Mc semeter i sommar 2006

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Så här i vintertid så skulle det vara trevligt om man kunde ta och planera lite för en framtida mc semester i sommar. Skulle det inte vara kul om man kunde få ihop ett större gäng och dra på en lite längre tur en vecka kanske vore lagomt?

En sväng som jag tror skulle vara kul är att åka över till Åland vidare till Finland på småvägar över alla öar och ett par färjor. När man väl är i Finland så tar man och kör norrut upp till bottenviken och vidare hem till Uppsala, självklart med en avslutningsfest :fyllisar Det blir många mil men det är vad jag är ute efter. Om man kan lägga det på en vecka så blir det inte så många mil per dag.

Någon som har åkt den svängen?

Kom gärna med tipps på hur och vart man kan åka. Jag tror iaf att det skulle kunna vara kul, är det några fler som skulle vilja med?

Hej hopp!

Datumet som vi siktar på är nu den 10 Juli och en vecka frammåt.

Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Lät trevligt!
Men gumman har numera hatastoraryggsäckarvarförskalljagfåtaalltskitiminryggsäck syndrom!
Helu gotland :död

Men man kanske skall packa lite mindre :D
Som sagt det låter trevligt så jag e nog på ev ryggsäcks flickan med bara det inte krockar med någon rockie/erf helg.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Hoppar över längre resor med min moppe detta år! Nästa år så kanske det står något
bättre matrial för touring! Men det ser jag fram emot! Jag skulle gärna åka genom europa
mot italien elelr liknande!

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Inga som är sugen på semester :confused:
Vi är 3 st hittils. Komigen och häng på nu :tummenupp

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Funderade själv på att köra den sträckan i sommar, men med bil.
Ska ta färja till Åbo, köra upp til Vasa, hälsa på släktingar och vänner, sen köra runt via Skellefteå sen nordväst till Jörn för att hälsa på lite flera släkt och vänner. Sen ner till Sthlm, Kapellskär och färja hem till holmen igen.

Diskuterade dock detta med min far, och han avrådde och tyckte att vägarna där uppe är VÄLDIGT tråkiga. När man kommer till höga kusten blir det ju vackert en stund, men uppe vid Bottenviken är det tydligen ingen höjdare.

Så, om du vill ha fina vägar med fina vyer, välj något annat. Om du vill göra det för att det är långt att köra och, i mina ögon, en lite speciell väg att köra, go for it! :)

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
petterekman skrev:
Funderade själv på att köra den sträckan i sommar, men med bil.
Ska ta färja till Åbo, köra upp til Vasa, hälsa på släktingar och vänner, sen köra runt via Skellefteå sen nordväst till Jörn för att hälsa på lite flera släkt och vänner. Sen ner till Sthlm, Kapellskär och färja hem till holmen igen.

Diskuterade dock detta med min far, och han avrådde och tyckte att vägarna där uppe är VÄLDIGT tråkiga. När man kommer till höga kusten blir det ju vackert en stund, men uppe vid Bottenviken är det tydligen ingen höjdare.

Så, om du vill ha fina vägar med fina vyer, välj något annat. Om du vill göra det för att det är långt att köra och, i mina ögon, en lite speciell väg att köra, go for it! :)

Hallå!

Tack för tipsen!

Vi har tänkt köra efter kusten. Sen så får vi hur det blir med det, vi kanske väljer lite andra vägar för att se lite mera. Men i det stora hela så blir det kust sträckan. Vi som ska åka har inte kört den vägen förut så det är mest därför vi valt den sträckan. Får väl bli nått annat stäle nästa år.

Hej hopp!

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Semester?

Hade ju kunnat haka på. Men jag har en liten tripp som går via Danmark-Tyskland Öserrike-Italien-Österrike-Nuburgring-danmark och sedan hem.
Tar ca:15 dagar.
Har lite bilder från min förra tripp ner om ni har lust att se......

Dolemiterna är mitt favoställe........

Gäller bara att hitta en fin ZX12R nu igen så jag har något att åka på.....

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Känns som om det är saker som händer under hela sommaren, och vet nog inte riktigt hur jag ska få allt att gå ihop. Så, för min del är det kört att lägga in planer på några stora körningar.

Freco

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZX-12R -01
Vägarna från Luleå ner till Övik är ju inte för roliga... Sen kommer ju höga kusten vilket är helt fantastiskt!

Vet inte hur det är på Finska sidan, men här uppe är det ingen höjdare. Finns i princip ingen annan väg än E4:an och den är inte rolig. Bättre att åka inåt landet isf och åka 45:an, tror den går från Gällivare och ner till Karlstad. Hoppa av den vägen någonstans vid Mora om du ska till Uppsala igen

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Inte för att jäklas men 45:an är ingen hit den heller. Kass väg med mycket lagningar och en hel del renar. Visst, roligare än E4 men inte så man skjuter i byxan direkt. Kör upp till Luleå varje sommar och blåser bara på längs E4:an numer (verkligen kul med alla jäkla mitträcken). Nä, skulle rösta för att åka in i Norge istället. Nu var väl släkten i Finland för den här killen...

Freco skrev:
2039277 Vägarna från Luleå ner till Övik är ju inte för roliga... Sen kommer ju höga kusten vilket är helt fantastiskt!

Vet inte hur det är på Finska sidan, men här uppe är det ingen höjdare. Finns i princip ingen annan väg än E4:an och den är inte rolig. Bättre att åka inåt landet isf och åka 45:an, tror den går från Gällivare och ner till Karlstad. Hoppa av den vägen någonstans vid Mora om du ska till Uppsala igen

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Nicke skrev:
2085188 Inte för att jäklas men 45:an är ingen hit den heller. Kass väg med mycket lagningar och en hel del renar. Visst, roligare än E4 men inte så man skjuter i byxan direkt. Kör upp till Luleå varje sommar och blåser bara på längs E4:an numer (verkligen kul med alla jäkla mitträcken). Nä, skulle rösta för att åka in i Norge istället. Nu var väl släkten i Finland för den här killen...

Tycker att det är många som verkar såga våra planer på mc tripp bottenviken runt. Kom gärna med tips!
Norge har jag bott i till och från i ca 3 år, har sett mera av det landet än sverige, så det lockar inte direkt. Visst det är fint vid alla fjordar och härligt små kurviga vägar. Men ärligt talat så är det så att jag vill spy på det landet, man får liksom nog av alla lusekoftor och alla som ska gå på tur :rolleyes:

Vad kan ni tro om en tur neråt mot danmark sen köra kusten upp till åbo eller helsingorfs?
Så kom med ideer!

Gla Påsk!

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Nuburgring!!!

Om ni funderar på dra nedåt mot danmark så varför inte fortsätta en bit till och hamna på den Bike så omtalade Nuburgring.
Till och med jag som inte är en Rörken älskare som de flesta här tyckte slingan var mer än Häftig-underbar-lagom lång......
Men som sagt det är 156mil dit så det är kanske långt för de fleste.
Själv så krosade jag och Löven hem därifrån på 12tim. Så det är vad jag tycker att ni skall göra. Och om ni fick lust att åka nedåt får jag nog väldig lust att åka med........

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
xx skrev:
2089067 Om ni funderar på dra nedåt mot danmark så varför inte fortsätta en bit till och hamna på den Bike så omtalade Nuburgring.
Till och med jag som inte är en Rörken älskare som de flesta här tyckte slingan var mer än Häftig-underbar-lagom lång......
Men som sagt det är 156mil dit så det är kanske långt för de fleste.
Själv så krosade jag och Löven hem därifrån på 12tim. Så det är vad jag tycker att ni skall göra. Och om ni fick lust att åka nedåt får jag nog väldig lust att åka med........

Det låter som ett riktigt kul förslag :tummenupp För min del så vore det nog smartast att åka åt det hållet om man tänker på fortkörningsböter i finland.
Kanske är det fler som vill följa om man kör åt det hållet? :)
Dom som jag har planerat det hela med kör lite mera glidar stuk (bandit) så för dom är nog inte hastigheten ett problem, men för en annan som börjar få lite komfort när man börjar komma runt 140 så passar nog Tyskland som en bättre mål.

Har lite planer på Holland också, nån som har kört där?

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
nilzz skrev:
2155156 Det låter som ett riktigt kul förslag :tummenupp För min del så vore det nog smartast att åka åt det hållet om man tänker på fortkörningsböter i finland.
Kanske är det fler som vill följa om man kör åt det hållet? :)
Dom som jag har planerat det hela med kör lite mera glidar stuk (bandit) så för dom är nog inte hastigheten ett problem, men för en annan som börjar få lite komfort när man börjar komma runt 140 så passar nog Tyskland som en bättre mål.

Har lite planer på Holland också, nån som har kört där?

Kul att det var någon som nappade på det här förslaget....
Hur fint som helst där nere. Skulle beställa en hojsing igår men det :arsele sig tyvärr denna gång.
Så håll ögonen efter en ZX12R 02-05 åt mig är ni snälla....... Så kan jag åka med....... Ner :banana :banana :banana :banana :banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...