Hej,
Jag har funderat på att uppgradera min "till-jobbet-moppe" (kina moped, två säsonger gammal med 500 mil på mätaren) till en riktigt MC-Scooter.
Jag är sugen på en Yamaha Cygnus X eller liknande. Den bör inte kosta mer, eller iaf inte mycket mer, än 25.000:-, helst mindre. Begagnat verkar svårt, då det inte finns så många ute på blocket.se.
Det finns vissa krav:
* Cirka 25.000:-, gärna mindre
* Plats för fötterna + väska på "golvet" framför sätet
* Minst 100 km/h
* Minst 12 hk (Med andra ord, hyfsat stark)
* Helst minst 125 kubik (Blir dock för dyrt med för många cc har jag märkt)
* Inte kina-skräp (För visst är kina-Scootrarna skit?)
* Inte alltför tung (Sambon använder den också)
Jag har inhandlat Allt om Mc och Bike´s årskatalog. Sett mycket men jag kan för lite. Någon som har något tips? Jag tänker åka fram och åter till jobbet, handla, köra till stan och eventuellt åka fram och åter till Uppsala någon gång då och då.
Tack på förhand,
Niclas
Jag har funderat på att uppgradera min "till-jobbet-moppe" (kina moped, två säsonger gammal med 500 mil på mätaren) till en riktigt MC-Scooter.
Jag är sugen på en Yamaha Cygnus X eller liknande. Den bör inte kosta mer, eller iaf inte mycket mer, än 25.000:-, helst mindre. Begagnat verkar svårt, då det inte finns så många ute på blocket.se.
Det finns vissa krav:
* Cirka 25.000:-, gärna mindre
* Plats för fötterna + väska på "golvet" framför sätet
* Minst 100 km/h
* Minst 12 hk (Med andra ord, hyfsat stark)
* Helst minst 125 kubik (Blir dock för dyrt med för många cc har jag märkt)
* Inte kina-skräp (För visst är kina-Scootrarna skit?)
* Inte alltför tung (Sambon använder den också)
Jag har inhandlat Allt om Mc och Bike´s årskatalog. Sett mycket men jag kan för lite. Någon som har något tips? Jag tänker åka fram och åter till jobbet, handla, köra till stan och eventuellt åka fram och åter till Uppsala någon gång då och då.
Tack på förhand,
Niclas