MC-stövlar, ett måste?

Naikon

Medlem
Gick med
3 May 2013
Hoj
Yamaha FJR1300

Schysst! Missade den helt, tack för hjälpen.

Mätte mina fötter nu, och kom fram till ca 31.5cm.
Och enligt deras PDF på sidan: http://cdnxl1.louis.de/shop/zusatz/anl/Pflege_Stiefel_ANL_GB.pdf
står det ju att storlek 50 är 32cm. Då kommer jag alltså ha ca 5mm utrymme utan strumpor.
Hur mycket utrymme måste man ha? 51 hade ju varit bättre, då hade det varit 32.8.
Blir kanske svårt att hitta storlek 51 till samma pris. Kanske värt att beställa och prova storlek 50. Värsta är ju att man får skicka tillbaka dem.

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Med tanke på att urvalet redan är svårt nog vid dessa storlekarna så kanske det är värt att chansa på att 50 räcker? Tror frakten är 8 euro med dem för att skicka hit.

Naikon

Medlem
Gick med
3 May 2013
Hoj
Yamaha FJR1300
Med tanke på att urvalet redan är svårt nog vid dessa storlekarna så kanske det är värt att chansa på att 50 räcker? Tror frakten är 8 euro med dem för att skicka hit.

Aa, känner också att det kan vara värt att chansa. Kanske bäst att beställa så snabbt som möjligt om nu rean skulle försvinna.

Naikon

Medlem
Gick med
3 May 2013
Hoj
Yamaha FJR1300
Ett exemepel från en spansk outlet: http://www.outletmoto.com/en/tcx-competizione-boots-p-494.html

Jag beställde stövlar och handskar härifrån för löjliga priser, halva priset mot t.ex fc-motos reapriser på de produkter jag köpte. Butiken fungerade, rätt varor kom på utlovad tid. Fraktfritt över 150 €. Det är en outlet, så urvalet och storlekarna är begränsade.

Trevlig sida! Dock så är ju de du länkade storlek 49, och det har väl visat sig att jag behöver 50 när vi snackar MC-skor. Tabellen på deras hemsida sträcker sig bara upp till storlek 46...
Det är dåligt när det inte står centimeter-mått för varje sko.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!