MC stövlar/skor att gå i

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Hoj
Triumph Daytona 675
Någon som kan ge mig förslag på mc stövlar eller skor som ger bra skydd, men som samtidigt är sköna att gå i om man skulle vilja traska runt i dem någon timme i stan då och då?

Jag tycker mina SMX-R är skapliga att gå i efter att dem blivit lite inkörda.
Däremot är jag osäker på om jag skulle vilja traska i stan med dem i någon timme. Det kan ju vara värt att testa ett par i alla fall, om dem nu anses som att ge bra skydd då det vill säga?

Jag anser att utrustning som skall uppfylla två skilda/motsatta funktioner aldrig blir riktigt bra!

Jag åker aldrig utan full utrustning så att knalla omkring någon längre tid är otänkbart! Därav blir ett par stövlar med bra gå funktion onödiga!

Tror dock att det du söker finns bland touringskor!

Jag har traskat runt en hel del i A-star SM-X3, och det funkar väldigt bra för min del. Men visst, kompromisser är ju aldrig bra, och hellre bra skydd än bekväm vandringskänga när jag kör hoj.

Mina a-stars supertech är ju iofs inte så sköna att gå i men har fördelen att man kan ta ur innerskon när man sitter still om det är varmt :tummenupp

Jag använder min hoj som ett vardagligt transportmedel och ville ha samma sak vad gäller skor. Jag kör med Dainese Akira (de till höger) riktigt sköna, har gått i dem flera timmar i sträck. Jag letade även efter deras Quito-modell men lyckades inte få tag på dem i Sverige, de ser iaf. snygga ut.

Bifogat

• dainese.quito.jpg
    dainese.quito.jpg
    51.9 KB · Visningar: 119
  • Dainese-11.jpg
    Dainese-11.jpg
    8.8 KB · Visningar: 140
Last edited:
Jag använder min hoj som ett vardagligt transportmedel och ville ha samma sak vad gäller skor. Jag kör med Dainese Akira (de till höger) riktigt sköna, har gått i dem flera timmar i sträck. Jag letade även efter deras Quito-modell men lyckades inte få tag på dem i Sverige, de ser iaf. snygga ut.

Säg till om du hittar dom, dom ser smidiga ut.

Jag har ett par MC dojor som faktiskt har orsakat mer skada än dom har gjort nytta, dessutom är dom så klumpiga att jag knappt kan växla.

Jag har också som minimikrav att man ska kunna gå en kilometer i dojjorna, annars kör jag i gympadojjor istället och det lär väl vara ett ännu sämre alternativ.

TCX performance 2 funkar grymt bra, ställbart skaft med kardborre så man slipper "skidpjäxe" känslan och mjuk sula, Duger lätt att gå en bit i

img_47e167a48c566.jpg

Jättesköna men även säkra då dom är lite högre i skaftet än en vanlig jumpasko!

View attachment 259939

Jättesköna men även säkra då dom är lite högre i skaftet än en vanlig jumpasko!

:näsblod tror sånna där kallades Arboga-saefty på 80-talet :D :D :D

Vette fan om de e så nyggt eller så. Men kronans gamla M59 "tofflor" fungerar utmärkt. Har själv klotat med sånna å fick in foten mellan bakhjul å stänka å släpades med en bit. Gjorde ont som fan med kängan fjädrade perfekt. Å den fungerar att promenera x-antal mil oxå.
Å nyare M90 "tofflorna" tycker ja sitter lite bättre.
Men de blir nernötning på vänstra kängans ovansida av alla oppväxlingar vilket e enda nackdelen funktionsmässigt mig veterligen.

Snygga :confused: vettefan :D

Last edited:
Daytona EVO Sport. Riktigt bra med skydd och sköna att gå rundor i. Har problem efter en krasch för 1 1/2 år sen som gör att jag haltar i alla skor (förutom dessa!). Synd bara att man inte köpte dem innan man kraschade...:rolleyes:

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back