Två år sedan jag uppdaterade den här tråden! Det är svårt att vara konsekvent och ha struktur i en tråd som hängt med så länge. Jag skissar hursomhelst på och kom att tänka på denna tråden när jag skissade en hoj nu senast. Kan ju vara kul att uppdatera här och se om några fortfarande tycker skisser/design och teckningar är intressant.
Jag gör det på ett riskfyllt sätt dock. Jag har försökt mig på att göra en modern version av världens coolaste hoj, Britten V1000. Känns som att hur slutreultatet än blir i ett sånt fall så kan det aldrig matcha originalet. Risken finns väl alltså att en del av er kommer tycka att detta är tveksamt minst sagt. Jag har lite process-skisser och jämförelsebilder så jag tror ni kan se att linjerna inte är helt tagna ur luften.
Det finns lite bakgrund till detta. Ni med ett öga för detaljer ser nog att chassiet är hämtat från en Ducati 1199 Panigale. Detta eftersom det är den enda hojen i modern tid som ens börjar närma sig Britten gällande konstruktionen. Tanken är alltså att man skulle kunna förverkliga min design med den hojen som utgångspunkt. Ska även ordna en photoshop-rendering.
Jag har fler skisser sedan jag senast uppdaterade här så det kan komma fler inlägg. Här kan ni se mer av mina alster:
https://www.behance.net/dslandin9b78