Mc-stövlar! Är dom okej?

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Köp ett känt märke!

Kolla in blocket så kommer du billigare undan,
om du inte har nått emot beggade stövlar! :tummenupp

http://www.blocket.se/li?ca=11_s&th=1&q=43&cg=1160&w=2&c=1163

Vågar man lita på dig då? Du kör ju i jeans! :)

Skall kolla på dom där diadora stövlarna som är högst upp på din länk. Men ja kan inget om mcstövlar, så jag vet ju inte om det är ett känt märke eller inte! :)

Men dom verkade fräscha, så dom blir det nog.
Ses på torsdag?

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
hur lång tid tog de att få hem dom?

Hmmm...kändes inte så lång tid, men var tydligen det. Beställde dem den 5/6 och hämtade ut dem 23/6.
Glömde ge numret på min gata också, så jag skickade ett mejl till dem och de svarade dagen därpå. Fick ett trevligt mejl tillbaka om att de noterat min ändring av adressen mm.

Jose,

Thank you for your recent order with Riders Discount, your order is in process at this time, we will send a confirmation email as soon as your order ships. I have noted the changes to your shipping address. Please let me know with any additional questions you might have.

Regards,
Mike

De skickade stövlarna den 10/6 och de kom fram som sagt den 23/6.

Stövlarna hamnade i tullen också, men jag fick inte betala ngt extra, så det kan ha spätt på tiden lite. De drar summan på stövlarna från ditt konto när de skickar dem. Fick höra igår att man får handla i dagsläget för max 1700 kr innan det blir tull på grejorna. Priset var 1600 innan och blev 1800 med frakt, men det räknades tydligen inte in.

Last edited:

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Vågar man lita på dig då? Du kör ju i jeans! :)

Skall kolla på dom där diadora stövlarna som är högst upp på din länk. Men ja kan inget om mcstövlar, så jag vet ju inte om det är ett känt märke eller inte! :)

Men dom verkade fräscha, så dom blir det nog.
Ses på torsdag?

Jeans är Oldschool! :yoparty

Visst ses vi på torsdag! :)

Last edited:

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
http://www.x3mseller.com/cgi-bin/ibu...Beskr&Visn=Std[/url]
Dom borde också funka..!?
Tack för svar

Ha, vilken skit.
Jag gjorde tyvärr misstaget att
handla av dom.
Köpte faktiskt stövlarna som du länkar till,
dragkedjan paja efter 10-15 ggr och
innerfodret lossnade ganska omgående.
Köp något annat...
__________________...

Jag har också köpt dessa stövlar men har varit aktsam när jag dragit upp kedjan, inbillar mig att prylar håller som man sköter om dem, visst dragkedjan är inte det rejälaste man hittar men om den packar in finns ju Kadborren...
(fortfarande fint skick efter 300 mil med mycket buskörning ;o).

I övrigt är jag MYCKET nöjd med detta köp, tänker inte blanda mig in i en diskussion med hurvida dessa står sig mot kända kvalitetsdojor men jämför man med andra stövlar i denna prisklass är det milsvid(!) skillnad på denna och tex Biltema & lidels dojor som är rena gummistövlar i jämförelse. helt okej stövel för pengarna enligt mig.

Efter en del snack om återförsäljaren svängde jag in i till deras butik i Trollhättan för att testa, jag hade siktet inställt på 900:- stöveln men som tips till er därute på nätet var 900:- liten i storlekarna medans 600:- stöveln något större, jag har normalt 44 på skor, och 43 (600kr stöveln) satt som en smäck medans jag fick gå upp på 45 (i 900kr stöveln), dessutom fick jag knappt upp dragkedjan på 900 stöveln då dessa är extremt tighta presis över fotknölarna.

//Glenn

Gabor

Guest
Provar inte folk längre det som ni ska ha på fötterna ?? Trodde det var viktigt att grejor satt bra , inte bara att priset är billigt.

Man får det man betalar för. För mig har det alltid varit viktigt att testa , känna , klämma om grejor funkar. Kvalitet kostar pengar, sen är det upp till var och en att avgöra vad som får kosta. Är hojen billig och lite äldre, så behöver inte säkerhets tänkandet åxå bli billigt.

Ett par riktigt bra stövlar eller handskar kan rädda tår, leder , fingrar, medans en billig kan helt trasas sönder och skuddar 0.

Lär av andras misstag...en 1000:- extra kan rädda dimn fot, din ekonomi med 10000:- tals kronor vid en olycka..

Tänk 2 ggr innan ni handlar.

Jag kör med Alpinestar tech 2 själv, alltid, sporthoj som chopper.

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Jag har också köpt dessa stövlar men har varit aktsam när jag dragit upp kedjan, inbillar mig att prylar håller som man sköter om dem, visst dragkedjan är inte det rejälaste man hittar men om den packar in finns ju Kadborren...
//Glenn

Tror du kadborren håller kvar dojjan på foten när du vurpar? Eller för den delen en klen dragkedja? :gnissla

Ajja, kör hårt!
Det är helt klart upp till var och en, men ryggskydd, hjälm och dojjor ÄR inget man ska snåla på, oavsett om man åker GS450 -78 eller ZX10 -08. Det är en tokbillig försäkring, även om det kostar 6-8k...

(/moralkärring:crash )

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Tror du kadborren håller kvar dojjan på foten när du vurpar? Eller för den delen en klen dragkedja? :gnissla

(/moralkärring:crash )

Ja!:rolleyes:

som sagt, kommer inte ge mig in i en meningslös diskussion bertäffande billigt vs. dyra kvalitetsprylar, finns redan förmånga sådana trådar här:tungan

/Glenn

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Jag har köpt stövlar från x3m. Sulan lossnade efter en halv säsong. Stans skit...

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Ännu en "billigt är skit/dyrt är bra"-tråd. Får väl referera till ryggskyddstestet för några år sen , då Lidl's ryggskydd var billigast o slog de kända märkena på fingrarna i fråga om säkerhet.... Men men......

Har själv köpt X3M's handskar....Har kört drygt 2000 mil med dom nu o har absolut inget att klaga på. Stela i början som alla andra handskar , men efter några gånger satt de som gjutna.. Köpte ett goretexställ där i vintras o använde på fyrhjulingen... Inget att klaga på där heller. Varmt o skönt , hyggliga skydd o bra motståndskraft mot regn. Har min säkerhetsväst o den har jag alltid på oavsett om jag åker runt i billigt goretexställ eller ArlenNess-skinnet.

Har ingen aning om stövlarna , men om man jämför pris o kvalitet så är jag ganska övertygad om att det är mer skydd för 900 kr än vad ex Alpinestars kan åstadkomma för dubbla priset. Men givetvis köper man ändå Alpinestars eftersom de är dyrare.........

Det svåra med att beställa på nätet är ju storlekar. Speciellt "nya" märken som X3M's grejer som man inte kan prova i butik.... O har du fel storlek , spelar det ju ingen roll om du åker runt i en för stor Arai-hjälm eller en för stor X3M-hjälm ? Båda skyddar lika dåligt.....

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Förutom skorna har jag också köpt byxor, jacka samt saefty-jacket. Allt har gått sönder inom loppet av 6 månader.

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Men vad är det för klass på Diadora-stövlar?

Bra fråga, skulle oxå vilja veta då jag köpt ett par EagleFX. Enda i affärn som satt bra på mina fötter (strl 43).
Har dock inte prövat att köra med de, men blir av imorgon då jag förhoppningsvis köper min allra första alldeles egna hoj :Rockbanan

zoom_EAGLEFX_zoom-BLACK.jpg

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept