du måste köra runt garda sjön... i norra delen ( lombardia ) god tur.....
Tack för tipsen!!
Finns det nåt mer att tänka på när det gäller typ, försäkringar, landsgränser osv.?
Inte så mkt att tänka på , bara att åka , men visst är det bra att du kollar upp vad din försäkring täcker. Lägg in SOS Internationals telenummer i mobilen...
Kan va bra att ha reflexväst med om ngt skulle hända utmed vägen...en del länder har till o med lag på att det ska finnas med på hojen.
Glöm inte köpa en vignette om ni åker de österrikiska motorvägarna.....
du måste köra runt garda sjön... i norra delen ( lombardia ) och det är ju mitt i mellan milano och venedig. så tar du inn på hotel i Desenzano, hotel sol e fiori ( +++) men ni ska ju inte vara inne. garanterar att frugan blir nöjd! och er hon glad så är du glad....
god tur.....
Jag kan även rekommendera att ta nattåget genom Tyskland Autozug.de, autobahn Hamburg-München är skönt att slippa. Som bonus spar man en resdag, visst, det kostar en slant, men det gör bensin och däck också
Låter som sunda tankar!
Vad är "en vignette"?
En liten klisterlapp du köper på vilken mack som helst o sätter ngnstans på hojen. Kostar ca 8-9 EUR för 10 dagar. Det är en avgift du betalar för att köra på motorvägarna.... Utan den , vid en poliskontroll , är böterna ca det 10-dubbla. Flera andra europeiska länder använder samma system... (fick vi reda på i somras efter att ha passerat både Tjeckien , Polen , Slovenien o Kroatien... ) , men för de flesta länder gäller det bara för bilar. Mc kör gratis. Dock inte Österrike...där behöver man den.
EDIT: Kör du INTE på motorvägarna , så behöver du ingen vignette !
Vi syns på Stilfserjoch i Juli !
vi åker ner till italien den 20/6 tar självklart natt tåg genom tyskland!!! (rekomenderas) vi har gjort det flera gånger och det är skitbra! du kommer ner utvilag och det är bara att dra ut på underbara vägar
se till att ni har koll på era fösäkringar! inte kul om hojen pajjar eller ni blir sjuka..... den bästa tiden är nog i juni eller början på juli...
vill du veta nått så hör av dej jag ska försöka svara! mvh//Jonny
Hej !
Jag o frugan drar ner v30.....
Bo gärna några nätter i Arabba, det ligger efter La Sella Ronda och sjuukt roligt hojåka.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|