MC/Racing affärer i New York???

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Visst, jag är juh elitförare och därmed per definition hårt sponsrad, företag kastar pengar och saker efter mig, men TROTS det är det ett par saker man skulle behöva komplettera utrustningen med; några 520 drev, kedja osv. Dessutom måste jag ha något att sätta emot 4 shoppinggalna cheyer!!! De ska ju bara ha kläder och jag har ju numera alla T-shirts jag behöver
Finns det några MC-shoppar av klass i New York?

Har du möjlighet att ta dig till New Jersey har du ett större utbud som det verkar. Det går kanske att åka tåg eller bus från Port Authority på västra Manhattan. Den ligger mellan Times Sqare och Madison Square Garden men någon aveny ytterligare västerut. Därifrån går alla anslutningar till New Jersey.

Jag var till Cycle Gear i Edison New Jersey och köpte handskar för en par år sedan och de hade ett rätt bra utbud både till Street och off-road. Är lite osäker på rena racegrejor, har känslan av att butiken var mer som en vanlig MC-butik i Sverige.

Trevliga att prata med i alla fall. Kolla på www.cyclegear.com.

Jag var även till en Suzukihandlare i New Jersey men den var lite svårare att hitta. Ska kolla om jag hittar något på den.

Tänkte bara summera en fin tur. Det närmaste jag kom hojar var ett snack med en kille på hotellets security som hade två trajor som han gärna pruttade runt på. Han hade noterat att det kommit lite "bikeparts" till hotellet och gillade att han fått ett ansikte på grejornas ägare.
Annars var det som sagt 7 paket som hittade fram till mig via ebay. En komplett gaffel, bromsok fram, bakram, 520-kedja, bakre tankfäste, kylare, främre kåpfäste samt en komplett koppling med fjädrar och allt. Tungt blev det. Men billigt! :)

Tänkte bara summera en fin tur. Det närmaste jag kom hojar var ett snack med en kille på hotellets security som hade två trajor som han gärna pruttade runt på. Han hade noterat att det kommit lite "bikeparts" till hotellet och gillade att han fått ett ansikte på grejornas ägare.
Annars var det som sagt 7 paket som hittade fram till mig via ebay. En komplett gaffel, bromsok fram, bakram, 520-kedja, bakre tankfäste, kylare, främre kåpfäste samt en komplett koppling med fjädrar och allt. Tungt blev det. Men billigt! :)

Fina fisken!
Stoppade du allt i en resväska, eller hur fick du hem grejerna? :va

Fina fisken!
Stoppade du allt i en resväska, eller hur fick du hem grejerna? :va

Började med det men det blev för tungt, 26 kilo. Så det blev ett paket med gaffeln och lite annat, och resten i en stor väska. Paketet med gaffeln öppnades av tullen och kollades!:)

Bifogat

• PB010152.JPG
    PB010152.JPG
    141.8 KB · Visningar: 72
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning