kollossalt upprörd? Hur gammal är du förresten? :confused:

Jag har inte kört upp en så jag har ingen aning om hur det kommer gå med garagevändningen - jag önskar dock att utbildningen kunde fokusera lite mer på andra saker än det just denna del (för de flesta som övningskör brukar det krävas ganska mycket övning på just garagevändningen).

Ett exempel på nått jag saknar är just förståelsen för riskerna - som diskuterats i andra trådar här, bl.a. att det är svårare att bedöma farten på en mc som närmar sig och att en lykta inte signalerar hot på samma sätt som exempelvis en lastbil.
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Nacka skrev:
Varför är du så arg, Baby? Finns väl ingen anledning att börja med personangrepp bara för nån har en annan åsikt. Vilket av det jag skrev gjorde dig så kollossalt upprörd? Hur gammal är du förresten? :confused:

Jag har inte kört upp en så jag har ingen aning om hur det kommer gå med garagevändningen - jag önskar dock att utbildningen kunde fokusera lite mer på andra saker än det just denna del (för de flesta som övningskör brukar det krävas ganska mycket övning på just garagevändningen).

Ett exempel på nått jag saknar är just förståelsen för riskerna - som diskuterats i andra trådar här, bl.a. att det är svårare att bedöma farten på en mc som närmar sig och att en lykta inte signalerar hot på samma sätt som exempelvis en lastbil.

Jag är uppenbarligen tillräckligt gammal för att inse vilka risker det innebär att släppa ut vem som helst i trafiken...??
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Vill du göra dig hörd eller har du synpunkter ang. det förslag som finns för det nya mc provet. Kan du maila mig jeanette@framtidens.com
så kommer jag att vidarebefodra din åsikt till Vägverket. Ju fler desto bättre!!
Vi har inte många dagar på oss att överklaga detta och ber Er alla om hjälp.
Här kommer även en lite beskrivning av hur förslaget ser ut:

Högfarts? slalom.

Din ingående hastighet ska vara 40-45 km/ h du kör slalom mellan konerna när du kommer till slutet finns ingen begränsning (varken tid eller sätt) för hur du tar dig tillbaka. När du kommit tillbaka ska du mellan konerna längst ner och vända där. Avståndet mellan konerna är 12 Meter (inte 18 m som jag tidigare skrivit).

Serpentinen är det som vi verkligen sätter oss emot.

Garagevändningen.

Denna ska bort och det är väl det enda dom verka ha lyckats med!
Du ska i denna övningen kunna leda och vända din cykel med en inspektör brevid dig. Detta är i stort vad som är förändringen vad gäller den kända garagevändningen.


Hälsningar

Jeanette
Framtidens Trafikskola AB
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top