MC stölder

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
I helgen hände det! När jag kom ut på söndag morgon så fanns inte min älskade Mille kvar där jag parkerat den. Givetvis fick jag den klassiska tanken "Visst var det här jag ställde den?!" Förb-at irriterande och får mig nästan till att omvärdera min ståndpunkt vad gäller dödsstraff!
Så nu har jag sorg och behov av sympati. :(
Misstänker att jag dessutom kommer att få debattera med försäkringsbolaget om vad min hoj är värd. Tips? Jag tänker definitivt köpa ny hoj innan det är klart.
Fast en fråga blir aktuell: Hur undviker man bäst detta?? Garage är en bristvara i stan...
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Fiskelina till lilltån och berettan laddad, hade den tanken innan jag skaffade garage...
Annars finns det ju larm o sånt, men vill dom ha så tar dom (tm)
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
MostWanted skrev:
vilket försäkringsbolag? höjs inte självrisken så himla mkt när den inte står i låst garage?
Är väl samma? Min behöver inte ens vara låst om den står i förrådet.

@Bonny: Surt som fan.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
bonny skrev:
I helgen hände det! När jag kom ut på söndag morgon så fanns inte min älskade Mille kvar där jag parkerat den. Givetvis fick jag den klassiska tanken "Visst var det här jag ställde den?!" Förb-at irriterande och får mig nästan till att omvärdera min ståndpunkt vad gäller dödsstraff!
Så nu har jag sorg och behov av sympati. :(
Misstänker att jag dessutom kommer att få debattera med försäkringsbolaget om vad min hoj är värd. Tips? Jag tänker definitivt köpa ny hoj innan det är klart.
Fast en fråga blir aktuell: Hur undviker man bäst detta?? Garage är en bristvara i stan...

Det gör du inte. Men det går väl alltid att försvåra. Köp ett kapell o lägg över hojen varje kväll. Köp Abus dyraste kedja med lås och lås fast i ramdel + sak som inte går sönder.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Tråkigt att höra. :(

Vart i skåne hände det och har du bild på hojen så man kan hålla utkik efter den?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
eisbaer skrev:
Köp ett kapell o lägg över hojen varje kväll....

Förutom att det syns mer när man plockar ett kapell av en hoj så hörde jag någon som sa att det räknas som inbrott om man avlägsnar kapellet från någon annans hoj.. så alltså räknas det som både stöld och fullbordat inbrott om man plockar av kapellet av en hoj och sedan stjäl den..
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag får tacka för allt stöd, håller redan på att leta efter nu hoj. Kort sorgeperiod.
Fast jag har alltid undrat om förslaget med kapell, skrämmer det verkligen bort folk? Jag blir själv mer nyfiken när jag ser ett och tänker: "Det måste vara en dyr och fin hoj där under!" Jag har också funderat på att kedja fast hojen i något men problemet är: Vad??? På en normal gata finns det ju inget att kjedja fast i och ställer jag mig på trottoaren eller cykelställ så får jag ju p-bot...
Lutar åt den nya typen larm kopplat till mobil och GPS.
Hur stort är problemet med stölder?
 

izznix

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Daytona 650
Trist med hojen,

Jag tycker MC-rutorna(parkering) borde bestå av ett betongblock med ingjutna fästen för kätting. :rolleyes:

Annars finns det små fästen man kan montera i gatan, fast det är kanske inte så poppis hos gatukontoret (iaf inte vintertid). Asfalten är även ganska mjuk så det kanske inte skulle få så stor verkan.

Denna finns hos touringbutiken:

"Bultas fast i golvet eller väggen i ditt garage, dra sedan igenom din Abus-kätting och lås så har du ett mycket säkert stöldskydd. Bultarna blir dolda när kättingen sitter i."
 

Bifogat

  • 75-1197.jpg
    75-1197.jpg
    6.9 KB · Visningar: 38

FreddaGädda

Guest
Vad gör tjuvarna egentligen med hojen? Nöjeskör? Säljer till andra länder? Eller blåser svenskar i god tro?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Muskedunder skrev:
Vad gör tjuvarna egentligen med hojen? Nöjeskör? Säljer till andra länder? Eller blåser svenskar i god tro?

Tror trafikförsäkring och ramimport är ledorden här.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top