Biltmore
Blood Group: Red
- Gick med
- 9 Aug 2004
Jag hoppas du körde upp kontakten i röven på honom?!?!?!
Angående skrotarnas jävla rövarpriser så fick jag förklarat för mig av en gubbe på Fleninge MC-skrot att det beror på att det inte finns någon skrotningspremie för hojar... De får med andra ord inget för själva skrotningen av hojarna utan måste därför ta ut höga priser på de få delar som kan säljas iväg... Oavsett vad så är det inte ok att ta ut 80%av nypriset på gamla sletna och halvtrasiga delar, ockrande jävla murmeldjur!Har helt slutat handla från mc-skrotar och liknande, de är dyra, snorkiga och dåligt kunniga och dessutom kan man hitta fan så mycket bättre grejor fan så mycket billigare på exempelvis Ebay.
Exempel: Eldade upp reglagehandtaget på min RD för ett tag sen. Drog till fleninge för att hitta nytt. Frågade vad de tar för ett reglage till min hoj, och får svaret: "Det är ju en rätt ovanlig hoj, hur kan du ens förvänta dig att vi ska ha det inne!?" i en ganska så nedsättande ton. Förklarar då att yamaha använde samma jävla dosa till mer eller mindre alla sina 80-talshojar och att jag kan skarva om skiten själv om det skulle vara så att de har en annan yammadosa fast med andra kontakter. "Jaha... Ska kolla". Gubben kommer tillbaka senare med en ful och sliten dosa som saknar tutknapp (vilket var anledningen till att jag meckade sönder min gamla box, den saknade också tuta) och ser allmänt skamfilad ut. 800 spänn ska han ha för den. Ä'rom inte kloka!?Frågar varför det är så dyrt och om han kan göra något åt priset med tanke på skicket och så. Får då vrålat att "Passar inte priset så kan du ju försöka leta upp någon som skänker bort delarna!". Drog hem, öppnade upp Ebay och hittade en NOS-del i storbritannien (rätt modell, matchande kontakter och allt) som aldrig packats upp ur sitt emballage. £50.
Köpte dock inte den heller utan fixade till en gammal box från en moppe som jag hittade nästan gratis i en moppebutik som sålde begagnade delar. kopplingshandtaget var knäckt, men ett sånt sitter det ändå separat på min hoj så det var ju bara att tacka och ta emot och sätta sig och skarva på rätt kontakter. Funkat klockers sen dess.
Det är något sjukt i hojskrotsbranschen.