MC spel till PC

Marsipulami

Guest
Någon som kan rekomendera ett coolt MC spel till datorn?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
MC-spel kan nog aldrig bli bra, det går inte att återskapa styrkänslan på hoj.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Moto GP 2 är kul när det inte går åt helvete. Krävs som sagt lite träning i början. Hoppas du inte är lika dålig förlorare som mig bara. Tappar alltid nerverna på sista varvet och börjar göra bort mig. Det har fått mig att åkalla mörkrets makter mer än en gång.

Last edited:

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
berggren_martin skrev:
Bilsumuleringar kan iaf bli skapligt verklighetstrogna, men hojspelen är hopplösa.

Nä. Har kört kanske 20-30 timmar GP500 med <- och -> -tangenterna. Själva tänket vad gäller spårval, flyt o tajming o de problem som uppstår när man är *fel*, är hur realistiskt som helst. Kan mycket väl användas som simulator/träning.

Skorpan

Guest
berggren_martin skrev:
MC-spel kan nog aldrig bli bra, det går inte att återskapa styrkänslan på hoj.
nu får du fan ge dej-har du testat motogp2 på fullt på allt??
sladdar,wheelies,stoppies o framhjulssläpp är ju så realistiska dom bara kan bli på en burk
sen kan man ju ändra utseendet bakom styret oxå (olika vinklar)

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
Plus man kan använda joystick för att göra rörelsena mycker mer exakta. blir ju steglöst och exakt. inte som med pilar. allt eller inget. bra spel tycker jag

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Skorpan skrev:
motogp2 är klart det bästa :tummenupp

JAg måste hålla med dig där att MOTORGP2 är klart bäst. jag kör med en handkontroller som hojsen svänger bara ma nlutar på kontrollern. föraren sätter sig upp när man vinklar den bak och lägger sig ner när man vinklar framåt.
sedan har man frambroms och bakbroms eller båda.
Man kan göra allt i spelet som man kan göra med en hoj. framhjul bakhjul burouts highsider sladda som fan. krächa med franhjuls släpp. det är helt sjuk bra känsla i det.

Vill man börja träna med alla hjälpmedel är det kanon sedan tar man bort hjälp efterhand som man blir bättre.

Skorpan

Guest
Kungen skrev:
JAg måste hålla med dig där att MOTORGP2 är klart bäst. jag kör med en handkontroller som hojsen svänger bara ma nlutar på kontrollern. föraren sätter sig upp när man vinklar den bak och lägger sig ner när man vinklar framåt.
sedan har man frambroms och bakbroms eller båda.
Man kan göra allt i spelet som man kan göra med en hoj. framhjul bakhjul burouts highsider sladda som fan. krächa med franhjuls släpp. det är helt sjuk bra känsla i det.

Vill man börja träna med alla hjälpmedel är det kanon sedan tar man bort hjälp efterhand som man blir bättre.
kan inte annat än o hålla med :tummenupp
innan var det SBK01 som gällde men hojen tippa för snabbt i kurvor,var allt eller inget men sen jag testa motogp2 så fastna jag direkt-bättre finns inte,inte nu iaf
hoppa in o kör online med oss :tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=562581#post562581

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag håller med i MotoGP2. Känslan är grym, grafiken är apsnygg och ljudet gillar jag också.

Kör dock till Xbox så jag kan inte hoppa med på nätet och lira :(

Coola Ola

Guest
MX Unleashed ska tydligen vara bra, har iofs inte spelat själv. Annars kan jag bara hålla med om att MotoGP 2 är klart bästa hojspelet just nu. MotoGP (ettan) är i samma grafik etc men saknar väl några banor, typ.

Jag har aldrig egentligen gillat racingspel alls och senaste åren har jag knappt spelat nånting öht men MotoGP är så jävla bra att jag funderar på att köpa en konsoll bara för att få ordentlig spelkänsla (min pc är för sunkig o det kostar alldeles för mkt att uppgradera, särskilt om det bara är för ett enda spel.... :rolleyes: )

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Vfn, highsider och framhjulssläpp har jag inte varit med om på MotoGP2. Har bara spelat på Krysslåda så det är kanske borttaget till den utgåvan för mer arkadkänsla?

Kanske är en inställningsfråga iofs....fud.....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag blir väl så illa tvungen att ta tillbaka mitt tidigare inlägg :1pajas

Har kikat runt lite och det verkar ha hänt en hel del på sistone :) När jag spelade MC-spel för några år sen tyckte jag att allt som fanns var total skit. Trodde aldrig att spelen skulle kunna bli ens i närheten av realistiska.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024