Mc-ställ, jackor för större killar.

Iam2fast4u

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2012
Hoj
Ninja 2001a ZX-12R
Hej, jag är 194 och 110 kg, halvbiffig. När jag tittar på Arlen Ness eller dainise tex så sitter deras största storlekar 58, 60 precis för tight eller lite för liten och midjejackor är för korta. (jag har normala proportioner). Detta är oerhört störande och jag undrar, för mig och alla större än mig, var skall vi hitta jackor eller ställ?? Nån som vet? Och vilka märken har största storlekarna?

Last edited:

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Vad är du ute efter? textil, skin ?? Kolla med Handelsbodendom har stora storlekar, jag handlade där när jag vägde 150kg

Iam2fast4u

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2012
Hoj
Ninja 2001a ZX-12R
Jag är intresserad av både och. Inget passar nästan. Kan tillägga jag kör sport tourer så fransar och baggiga cowboykläder går fetbort...

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
Jag tycker du ska kolla på Spidiställ. Jag ville prova ett 58 helställ på mc-mässan senast men säljaren tyckte jag skulle kränga på mig ett 56. "skinnstället ska vara så tight att man inte får på det sig själv första gångerna" som han sa. Han fick hjälpa mig få på mig det över axlarna men sen satt det jäflar helt perfekt! Tight som fan men med god rörlighet. Vid tillfället vägde jag ca 110 hyffsat atletiska kilon på mina 199cm.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Dom har snygga textil kläder där, inte bara baggiga cowboy kläder
Byxor
Jackor

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag är 200 cm och väger drygt 115 kilo. Jag kör med Lindstrands Gobi, 2XL, textiljacka. Bra justeringsmöjligheter, så den sitter perfekt. Kanske, men bara kanske, nån centimeter för kort vid midjan. Men mina gorillaarmar (långa som en gorilla, inte grova) täcker den mer än väl. =) Skydden sitter still, faktiskt, och den är fantastiskt skön. Huruvuda skydden sitter still vid vurpa kan jag inte svara på nu, och jag hoppas inte kunna svara på det sen heller. =) Jag är helnöjd med den. :tummenupp

Jag har provat många jackor hos Handelsboden, deras egna märke, 4Bikers. Jag gillar dom oftast, men köpet går i stöpet för de är för korta i midjan.

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jofama, Lindstrands och Halvarssons finns i storlekar upp till 62-64.
Richa finns upp till 64 (nu var det få storlekar där, men bland annat handelsboden är återförsäljare och de listar fler).
Här kan du söka jacka på storlek, de har upp till 64 och XXXXL.

Plus att det säkert finns flera andra. Många tillverkare har stora storlekar. Men det är sällan som någon affär har det hemma.

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Rukka har bra storlekar för oss nordbor.. :) Sen är ju kvalitén i deras kläder i en klass för sig. Alla italienska märken är det bara glömma tyvärr om man har lyft en vikt nån gång i livet :(

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Lindstrand(STR), Halvarsons och Jofama gör mc-kläder för oss fullvuxna. själv är jag 192 och väger omkring 0.13 ton och kör med Lindtrands allväderställ.

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
hmm... tycker inte du verkar ha speciellt extrema proportioner.. väger själv 107kg på 180cm, har ca 70cm runt låren och ca 115cm runt bröstkorg. Brukar kunna vålda mig i det mesta i strl 56. Dock brukar byxbenen bli snäppet för långa, och jackan lite stor över midja..

I mina öron låter det som att ett tvådelat ställ i strl 58 borde passa, men jag kan ha fel..

ett tips är att kolla in Held's grejjer då de har storlekar för korta/tjocka, långa/smala och normal storlekar...

Har själv en jacka i strl 56 och byxor i strl 28 (kort 56:a)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!