bump. tänkte fixa ett intercom till när tjejen är ute o åker med på hojen, såg att lidl har detta
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20090604.p.Handsfree blev dock lite osäker om det fungerar som en intercom eller bara till mobilen... heter ju handsfree o inte intercom
Jag tror det bara är intercom med sladd. Så man måste koppla med sladdar och grejor men det är ju billigt.
Å andra sidan har dom Walkie Talkie för MC också för 299 kronor. PMR 6800.
Vad jag förstår så är det exakt samma som jag har men jag betalade mer än dubbelt så mycket för den.
funkar finfint för mig och polaren.
Räckvidden är väl inte direkt dom 5 km dom hävdar. Om det beror på att den ligger mot kroppen eller under kutsen och därför får radiosignalen dämpad vet jag inte men den klarar i alla fall ca 1 km och det räcker ju om man ligger några stycken och kör i grupp. Trevligt att kunna kommunicera när man ligger och kör.
Jag är lite sugen på walkie-talkien, men har läst lite blandade omdömen om dem. Detta har dock varit på diverse utomländska siter, så det vore tacksamt om någon som provat de som finns på den svenska marknaden kunde säga sitt (man vet aldrig hur det är med leverantörer och tillverkare, även om det BORDE vara samma).
Om jag inte tar fel så har jag exakt den. Fast jag köpte den för mer än dubbla priset på en annan affär.
Funkar toppen. Beroende på hur din kåpa fungerar så är det inga problem att prata upp i ganska höga farter.
Jag har tyvärr ganska mycket turbulens kring hjälmen i högre farter så när det börjar närma sig 90 så blir det lite svårt att höra den över bullret från turbulensen men lägger jag mig ner lite bakom kåpglaset är det inga problem. Inte heller om jag sträcker mig över turbulensen.
Jag tänkte byta kåpglas så det blir tystare så ska det nog inte vara några problem att snacka uppåt 110 eller så.
Jag skulle säga klart prisvärt för dom pengarna.
Det jag skulle komplettera med i så fall om jag vore dig är att köpa en till uppsättning laddningsbara A03 batterier och en juste batteriladdare. Laddningstiden är närmare 14 timmar och om man kommer på att man vill ut och åka men batterierna är slut så är det inte så mycket nytta. då är det bättre att ha en laddare där man kan låta en uppsättning batterier ligga och bara klämma i full-laddade batterier när man ska åka.
Radion klarar lätt en dag utan att du stänger av den med fulla batterier.
enda gången jag råkat ut för att dom tagit slut är när jag glömt att ladda batterierna och dragit iväg med nästan tomma.
Ryggskyddet från Lidl hamnade på andra eller tredje plats på Bike's ryggskyddstest medan Biltema hamnade sist. Sedan har ju Biltema en lång rad med defekta varor där vissa inte ens återkallats.
Inte konstigt att folk ratar Biltema, har aldrig hört talas om en butik som säljer så mycket defekta varor. Dom borde kanske gå ihop sig med Windows Vista.
Jo. Det testet läste jag också.
Enligt en rättelse i Bike som gjorde testet så är det så att biltemaskyddet hade en felaktig måttangivelse vilket ledde till att ett av test-slagen hamnade utanför det egentliga skyddet.
Kollar man på resultaten så är det mycket riktigt så att alla testslagen utom ett resulterade i mycket bra värden men på en av de testade punkterna (Som tydligen var utanför skyddet) så föll det så att säga igenom.
dom har iofs inte testat om det efter korrigering men Biltema hävdar att dom innan certifieringen fått det testat av oberoende part och att det där klarat kraven.
så jag skulle personligen inte vara speciellt orolig för deras ryggskydd även om jag själv har ett Dainese Wave som är tredubbelt så dyrt som Lidl:s men knappt hälften så bra..