Mc Säsong 2011 har börjat !! + Besiktning

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Sweet.
Själv kommer jag nog inte kunna hålla mig så snart det smält undan på vägen utanför huset... där är det just nu snötäckt i ca 50m och sen är resten bar asfalt
 

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Så det var du som parkerade en mc vid huvudingången :D (Går på ubg).
Det gav lite vårkänslor att se en hoj ute i 3 plusgrader, trevligt :tummenupp
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Så det var du som parkerade en mc vid huvudingången :D (Går på ubg).
Det gav lite vårkänslor att se en hoj ute i 3 plusgrader, trevligt :tummenupp

Hahahahhahahahahaha :p ja precis det var jag det :p jag går trafiklärarutbildningen på typ komvux där vid centrum och vi har en lektion i veckan på ubg :p
:yoparty:yoparty

Jag har vart nere i garaget nu lite och lite bira men nu sitter en sadel på plats.. vet icke vart sadeln kommer ifrån vilken hojj men sitter någourlunda :p smackade på den lite hursom för jag ska köra imorrn.. ska fixa passformen lite bättre sen..
168177_10150124763200498_621960497_8222823_6286144_n.jpg
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Sådär, då var man klar med besiktningen, gick igenom utan problem:yoparty Kommentaren från besiktningspersonalen när jag gled in i morse var "Det här är rock n´roll" :tungan

Underbart att få höra ljudet igen och framför allt se alla miner på folket på stan när man glider förbi med bågen, vissa undrade nog om man var riktigt frisk:va

Det blir definitivt fler rundor under februari för det var inte speciellt halt, även fast det inte går fort så är det skönt att bara få köra lite :D
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Sådär, då var man klar med besiktningen, gick igenom utan problem Kommentaren från besiktningspersonalen när jag gled in i morse var "Det här är rock n´roll"

Underbart att få höra ljudet igen och framför allt se alla miner på folket på stan när man glider förbi med bågen, vissa undrade nog om man var riktigt frisk

Det blir definitivt fler rundor under februari för det var inte speciellt halt, även fast det inte går fort så är det skönt att bara få köra lite

Läste nåt om att det inte finns film på det så har det aldrig hänt ;)
så nu får du slänga upp en rulle!
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Tig3r,

Han nämnde inget om reflex bak på regskylten?
När jag besiktigade min hoj sa besiktningsmannen att han godkänner reflexen på skylten utifrån deras regler men att "polisen har nog en annan åsikt". :D
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Besiktningsgubbarna i rissne är riktigt trevliga typer. Var där för dryga året sen när det snöade ute med min CBR600 -93'a i ung samma skick som TS. Hade en återbesiktning (hade glömt koppla in bromsljuset vid första besiktningen), killarna hade slutat för dagen men var snälla nog att göra en besiktning iaf. :tummenupp
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Sådär, då var man klar med besiktningen, gick igenom utan problem:yoparty Kommentaren från besiktningspersonalen när jag gled in i morse var "Det här är rock n´roll" :tungan

Underbart att få höra ljudet igen och framför allt se alla miner på folket på stan när man glider förbi med bågen, vissa undrade nog om man var riktigt frisk:va

Det blir definitivt fler rundor under februari för det var inte speciellt halt, även fast det inte går fort så är det skönt att bara få köra lite :D

Grattis! :D vart gjorde du besiktningen? Jaa visst är det skönt att bara köra och höra motorljudet :D bästa!!:banana Idag fick jag göra min första mc hälsning i år också!! Såg en 125cc cbr i Täby så jag vinkade glatt och han tillbaka :D

Ja fy satan vad skönt det var med en riktig sadel!!!! :D:D

Maestro: Nej han nämnde inget om reflex bak på regskylten. Varför skulle det vara nått problem med det? Varit massa snack om det på sporthoj sen man tog bort skattemärket och jag har fått uppfattningen att det är ok. Kört så på 3 hojjar och ingen har klagat.

Fuzaneko: Ja de är riktigt trevlig där :) funderar nästan på komma dit med en tårta :p
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Grattis! :D vart gjorde du besiktningen? Jaa visst är det skönt att bara köra och höra motorljudet :D bästa!!:banana Idag fick jag göra min första mc hälsning i år också!! Såg en 125cc cbr i Täby så jag vinkade glatt och han tillbaka :D

Ja fy satan vad skönt det var med en riktig sadel!!!! :D:D

Maestro: Nej han nämnde inget om reflex bak på regskylten. Varför skulle det vara nått problem med det? Varit massa snack om det på sporthoj sen man tog bort skattemärket och jag har fått uppfattningen att det är ok. Kört så på 3 hojjar och ingen har klagat.

Fuzaneko: Ja de är riktigt trevlig där :) funderar nästan på komma dit med en tårta :p


Den gjorde jag i rissne:) Grymt skön snubbe som besiktade hojen :D
Skönt att du fått på sadeln, kan tänka mig att det blir lite mer bekvämt! :tungan

Läste nåt om att det inte finns film på det så har det aldrig hänt ;)
så nu får du slänga upp en rulle!

Jag glömde kameran hemma tyvärr :( dock hade det inte blivit så kul film på när jag kör från garaget till besiktningen, men nästa tur följer kameran med ! :D

Ska du med ut på en februari tur eller?:arsele
 
Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Härlig trådstart! :tummenupp

Idiottilltag (och jag menar det på det bra sättet!) är sånt som gör livet värt att leva. :)
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
hämtade hem hojen från verkstan i morse så nu väntar man bara på att
a) isen smälter de 400 metrarna ut till bar väg eller
b) någon sandar

Vägen påminner mest om en mycket dåligt underhållen grusväg med massor av potthål. Fast av is. Går knappt att gå ens... Men ge det nån vecka så borde man kunna köra :)
 

razze

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
vallentuna
Hoj
zx9r ninja
Grattis! :D vart gjorde du besiktningen? Jaa visst är det skönt att bara köra och höra motorljudet :D bästa!!:banana Idag fick jag göra min första mc hälsning i år också!! Såg en 125cc cbr i Täby så jag vinkade glatt och han tillbaka :D

Ja fy satan vad skönt det var med en riktig sadel!!!! :D:D

Maestro: Nej han nämnde inget om reflex bak på regskylten. Varför skulle det vara nått problem med det? Varit massa snack om det på sporthoj sen man tog bort skattemärket och jag har fått uppfattningen att det är ok. Kört så på 3 hojjar och ingen har klagat.

Fuzaneko: Ja de är riktigt trevlig där :) funderar nästan på komma dit med en tårta :p

vilken färg var det på cbr:en för det vore kul om nån har en likadan:tummenupp du råka inte veta vem det va?:va
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
ehrm sist jag var i täby så var det 20cm packad snödjävul utanför fönstret.
Har varit såååå sugen på att ta ut hojen på en snurr.
Vaknade i ett rum som badade i gult våraktigt solljus, tänkte i min morgonyra att fan det är vår! Jag kanske kan ta ut hojen på en spinn om det inte är för mkt grus ute.
Drog bort gardinerna och ser snösnösnösnösnö oändligt med snö..
Sen försvann alla vårkänslor och tankar på hojåka.

Grattis till årets första tur!
jo jag är väl lite avis också :)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
fyfan så avundsjuk man är på alla som redan varit ute.. tror man kommit på sig själv ståendes och fantiserar om att va ute och gasa typ tusen gånger...:gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top