Mc till uppkörning osv

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Hej

Tänkte fråga ett par saker. (hoppas ngn vet :) )

1. Jag funderar på o hyra en mc till uppkörningen till A begränsat kort och funderar nu på om man kan hyra på en vanlig bil/mc uthyrning eller om dom inte tillåter sådant? Någon som har erfarenhet?

2. Undrar om ngn kört upp till BE och om man behöver köpa ngn speciell bok till det, hur många frågor det kommer på teoriprovet och vad som ingår i uppkörningen, om det bara är teknik på kon-bana eller om det är trafik också osv?

Är tacksamm om någon orkar svara på alla min frågor! :Bugar :Bugar

//DollarKatten

Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
DollarKatten skrev:
2274171 Hej

1. Jag funderar på o hyra en mc till uppkörningen till A begränsat kort och funderar nu på om man kan hyra på en vanlig bil/mc uthyrning eller om dom inte tillåter sådant? Någon som har erfarenhet?

2. Undrar om ngn kört upp till BE och om man behöver köpa ngn speciell bok till det, hur många frågor det kommer på teoriprovet och vad som ingår i uppkörningen, om det bara är teknik på kon-bana eller om det är trafik också osv?

//DollarKatten

1: När jag körde upp ringde jag runt och kollade på olika firmor, men dom flesta hade åldergräns på 24 eller 25 år, detta p.g.a. deras försäkring. Men skriv in dig på en skola och ta ett par lektioner sen kan du köra upp privat, då brukar det inte vara några problem att hyra en hoj av dom.
Lycka till :tummenupp

JOCKE34

Hondaflyer
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Honda CBR 600 RR -03
uppkörning

tjena
sitter oxå i samma sits.tänkte ta A begränsad men har för "stor" båge.
för A utan begränsning för liten kubik men rätt kw.
så jag ska väl kolla runt efter o hyra en för A utan begränsning.
annars får jag ju inte dra ut me min egen på 2 år.....snyft

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
BE har en speciell bok, köp den av din bilskola.

Det ingår säkerhetskontroll av bil + släp
Du skall visa att du kan koppla på och av släpet.
Körning i konbana
Körning i trafik precis som vanlig "B" uppkörning

Du kommer få frågor både på teorin och vid uppkörningen om hur man kollar om släpet räknas som "lätt" eller "tungt" beroende på totalvikter osv.

Du kommer få frågor både på teorin och vid uppkörningen om lastsäkring och "n" värde.

Teorifrågor kan handla om belysning, däck, besiktning m.fl frågor som kräver att du faktiskt läser in både B och BE böckerna trots att man redan "kan allt". Hoppa inte över miljö/utsläpps delarna, olycksstatistik, datumparkering, besiktningsperioderna inkl "hålet" på två månader osv för annars får du sitta och gissa på 5-10 frågor som du aldrig trodde hade med bilkörning att göra...

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
psxcare skrev:
2274554 BE har en speciell bok, köp den av din bilskola.

Det ingår säkerhetskontroll av bil + släp
Du skall visa att du kan koppla på och av släpet.
Körning i konbana
Körning i trafik precis som vanlig "B" uppkörning

Du kommer få frågor både på teorin och vid uppkörningen om hur man kollar om släpet räknas som "lätt" eller "tungt" beroende på totalvikter osv.

Du kommer få frågor både på teorin och vid uppkörningen om lastsäkring och "n" värde.

Teorifrågor kan handla om belysning, däck, besiktning m.fl frågor som kräver att du faktiskt läser in både B och BE böckerna trots att man redan "kan allt". Hoppa inte över miljö/utsläpps delarna, olycksstatistik, datumparkering, besiktningsperioderna inkl "hålet" på två månader osv för annars får du sitta och gissa på 5-10 frågor som du aldrig trodde hade med bilkörning att göra...

tack för bra svar! :)

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Kolla med http://www.mc-uthyrningen.se jag hyrde där till min uppkörning, fast det var ju för A iofs...

(hmm, glömde kolla vart du bor)

DollarKatten skrev:
2274171 Hej

//DollarKatten

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
checka på olika skolor: maila & ring, har du kört 125a innan ska du inte behöva ta lektioner eller? :) så bara ringa å fråga, kostar väl en 12 - 15 hundra!

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
Jonthe skrev:
2277541 checka på olika skolor: maila & ring, har du kört 125a innan ska du inte behöva ta lektioner eller? :) så bara ringa å fråga, kostar väl en 12 - 15 hundra!

Nej, de är inte några lektioner jag är ute efter, men det är väl så man måste göra om man inte hittar ngn 25kW hojj, då måste man väl ta minst en lektion för o få hyra väl!?

Nee, bor i visby, inte GBG tråkigt nog.. :p

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...