MC-Stöld avbruten i Göteborg - rådiga grannar är bra att ha

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Polaren som bor i GBG (inne i stan) berättade om händelsen för mig.

Han åker en -01 Blå R1 som har har ståendes på gatan med skynke/överdrag, låst, larmad och fastlåst med kätting.

På nationaldagen så satt hans granne uppe till sent och gjorde en hemtenta när han ser en hyrd MB Sprinter backa upp bredvid polarens hoj och 3 grabbar kommer ut med rånarluvor på sig och börjar titta på polarens R1

Rådigt nog så visar sig grannen på balkongen och stirrar ner på grabbarna som upptäcker honom. En av grabbarna försöker täcka reg.plåten på bilen, men grannen skriver ner nummret och ringer Polisen.

Tjuvarna aviker från platsen innan polispatrullen är på plats (detta var runt 03:30 på morgonen, så de hade väl fullt upp). Dagen efter så berättar grannen för polaren om det inträffade.

Polaren gör polisanmälan och överlämnar reg-nummer till Polisen som säger att de skall hämta hyrbilsinnehavaren på förhör.
Jag ville bara göra er uppmärksam på detta och i nuläget vet jag inget mer, men får jag veta något rapporterar jag det.

Hojen är nu fastlåst med två kättingar, två skivbromslås, varav det ena ett larmat lås.

Last edited:

Ducati for life

Guest
Hoj tjyvar ska avlivas - eller i alla fall straffas hårt :mad: Jag hoppas verkligen polisen tar tag i det, även ifall jag tror dom hellre prioriterar fildelare :va

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Svårt att veta om hyrbilen var snodd, men i så fall skulle förmodligen polaren fått reda på det när han gjorde polisanmälan.

Rettan

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
Yamaha YZF R1-01
amullo skrev:
2224652 Svårt att veta om hyrbilen var snodd, men i så fall skulle förmodligen polaren fått reda på det när han gjorde polisanmälan.
Hyrbilen var inte snodd, den återlämnades dagen efter. Jag har pratat med hyrbilsfirman.

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
Tur att du har bra grannar. Köp en flaska med något gott till honom som tack för hjälpen. Sådant beteende skall premieras och uppmuntras.

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
Bra granne!!! Men grabbarna kommer förmodligen att neka till att ha försökt sno en hoj...

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
En fråga bara..gör polisen någonting åt sånahär fall?

Wander

Medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Allt sålt
Kompisen bor i Gbg, Olskroken.
Han blev av med sin Cagiva Raptor natten till den 6/6, hittades kvaddad i Bergsjön två dagar efter.
Säkert samma typ av muppar.

Big Chris

Big Chris
Gick med
11 Nov 2005
Hoj
VTR 1000 F
Åklagare o snutar

Fan så nice med förundersökning... har varit borta några dagar men känner att jag ska kolla upp lite med snuten o ligga på.. vore kul om de kunde hitta min hoj nu när jag har tagit kort o allt... känns lite tråkigt att behöva cykla runt med skinnställ o hjälm.... Bra jobb Amullo & Rettan!

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
en annan grej är väl att dessa muppar sitter säkert på SH och läser detta.
precis som många andra snubbar som pillar på sånt som inte är deras,
de är ibland oss.... woooooooooh

:fatta!

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
så klart att hyrbilen inte va snodd, dom kommer blåneka och klara sig det vet ni lika bra som jag :rolleyes:

Taz79

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06
Man borde upprätta en liten grupp som åker runt i rånarhuvur och besöker dessa folk... O gärna får dem att erkänna det hela också... Spöar upp dem lite så att de tänker sig för extra inför nästa gång...

När min hoj blev stulen fick polisen tips några dagar senare att de stod nån kille ute i skogen i ett inustriområde och gjorde något mysko.. Polisen åkte dit o hittade min hoj och en kille som precis skruvade loss nummerskylten på hojen.. Visst , han åkte dit.. men inte för stöld utan för häleri.. De kunde inte bevisa att det var han som stulit hojen..... Så självklart fick jag punga ut me pengar... ca 7000:- innan hela historian va klar.. Sen klantade sig MC firman som skulle reparera hojen.. Så IGÅR!! Efter 10månader sedan hojen stals så har jag fått lämna min gamla hoj i inbyte (lång historia) och köpt en helt ny hoj istället... SUCK... Det blir larm på denna nya hojen.. Med en fjärkontroll som vibrerar när larmet går.. Teleskopbatongen ligger i hallen...... :mad:

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
På nationaldagen så satt hans granne uppe till sent och gjorde en hemtenta när han ser en hyrd MB Sprinter backa upp bredvid polarens hoj och 3 grabbar kommer ut med rånarluvor på sig och börjar titta på polarens R1

Rådigt nog så visar sig grannen på balkongen och stirrar ner på grabbarna som upptäcker honom. En av grabbarna försöker täcka reg.plåten på bilen, men grannen skriver ner nummret och ringer Polisen.

en ros till grannen hade vart på sin plats eller en god middag eller nått, en sån granne skulle man vilja ha :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0