Mc semester/ europa tour 2011

Ballonz

DanneBulle
Gick med
3 Jul 2005
Ort
...
Hoj
Nedplockad Buell XB12STT/Streetchopper bygge!
Tjenare, vill bara kolla intresset för en långresa på några veckor i Europa till våren eller sommaren 2011. Har under flera år velat resa på en MC semester och tänkte det vore kul om vi var flera som drog iväg på ett äventyr!! =)

MVH
Danne
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
ja e grymt sugen:D
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
De kan ju bli jäkligt ball.... någon fundering på ungefärlig rutt??
 

Ballonz

DanneBulle
Gick med
3 Jul 2005
Ort
...
Hoj
Nedplockad Buell XB12STT/Streetchopper bygge!
...europatour 2011

Var inne och läste lite på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=138 om olika tur förslag. Talade med en kollega som reste med mc genom rumänien och som sa att det var bland de grymmaste upplevelserna han varit med om, alla Dracula slott och skogsvägar osv. =)
När vi har blivit ett gäng kan vi väl träffas och diskutera igenom olika resalternativ och datum!

Måste nu bara inhandla en kul hoj! :yoparty Bygger tillsammans med ett företag en streetchopper med race komponetner, stelbent men detta alternativ finns inte att resa genom Europa med!

Street Triple
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
Bmw f800gs (gubbhojs varning men ack så skön att köra & ful är den!)

Om ni har erf. av dessa hojar kom gärna med förslag! =)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
fiffan, kanske skulle köpa sig en gammel viffer eller RF900 och haka på, låter lite kul :D
 

Ballonz

DanneBulle
Gick med
3 Jul 2005
Ort
...
Hoj
Nedplockad Buell XB12STT/Streetchopper bygge!
...europatour 2011

fiffan, kanske skulle köpa sig en gammel viffer eller RF900 och haka på, låter lite kul :D

hahah... det klar du ska! Motard kan bli lite jobbigt i längden =) Har lagt bud på lite hojar så vi får se vad det blir =)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
hahah... det klar du ska! Motard kan bli lite jobbigt i längden =) Har lagt bud på lite hojar så vi får se vad det blir =)

Njaeh, KTM'en e ren MX hoj, skulle väl kunna ta TL'en egentligen.. men börjar bli gammal och bekväm :gnissla
 

Martinr1

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 1000rr -05
Sitter i liknande tankar! Vore trevligt om man blev ett gäng som åkte! Åker cbr1000rr men det går nog fint :p
 

Ballonz

DanneBulle
Gick med
3 Jul 2005
Ort
...
Hoj
Nedplockad Buell XB12STT/Streetchopper bygge!
Sitter i liknande tankar! Vore trevligt om man blev ett gäng som åkte! Åker cbr1000rr men det går nog fint :p


Tjenare, visst vore det kul och förslag på turer finns det ju gott om. Det är många som kört sporthoj ut i Europa och det är nog t.o.m roligare =)

... tänk er 10 hojar som drar iväg på ett äventyr!! Fasen vad kul! :yoparty
 

Jonas ktm

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
cb1000
Tjenare, visst vore det kul och förslag på turer finns det ju gott om. Det är många som kört sporthoj ut i Europa och det är nog t.o.m roligare =)

... tänk er 10 hojar som drar iväg på ett äventyr!! Fasen vad kul! :yoparty

Grymt sugen e man nu när man skaffat sig en gubb racer:yoparty
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Nu tror jag inte att ni ska så långt söder ut eller åt det hållet men SS45 från Bobbio mot Genova i Italien rekommenderar jag :)
Jag är inget fan av serpentinvägar som går upp och ner för bergen, jag tycker mer om sådana vägar som följer berget i riktigt goa kurvor :tummenupp

Lite inspiration ;)
Det första kortet är på väg ner från Stelviopasset, söderut, och det andra är Timmelsjosh, söderut. De 2 sista är grossglockner. Jag tror inte att jag har något från vägen mellan Bobbio och Genova för då körde vi bara :banana

Det är inte lite man längtar till sommaren när man ser alla kort, det är så sjukt vackert! För att inte tala om all ost, vin, mat, bad och att svettas så man nästan svimmar i 35+ och skinnställ :D
Sporthoj fungerar alldeles utmärkt att toura med!
 

Bifogat

  • stelviopasset.jpg
    stelviopasset.jpg
    64.7 KB · Visningar: 86
  • timmelsjosh.jpg
    timmelsjosh.jpg
    54.3 KB · Visningar: 77
  • gg1.jpg
    gg1.jpg
    67.9 KB · Visningar: 104
  • gg2.jpg
    gg2.jpg
    54.2 KB · Visningar: 91

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Nu blev jag oxå sugen på mc semester !
 

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
fireblade-08
jag e sugen som satan jag också! va uppe på groossglockner i somras med min daytona också.
 

Bifogat

  • IMG_0125.jpg
    IMG_0125.jpg
    235.3 KB · Visningar: 82
Last edited:

mickemicke

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
bollebygd
Hoj
yamaha fazer 1000 (igen)
Har haft samma idè att sticka iväg till sommaren, funderar på att försöka klämma in ett MotoGp samt en F1 tävling om det funkar. Tror att det skall gå ett motogp i mitten på Juli å ett F1 lopp i slutet av månaden, där imellan kan man ju alltid dra en repa på Ringen =)

Jag hittade:

MotoGp http://www.motogp.com/en/news/2010/Provisional+2011+MotoGP+calendar+announced+by+FIM

Italy Mugello 3 Juli
Germany Sachsenring 17 Juli


F1
http://www.formula1.com/races/calendar_preview.html

Nürburgring 22 - 24 Juli
Budapest 29 - 31 Juli
 
Last edited:

Ballonz

DanneBulle
Gick med
3 Jul 2005
Ort
...
Hoj
Nedplockad Buell XB12STT/Streetchopper bygge!
Jessan,

Dina kort från Italien är ju helt fantastiska och Italien är inte för långt söder ut, allt handlar om hur länge man kan vara borta men räknar med minst 3 veckor! =) Håller med föregående talare... visst blir man ännu mer sugen på att verkställa planen. Jag skall försöka samla folk som är intresserade i GBG över en fika stund på Avenyn inom en snar framtid. Sedan är det flera hojåkare över landet som är sugna på att hänga på. :yoparty







Nu tror jag inte att ni ska så långt söder ut eller åt det hållet men SS45 från Bobbio mot Genova i Italien rekommenderar jag :)
Jag är inget fan av serpentinvägar som går upp och ner för bergen, jag tycker mer om sådana vägar som följer berget i riktigt goa kurvor :tummenupp

Lite inspiration ;)
Det första kortet är på väg ner från Stelviopasset, söderut, och det andra är Timmelsjosh, söderut. De 2 sista är grossglockner. Jag tror inte att jag har något från vägen mellan Bobbio och Genova för då körde vi bara :banana

Det är inte lite man längtar till sommaren när man ser alla kort, det är så sjukt vackert! För att inte tala om all ost, vin, mat, bad och att svettas så man nästan svimmar i 35+ och skinnställ :D
Sporthoj fungerar alldeles utmärkt att toura med!
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top