MC skola - Stockholm

s_rikard

RST
Gick med
22 Feb 2008
Ort
STHLM
Hoj
HD V-ROD
Jag kör på Jarla nu, tycker att det går rätt så bra. Alla stora trafikskolor är väl iof lite av samma sort kan jag tänka mig. Helst skulle jag vilja köra privat med ngn.

//RS
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jarla körde jag. Tycker alla där var kompetenta och bra. En extra stjärna i kanten till Ola. Dock var det för högt tryck med elever så det var lite väl svårt att få tider.
 

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Mariefred
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Jag körde på Slussen i höstas. Jag tycker de var riktigt bra och hjälpsamma. Hade fixat teorin innan, men inte kört en meter på hoj. Tog 6-7 veckor från första lektion till att jag hade kortet i handen.
 

yellowgirl

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Tullinge
Hoj
Honda cbr1000-08
Själv så körde jag med Mattias på Alviks Trafikskola:tummenuppGrym på att köra hoj och på att lära ut:yoparty Lurar dig inte till att ta extra lektioner.Blev några extra gratis t.o.m eftersom han jag körde med samtidigt hade dubbel lektion.Så ist för att åka tillbaka med mig till skolan så fick jag va kvar och nöta in det som vi hade tränat på.(Hände 4 gånger)Hade aldrig kört mc innan jag gick dit.Köpte ett startpaket(8300:)1,5 månad senare hade jag lappen i handen:)Och resten är historia:pannkyss
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag körde en intensiv i Hallstahammar på Körexpressen där :) Bra personal och gratis boende i deras lägenhet :)

http://www.korkortexpress.se/

Kolla in dom. Oftast lite lättare att få tider och uppkörning.


Lycka till. :) :yoparty
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
kan rekommendera thomas på södermalms trafikskola - grymt bra lärare! han är engagerad och proffsig, precis en sån som man vill ha som lärare.
 

MikeTL

Medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000S -99
Jag sitter i samma sits, dvs dags att börja övningsköra. Funderar på att köra hos Slussenstrafikskola, men de är så jäkla dyra och så ha de sin körgård en bra bit från skolan :\.

Jaja, få se hur det blir.

//Danne

Jag körde på Slussens. Det är en klar fördel med att köra till och från körbanan; du får MASSOR mer 'extra' körträning i trafikmiljö, och du får lära dig att skjutsa skolans stadiga lärare ! Det var en klar fördel tyckte jag.
Innan prövade jag Jarla, men det fungerade det inte riktigt bra, tyckte jag. Slussens var bättre.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Körde på Tible Trafikskola i Täby, hade en lärare som heter Jocke, träffa honom 2 år senare på Bogan när han var ute å rasta sina elver :)

jävligt bra men sträng snubbe. han vet verkligen hur man agerar lärare och instruktör. å inte bara häva ur sig informationen med ord. de har man körskoleboken tillför.
 

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
yamaha xj6
Gick 2 lektioner hos lötsjö trafikskola i jakobsberg, han jag hade var riktigt bra pedagog!
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Någon som vet skolor mer söderort i Stockholm?

Farsta Trafikskola är grymma! De håller till i Håga Industriområde i Västerhaninge där de har en egen bana och kör även Risk1 och Risk2 utbildningarna till kanonpris.

Mvh /Try
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top