Visst är det en lite löjlig vinkling, man drar ju i princip hela hojkulturen över en kam. Men samtidigt, om det är en kriminell MC-klubb inblandad, då har ju brottet troligtvis en koppling till den kulturen så även om det inte är ett "MC-brott" så är det ju ett brott relaterat till kulturen runt MC.
Vilken kultur då?
1: Gubbar i fransväst på Kawasaki Vulcan som käkar kanelbullar och dricker kaffe på ett fik 3 mil hemifrån och sen åker hem och målar staketet på villan?
2: Alla Koola killar som kör ZuPeR RRRrrrR!11hoj och hänger vid kiosken och fjunar runt på bakhjulet för att fukta trosa på någon fjortis?
3: Classic folket som tillbringar 12,5 månader av året med att leta efter en luftskruv till någon obskyr 68 kubikare som tillverkades i 417 ex mellan 1738-1956 i något avlägset hörn av europa?
4: Crossfolket som står med skyffel och skottar månadsinkomsten in i ett svart hål som heter racing?
5: Touring-folket som kör sin BMW längre under säsongen än vad de flesta kör bil under 4 år?
6: Alla som kör RR, se Crossfolket ovan.
7: Vi som bygger konstant utan att bli klara och mest fastnar i perfektionsdrömmen om hur hojen ska se ut när den är klar och under tiden kör "vanlig hoj" för att stilla kör-suget?
8: Samlarna som lägger hojar på hög och ställer ut, sök på Toyman för närmare förklaring.
9: Pendlarna som kör från A till B på bekväma, billiga hojar.
10: De så kallade 1% som snarare är en promille i detta landet. De som engagerar sig i "organiserad brottslighet" men mest tycks köra bilar i miljonklassen?
Antingen missuppfattar jag dig eller så kan ditt inlägg vara det dummaste detta året. Precis det tankesättet är orsaken till det dåliga rykte MC-kulturen fått.
När jag själv läser liknande löpsedlar/rubriker utgår jag ifrån att det handlar om HA/Bandidos/you name it.