Tjohej,
(Med risk för att bli hängd på detta eminenta forum)
Köpte mig en viffer 800 2006 i våras och bytte bort en zx10r-2006 då försäkringen blev för dyr. Då jag och cheyen varit på flera utomlandssemestrar tidigare i Europa så kändes det som ett bra alternativ då det satt hårda VATTENTÄTA väskor på samt topbox. Resan gick bra! Körde Tyskland (Mosel) Frankrike, Schweiz, Österrike och Tyskland hem. En sak som jag dock inte kände mig helt tillfreds med var att den inte kändes speciellt stabil. Justerade trycket i däcken och skruvade på stötdämpningen men fick inte till det.. Blev rent ut sagt besviken. Skulle velat blåsa på i 160 på autobahn men när jag kom upp i närmare 140 så kändes det obehagligt, även mot slutet på resan när jag borde vant mig. Det kom BMW 1200, 1500 och 1600 flygandes förbi. Fjr 1300 låg någon minst i 200 med full packning och swoshade förbi.. HUSVAGNAR låg till och med i 130 blås och det var i den filen jag fick ligga. Nä Ninjan jag hade innan med mjukväskor och för den delen min 900 ninja innan dess med mjukväskor kändes betydligt stabilare. Trots mindre kåpor än viffern. Har jag gjort något fel? Tänkt fel? Dessutom har vi genom de åren vi rest på hoj lärt oss att packa jämt och så lätt som möjligt så det var garanterat bättre packat nu än nånsin tidigare.. Fasen jag hade stora planer på hojen. Tänkt riva ner den helt i vinter, pulverlacka ramen svart och lacka den i pärlemorvit med nya fräscha hondadekaler (såna där som sitter på de nya viffrarna!) och bänka den med PC5 men nu känns det inte alls inspirerande. Slängde av allt vad väskor hette och bytte däck när jag kom hem och gasade på själv men har inte fått tillbaka hojsuget.. Någon som har tips?!
(Med risk för att bli hängd på detta eminenta forum)
Köpte mig en viffer 800 2006 i våras och bytte bort en zx10r-2006 då försäkringen blev för dyr. Då jag och cheyen varit på flera utomlandssemestrar tidigare i Europa så kändes det som ett bra alternativ då det satt hårda VATTENTÄTA väskor på samt topbox. Resan gick bra! Körde Tyskland (Mosel) Frankrike, Schweiz, Österrike och Tyskland hem. En sak som jag dock inte kände mig helt tillfreds med var att den inte kändes speciellt stabil. Justerade trycket i däcken och skruvade på stötdämpningen men fick inte till det.. Blev rent ut sagt besviken. Skulle velat blåsa på i 160 på autobahn men när jag kom upp i närmare 140 så kändes det obehagligt, även mot slutet på resan när jag borde vant mig. Det kom BMW 1200, 1500 och 1600 flygandes förbi. Fjr 1300 låg någon minst i 200 med full packning och swoshade förbi.. HUSVAGNAR låg till och med i 130 blås och det var i den filen jag fick ligga. Nä Ninjan jag hade innan med mjukväskor och för den delen min 900 ninja innan dess med mjukväskor kändes betydligt stabilare. Trots mindre kåpor än viffern. Har jag gjort något fel? Tänkt fel? Dessutom har vi genom de åren vi rest på hoj lärt oss att packa jämt och så lätt som möjligt så det var garanterat bättre packat nu än nånsin tidigare.. Fasen jag hade stora planer på hojen. Tänkt riva ner den helt i vinter, pulverlacka ramen svart och lacka den i pärlemorvit med nya fräscha hondadekaler (såna där som sitter på de nya viffrarna!) och bänka den med PC5 men nu känns det inte alls inspirerande. Slängde av allt vad väskor hette och bytte däck när jag kom hem och gasade på själv men har inte fått tillbaka hojsuget.. Någon som har tips?!