MC-Teorin

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
ZX7R 97:a
Man ställer sig i kön och anmäler sig...
Jaha, och du ska skriva för MC du!!!
Jo, var tänkt så...
Ser hur huvudena på folket i rummet vrider sig...
Ser ut som om en av de tänker: :kocko Va fan gör han här? Januari och det snöar ute, och han ska skriva för MC...
Sätter sig ner vid datorn. Då slår tanken mig! :3freak Faan kanske skulle pluggat lite till det här... Jaja... Jag gör vad jag kan...
15 minuter senare klickar man på den röda rutan och rutan kommer upp:
Gratulerar! Du är godkänd! :banana
Ha ha! Vilken chock! Det gick!
58 av 65...
Nu inväntas bara lite varmare väder och torrare vägar... Sen är det dags att släppa ut en till med grönskylt baktill...

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
loop skrev:
Jo, var tänkt så...
Ser ut som om en av de tänker: :kocko Va fan gör han här? Januari och det snöar ute, och han ska skriva för MC...
Sätter sig ner vid datorn. Då slår tanken mig! :3freak Faan kanske skulle pluggat lite till det här... Jaja... Jag gör vad jag kan...
58 av 65...
Nu inväntas bara lite varmare väder och torrare vägar... Sen är det dags att släppa ut en till med grönskylt baktill...

Fast på teori provet är det ju bara o tänka lite logiskt så funkar det ju... Grattis iaf!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ojje! Gjorde 60 på Bprovet för några dagar sen, nu väntar uppkörning! Fast tills dess får man ta hojjen... :]

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
loop skrev:
Jo, var tänkt så...
58 av 65...

jävlar grattis fan!!
själöv fick man 52 på mc teorin fasen vilken tur jag hade då haha!!!

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
OlleR6 skrev:
Ojje! Gjorde 60 på Bprovet för några dagar sen, nu väntar uppkörning! Fast tills dess får man ta hojjen... :]

Äh....själv skrev man ju 52 på teorin :rolleyes: har haft B kortet i typ 1 och en halv månad nu. as härligt vekligen :tummenupp

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
loop skrev:
Jo, var tänkt så...
58 av 65...

Grattis, du råkar inte ha en teoribok för MC till övers då? :eek: kanske inte,.. men vilka böcker tycker ni är bra? Ska nog också ta och göra teorin nu innan snön försvinner helt.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Ska själv skriva MC-provet på fredag, har väl så smått börat plugga nu :rolleyes:
Orkar ju knappast sätta mig på nån körskola och plugga, så man får väl göra så gott man kan :va Det funka ju iallafall när jag tog B-kortet...
Vad är det för "rena" MC-frågor som kommer på proven? Så man vet på ett ungefär vad man behöver plugga.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
$noop skrev:
Ska själv skriva MC-provet på fredag, har väl så smått börat plugga nu :rolleyes:
Orkar ju knappast sätta mig på nån körskola och plugga, så man får väl göra så gott man kan :va Det funka ju iallafall när jag tog B-kortet...
Vad är det för "rena" MC-frågor som kommer på proven? Så man vet på ett ungefär vad man behöver plugga.

Placering av mc.

Det kommer kanske även datumparkering :hihi

Man behöver inte plugga, det är så lätt att en blind person klarar det.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Mavve skrev:
Placering av mc.

Det kommer kanske även datumparkering :hihi

Man behöver inte plugga, det är så lätt att en blind person klarar det.

Okej, men jag har ju glömt av typ hälften av all bil-teori så jag får nog plugga lite ändå... Närminnet är inte det bästa om man säger så :va

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Lyssna inte på Mavve. Plugga istället. En del tror de är så tuffa för att de går dit utan att ha pluggat ett dugg. Javisst, en del klarar provet också, men många misslyckas.

Själv har jag snart om allt går vägen både A&B på mitt körkort :banana

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
Hmm, jag har en MC-bok!

Behöver den inte längre så nån kan köpa av mej den för ett par 'nödraketer' (bira)! Eller en symbolisk slant!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Stavfelet skrev:
Hmm, jag har en MC-bok!

Behöver den inte längre så nån kan köpa av mej den för ett par 'nödraketer' (bira)! Eller en symbolisk slant!

Mm, kan byta mot min gröna övningskörningsskylt för bil! Den behöver jag inte längre, men det vore sjysst om man fick tag på en bok. Vad bor du, du ser ut och vara sån där norrmänniska. Kan tänka mig köra vart som helst i uppland / södermanland för plocka bok, skåne, delar av halland och blekinge går också bra. Göteborg i värsta fall. heheh

Någon annan som har också böcker?

:tummenupp

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ni ska vara glada att ni får ta det "nya" testet, när jag tog mitt kort för 100år sen var det andra bananer... 1fråga 4svarsalternativ där ett eller flera svar var giltiga (nu kan ju bara ett svar vara rätt, dvs uteslutningsmetoden gäller) då klarade jag det inte, efter typ 5e gången gick det...

När jag tog B kortet för kanske ett år sedan var det så lätt att jag gjorde det på 15min, jag minns när instruktören/övervakaren från vv sa högt i rummet: - Fan va fort det gick!! Haha det var ganska kul, speciellt när bågen stog perkarad utanför och man drog iväg framför alla nervvrak som fortfarande satt framför sina prov... Hahaha... :)

Grattis som fan, och hoppas uppkörningen går bra också... Det finns många tyvärr många svin som arbetar som uppkörningskontrollanter, hoppas ni skonas från dessa individer....

/Zana

Terpa

Terpa
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Yamaha FJR1300
mc- teori

själv tog jag lappen 40 år sen skulle inte klara det nu så plugga grabben lite kunskapskada aldrig :kocko lycka till

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Villee skrev:
Mm, kan byta mot min gröna övningskörningsskylt för bil! Den behöver jag inte längre, men det vore sjysst om man fick tag på en bok. Vad bor du, du ser ut och vara sån där norrmänniska. Kan tänka mig köra vart som helst i uppland / södermanland för plocka bok, skåne, delar av halland och blekinge går också bra. Göteborg i värsta fall. heheh

Någon annan som har också böcker?

:tummenupp

Jag kan sälja min mcbok (03) till dig i samband med mcmässan, hör av dig i så fall.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...