MC-tema på Lidl, billigt!

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Har länge tänkt köpa ett intercom för att kunna snacka med tjejen när hon sitter bak, är det bättre att satsa på ett med tråd då, eller skulle ni ta ett trådlöst ändå?

99:- för intercomet med tråd, är det med två headset? Låter för billigt för att vara något att ha, eller?

Kan säga att jag köpte den förra året för att testa..
Inget att rekommendera som sagt.. Sprakar och har sig..
Bara sopor!!
 

Davalito

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Söderort
Hoj
VFR 800
Kan säga att jag köpte den förra året för att testa..
Inget att rekommendera som sagt.. Sprakar och har sig..
Bara sopor!!

Ok, tack. Du vet inte om det går att koppla in ett andra headset på deras trådlösa variant? Har fått för mig att det är vettigare med tråd mellan passagerare-förare om inte annat för batteritiden så för ljudkvalitén. Kanske är fel ute och det är lika bra att köra trådlöst direkt?

Har dom kvar ett för 99 när jag går förbi är det ju inga pengar så jag måste nog testa det ändå.
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Jag håller inte med. Jag köpte också förra året och jag blev väldigt positivt överraskad. Funkar klockrent för mig.
Ok, skumt isåfall, Min var inget jag rekommenderar..
Så därför köpte jag mig ett TopCom system som de sålde för 299:-/st, blev 2 st. :)
Återstår att testa ikväll om de funkar bra. :)
 

Oskan

Medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Vallentuna/Täby
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Jag var i Norrtälje idag vid lunchtid och där fanns det massor kvar av allt. Jag köpte iaf den stora tankväskan och den lilla, Intercomsystemet 1st till mig och 1st till polaren så vi kan snacka med varann men sen får man väl se hur det funkar.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag köpte en integral hjälp i sthlm, till alla som vill vara min bitch. Provade när den kom hem och för att vara en L var den liten. Kvaliten på grejjerna var som förväntat, visiret går inte ner helt tex. Men för 400 kr var det helt klart värt.
 

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Ort
Lite här och lite där.
Hoj
VifferWaffe -88
var förbi och köpte den stora tankväskan.

grymt köp och kan rekommenderas!

ett hett tips är att köpa den stora med en gång istället för den lilla då den stora kan kopplas ifrån magnet-delen och användas som ryggsäck medans magnet-delen som sitter kvar ser ut och funkar likadant som den lilla väskan.

+ midjeväskan, regnskyddet och ett hyfsat hänglås till dragkedjan.

ska förbi imorrn efter jobbet igen och handla kapell, regnställ, kedja och intercom..

:)
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag köpte en crosshjälm på Lidl förra året, har kört med den en gång!

Nån som vill köpa?

Hjälm från Lidl :hihi :gnissla
 
Last edited:

Davalito

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Söderort
Hoj
VFR 800
Fick ingen möjlighet att komma iväg själv så bad mor min istället. För den som är intresserad så var den trådlösa slut i lidl ektorp, norrköping i dag på eftermiddagen. Blev den för 99 i alla fall. Har inga förväntningar, hoppas på en flipp. Skriver från mobilen, ursäkta om det ser smetigt ut.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag köpte en crosshjälm på Lidl förra året, har kört med den en gång!

Nån som vill köpa?

Hjälm från Lidl :hihi :gnissla

Alla verkar ha missat den billiga kedjesprayen, de stod lite vid sidan om. Jag köpte massor!
 

Bifogat

  • gr_dde_1193167863.jpg
    gr_dde_1193167863.jpg
    5.6 KB · Visningar: 114

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Ok, skumt isåfall, Min var inget jag rekommenderar..
Så därför köpte jag mig ett TopCom system som de sålde för 299:-/st, blev 2 st. :)
Återstår att testa ikväll om de funkar bra. :)

jag köpte de idag men hur skall man få in två hörlurar och en mic i hjälmen??
kan man inte köpa till mindre lurar och mic??
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Kapa och skarva på ett par snäckor till öronen och en platt mick som du kan klistra fast på insidan, framför truten. :)
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Det är ju inga racing pjucks direkt. Enkla men helt ok passform. Ett billigt och, tycker jag, prisvärt sätt att slippa gnäll för att man aldrig lämnar tillbaka de man lånat av polarn iaf:)

Det fanns ett antal kvar i Bergsjön i de flesta storlekar när jag var där!

fick labbarna på sista paret i min storlek. Som du sa, inga räjserpjux men det får funka tillsvidare. Fanns ganska mycket grejjer kvar.

Sjukt kul för övrigt att till skillnad från Frölunda där allt låg öppet så hade Bergsjön all elektronik med plexiglasskydd o lås för stöld och kassan hade femtielva olika stöldskyltar. Bästa var nog "Pga av stöld så får ingen passera kassan med kundkorgarna".
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
köpte den stora tankväskan och kedjelåset :) super nöjd än så länge.
tankväskan hade så mycket bra fack och finesser.
 

Ekerholm

Guest
jag köpte kedje låset.. funkar skit bra tycker jag.. sen kanske det inte är godkännt.. men det är ju bättre än igenting... jag tänker ju inte köpa ett abus lås för 1400kr när det finns så här billiga lås...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top