MC-tjuv kraschade!

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
För min del så behöver jag inte vara orolig för att bli av med kortet(har inget att förlora) utan det handlar mer om en princip sak för mig. Polisen får inte jaga mig och därför ska de gefan i det!

Man kan ju också vända på steken. Hade inte polisen jagat mig så skulle inte jag behöva smita och skulle inte utgöra någon fara för mina medtrafikanter, problemet löst!

Det här är hall of fame av totalt uppblåst idioti. Hur fasen har du lyckats odla fram denna attityd? Du har troligen inget körkort för att du faktiskt inte har förmågan att ta ett, eller valt att inte skaffa ett. Vilket är lika illa.

Det är intressant att sådana här trådar ska locka fram alla dessa "jag är så grym så jag står över samhället och polisen har inte rätt att jaga mig"-människor.

Men det är väl i sådana här trådar "ni" får "skina"...

Tråden lär ju bli låst snart...

Mycket dumt har man läst, men detta tar nog priset. Du tycker inte att polisen är de som har allra störst anledning att föregå med gott exempel? Om polisen skiter i lagarna kommer alla andra också att göra det. Förfallet börjar uppifrån.



Så det farligaste som finns är att köra utan körkort? Det gick nog lite fel när du tänkte där...
Det handlar om retorik rörande idioti där en människa väljer att inte ta körkort för att man TYCKER att man inte behöver ett. Och därmed, alla konsekvenser som medföljer av sådan idiot inte kan appliceras på dom. De är "skyddade" av sitt idioti-hölje. Så polisen får alltså inte jaga dom. Glasklart.

Varför försvara idioti?

Seriöst, ni borde se på filmen Idiocracy:
http://www.imdb.com/title/tt0387808/

Så här kommer samhället till slut se ut om vi fortsätter ge idioterna överhand i samhället.
 
Last edited:

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Så det farligaste som finns är att köra utan körkort? Det gick nog lite fel när du tänkte där...

Jag har inte sagt att det farligaste som finns är att köra utan körkort, jag sa bara att det är helt galet och korkat att göra det och jag anser att om man kör utan körkort så utgör man helt klart en större trafikfara än en som har körkort, kanske inte beroende på hur man kör sitt fordon, men pga hur man tänker och är som person, det är ett kriminellt tankesätt och ett kriminellt beteende.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Jösses, det här spårade verkligen ur å det grövsta.

Det är skrämmande vilken attityd och inställning vissa har till samhället. Jag vill tro att ni är forumtroll som provocerar, men inläggen är tamefan FÖR dumma för att det ska vara så. Ni är på riktigt, skrämmande!

Jag skulle vilja se er reaktion den dagen då någon tafsat på er white trash-tjej, och polisen slutar jaga personen för att det kunde ju gått på sniskan... Eller den dagen då en snorunge repat din nya Impreza men eftersom han flydde på moped så kunde ju inte polisen jaga honom så han slapp undan..

Herrejävlar, är ni totalt IQ-befriad?!

Det är väl för fan sunt förnuft att om man ger sig in i en lek som innefattar att bryta mot lagar så får man också leka leken fullt ut utan att gnälla då det går åt helvete.


Swedie, du har en poäng - idioterna har fått skina, men det var sannerligen inte det denna tråd startades för.

Ni (ja, ni vet tamefan vilka ni är) är en skam för oss andra hojåkare, och det är pga er som vi ser skenande försäkringspremier och att vi hojåkare får ett skamfilat rykte i övriga samhället.
 
Last edited:

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Jag har inte sagt att det farligaste som finns är att köra utan körkort, jag sa bara att det är helt galet och korkat att göra det och jag anser att om man kör utan körkort så utgör man helt klart en större trafikfara än en som har körkort, kanske inte beroende på hur man kör sitt fordon, men pga hur man tänker och är som person, det är ett kriminellt tankesätt och ett kriminellt beteende.

Du skrev klart och tydligt att sådana som han utgör den största trafikfaran. Vilket innebär att du tycker han är farligare än vansinneskörare, missbrukare i trafiken etc. pga. att han kör utan kort (för jag antar att det inte bara är pga. dålig attityd du anser att han är livsfarlig?).
 

moddlaren

Guest
Du skrev klart och tydligt att sådana som han utgör den största trafikfaran. Vilket innebär att du tycker han är farligare än vansinneskörare, missbrukare i trafiken etc. pga. att han kör utan kort (för jag antar att det inte bara är pga. dålig attityd du anser att han är livsfarlig?).


När man tar ett kort så får man genom gå lite teori läsning samt skriftligt prov, Är man dock född bakom en ladugårds vägg kan man lägga teori provet på en dator, Skulle man vara ännu dummare """" vilket gud förbjuder""" så kan man göra provet muntligt.

Tanken med teori är att man skall få lite hum om hur man beter sig i trafiken både för sig skälv och för andras säkerhet.

Jag tror det var detta som ICEman tänkte på men om inte du fattar detta så kanske just du är en av dessa som gjorde provet muntligt och inte klarade provet o kör utan kort??

mvh
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Du skrev klart och tydligt att sådana som han utgör den största trafikfaran. Vilket innebär att du tycker han är farligare än vansinneskörare, missbrukare i trafiken etc. pga. att han kör utan kort (för jag antar att det inte bara är pga. dålig attityd du anser att han är livsfarlig?).

Han har dock en viss poäng i det. Kör man utan körkort är man väldigt medveten om att man begår en olaglig handling. Därifrån är steget till att exempelvis "dra snuten" kortare än om man kör med kort. Förmodligen är steget att dra från en eventuell olycksplats kortare också.

(Egna åsikter utan vetenskapliga belägg)
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Frågan är ju om inte Polisen borde få mer befogenheter att jaga på så saneras forumet per automatik från den här typen av attityd.
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Frågan är ju om inte Polisen borde få mer befogenheter att jaga på så saneras forumet per automatik från den här typen av attityd.

Håller fullständigt med dig!
Man blir bra trött på vissa personers attityder, tankesätt och inställningar här.

Och MartinP, om du inte ens kan inse och förstå vad jag menar med mitt inlägg om att köra med respektive utan körkort så är det upp till dig, om du anser att det är okej att köra utan kort och anser att det är helt riskfritt så är det upp till dig.
 

MC-bruden

Galvad kärlek rostar aldrig!
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Benelli Tre 899 K, Honda CBR 600 RR
Stå för konsekvenserna av dina val!

Jag blir rädd när jag läser den här tråden!

När ska vissa människor lära sig att ta ansvar för sina egna handlingar och sluta skylla på andra?!

Ditt liv är fullt av val och den enda som kan göra de valen du ställs inför är just du själv. Vi fattar besluten på olika grunder. Många beslut fattas med vår moral, våra värderingar och med kunskap och erfarenhet som grund.

I de flesta fall har vi åtminstone två alternativ att välja mellan.
Ta exemplet att jag en dag kommer på att "Jag vill köra mc i trafiken"
Då kan jag antingen välja mellan att

1. Ta ett körkort och på så vis lära mig och förstå hur jag ska uppträda (t ex stanna när polisen vill det, veta vad olika skyltar betyder, varför det är 30 km/h på vissa ställen osv) och hur jag ska framföra mitt fordon

2. Strunta i att ta ett körkort och köra ändå, vilket leder till att jag går miste om en hel del kunskap som kan vara viktiga i sammanhanget. Det i sin tur leder till att jag får svårare att fatta korrekta beslut i vissa situationer eftersom jag inte tagit till mig den informationen som gör att jag kan anpassa mina beslut utifrån de regler som gäller i situationen jag befinner mig i och på så sätt bli en individ som fungerar i ett socialt sammanhang.

Djup och lite svårbegripligt? Ja, kanske...
Tänkvärt? Ja, troligen

Så, vad har det här resonemanget med polisjakter att göra?
Jo, blir jag uppmanad av polisen att stanna har jag även här minst två val.
1. Jag stannar och får ta konsekvenserna av de ev felaktigheter jag begått (som även de grundas på en massa val och riskbedömningar som JAG gjort tidigare)
2. Jag smiter, och det är här det händer! ÄVEN HÄR FÅR JAG TA KONSEKVENSERNA AV MITT BESLUT! Det är inte polisen som bestämmer MIG för att JAG ska smita, det är JAG SJÄLV! Om detta leder till att jag kör över min egen förmåga och dessvärre landar i ett dike så är inte det polisens fel, det är mitt eget. Detta eftersom mitt agerande baserar sig på ett beslut som jag själv fattat.

Jag vet att det ibland är jobbigt att komma till den insikten att man själv har fattat lite konstiga beslut där resultatet inte alltid blivit det önskade och att det då är synnerligen lätt att skylla det på någon annan.
Är jag fostrad i trafikens sociala sammanhang vet jag att jag ska stanna när polisen vill att jag gör det oavsett vad jag tror att de har för skäl till det.

Kontentan av mitt inlägg är:
Ta konsekvenserna av ditt eget handlande och skyll inte på någon annan om det går åt skogen!
Du hade ett val!
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
...

För min del så behöver jag inte vara orolig för att bli av med kortet(har inget att förlora) utan det handlar mer om en princip sak för mig. Polisen får inte jaga mig och därför ska de gefan i det!
..

Tja, jag kommer nog inte att bli sagd upp i mitt jobb, på grund av arbetsbrist - så länge det finns reelle sporthojs "idiot"

Den som tänker lite längre varför regelverket är som det är - förstår att det till stor del även är en arbetsmiljö fråga för den anställda polis.


Han har dock en viss poäng i det. Kör man utan körkort är man väldigt medveten om att man begår en olaglig handling. Därifrån är steget till att exempelvis "dra snuten" kortare än om man kör med kort. Förmodligen är steget att dra från en eventuell olycksplats kortare också.

(Egna åsikter utan vetenskapliga belägg)

Geggamoja - huvudet på spiken. Det som nog aldrig kommer fram är att det t. ex. hos några inte finns försäkring alls - och då är det inga anledning t. reg skylt (om inte man har en stulen sådan!), eftersom bl. a har ekonomisk konsekvens att bli upptäckt!
Tyvärr tror enstaka "rookies" tror att det coolt att haka på, och ett måste för att bli en i gänget! (några av dessa syns i bl. a dödsolyckorna).

Självfallet, ger allt sånt effekt, på store delar av det som vi motorcyklister jobbar för.

ex. (vajer) räckes diskussionerna. Inga på sporthoj.com kommenterade ledarartikeln i DN från i lördags. Dvs några dagar efter "smitningsolyckan i Stockholm". Ledarskribenten ville ha mera räcke uppställd, och ansåg att motorcyklisternas problem inte spelar roll, för dom får ändra attityd och körsätt, dvs följa trafiklagstiftningen.
Enstaka i kollektivet sätter en kniv i ryggen på resten av MC Sverige..

Ett annat ex.: Strax innan sommar hade vi på SMC möte med Transportstyrelsen. Vi lyfte upp att reg-skylten bör ku göras mindre, eftersom skattelappen nu är borta. Dvs samma storlek på reg numret, men på en mindre skylt.
Spontant tyckte man det var ett vettigt argument. Och vi var båda positiva på att jobba vidare med detta.
- Jag vett att det blir stökigare, om inte omöjligt, när vi då ser dödsolyckor, vart det saknas reg-skylt, och folk med miniskylter dolda drar polisen..

Om några år kommer det nya EU körkort med inbygd chip, typ samma system som på kreditkort. I Danmark finns det redan förslag på att alla MCs ska ha en chip läsare, så det endast går att starta en MC om man har gyldigt körkort!
- Personligen är jag helst fri för sånt!


Till tider är det inte enkelt att ställa upp och försvara sporthojen och vi som kör såna!!
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Någonstans i det hela så är det ju fel på er hela högen.

Hela diskussionen bygger på antagandet att polisen endast har två val
Jaga och få tag på den som begår brottet.
inte jaga och den som begår brottet går fri från allt obehag i någon form.

Polisen precis som alla andra här inne är inte kvar i 1700 talets mörka småland sittandes på en sten och förundras över att någon har uppfunnit hjulet.
med de resurser och befogenheter som de har till sitt förfogande har de klart mycket mer att sätta till än vad gemene man av oss har tillgång till.

så hur svårt är det för oss att ta reda på vem någon är osv.
inte speciellt svårt va ?
och om inte vi har svårt att ta reda på något om andra vad kan då polisen med sina möjligheter ta fram.

Den som nu står o säger att polisen måste stanna mcn direkt på plats genom att göra ett efterföljande eller så går personen fri från allt kanske skall tänka på det och ta det hela ett eller två steg längre.
-------------
idiot, att du sätter "jag gillar" är inte en komplimang, du har nog bara inte förstått vad jag skrev.

så för att förklara lite närmare,
Polisen behöver inte plocka dig på plats för att de med sin arsenal av utrustning och information skall få tag på dig, det är bara lättare och snabbare för dem att göra på det viset.

Det innebär också att ett efterföljande av polisen skapar en situation där inte en idiot är ute och jagar fram utan helt plötsligt är det en hel hög. vilket skapar risker för alla som är ute i trafiken. och kanske inte är det mest nödvändiga valet.
 
Last edited:

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
@MC-Bruden - Mycket bra skrivet, och jag håller fullständigt med dig i allt du säger.
Men tyvärr spelar det ingen roll vad vi tycker, det finns alltid andra som anser att de har rätt och tycker annorlunda även om det handlar om självklara och lagstadgade saker. Man får hoppas att de växer upp snart och inser sin bristande förmåga att tänka och agera rätt.
 
Last edited:

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Polisen får inte jaga mig.....??????

Vänta nu måste jag läsa i lagboken var detta står. Den delen har jag nog missat.
Begår gemene man en brottslig handling har polisen SKYLDIGHET att ingripa.

Dags att lägga ner, ursäkta uttrycket KUKMÄTERIET och påfågeldansen och köra hoj för att det är kul.

Det handlar inte om vem som kör fortast kan köra mest på bakhjulet eller har ballast system.
Det handlar om att roa sig med sin favorithobby HOJÅKNING i goda vänners lag.

Men vi ska väl vara glada att alla som vågar vara kaxiga bakom ett tangetbord håller sig till det.
Annars kommer vi väl ha klubbkrig i sporthojsvärlden oxå.

Nej nu ska jag leta upp äta popcorn smily´n och läsa vidare på detta forum.
:hojsmilie
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Någonstans i det hela så är det ju fel på er hela högen.

Hela diskussionen bygger på antagandet att polisen endast har två val
Jaga och få tag på den som begår brottet.
inte jaga och den som begår brottet går fri från allt obehag i någon form.

Polisen precis som alla andra här inne är inte kvar i 1700 talets mörka småland sittandes på en sten och förundras över att någon har uppfunnit hjulet.
med de resurser och befogenheter som de har till sitt förfogande har de klart mycket mer att sätta till än vad gemene man av oss har tillgång till.

så hur svårt är det för oss att ta reda på vem någon är osv.
inte speciellt svårt va ?
och om inte vi har svårt att ta reda på något om andra vad kan då polisen med sina möjligheter ta fram.

Så säg att Geggamojja drar snuten ikväll. Han är ganska lätt att känna igen på sitt ställ, sin hjälm och sitt röda skrammel. De tre i kombination är dessutom unika i Sthlm. Du vet att det var han, jag vet att det var han, polisen vet, Dansken vet, min mamma vet, Tuddes brorsas kompis kusin VET att det var Gegga.
Finns inte en åklagare i hela Sverige som kan få Gegga dömd på att "alla vet" att det var han. Gegga kan köra åttor runt hela Vasastan med snuten bakom. Tar han sig av hojen på Donken när polisen inte ser, knatar ett varv runt huset och dyker upp gåendes en bit från hojen när polisen kommer så räcker inte det för en dom.

Det är därför polisen inte går av sitt pass och ringer upp busåkaren dan efter på kontorstid. Har man hjälm kan man inte identifieras genom en titt, utan man måste tas på plats.
Det är alltså våra beviskrav i rätten som gör att man vill och ska ta buset på plats. Brott ska bevisas utom rimligt tvivel. Det är inget polisen hittat på eller lägger värderingar i. Utan hundraprocentig säkerhet=inget åtal = bortslösad tid.

Sorry Gegga, men jag tog dig som exempel just för att du är en seriös hojåkare och alla vet att du uppför dig i trafiken, hoppas det är ok. :krama
 
Last edited:

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Någonstans i det hela så är det ju fel på er hela högen.

Hela diskussionen bygger på antagandet att polisen endast har två val
Jaga och få tag på den som begår brottet.
inte jaga och den som begår brottet går fri från allt obehag i någon form.

Polisen precis som alla andra här inne är inte kvar i 1700 talets mörka småland sittandes på en sten och förundras över att någon har uppfunnit hjulet.
med de resurser och befogenheter som de har till sitt förfogande har de klart mycket mer att sätta till än vad gemene man av oss har tillgång till.

så hur svårt är det för oss att ta reda på vem någon är osv.
inte speciellt svårt va ?
och om inte vi har svårt att ta reda på något om andra vad kan då polisen med sina möjligheter ta fram.

Den som nu står o säger att polisen måste stanna mcn direkt på plats genom att göra ett efterföljande eller så går personen fri från allt kanske skall tänka på det och ta det hela ett eller två steg längre.
-------------
idiot, att du sätter "jag gillar" är inte en komplimang, du har nog bara inte förstått vad jag skrev.

så för att förklara lite närmare,
Polisen behöver inte plocka dig på plats för att de med sin arsenal av utrustning och information skall få tag på dig, det är bara lättare och snabbare för dem att göra på det viset.

Det innebär också att ett efterföljande av polisen skapar en situation där inte en idiot är ute och jagar fram utan helt plötsligt är det en hel hög. vilket skapar risker för alla som är ute i trafiken. och kanske inte är det mest nödvändiga valet.


Hur tänker du nu egentligen? :confused:

Dom vet inte vad personen som sitter på exempelvis motorcykeln har gjort? Han kan vara drogpåverkad och vid nästa korsning meja ner en barnvagn, eller så har han precis slagit sin fru medvetslös och hon ligger hemma i deras lägenhet utan möjlighet att ringa 112.

Att stanna en misstänkt person direkt, istället för att söka upp personen senare samma kväll är i min värld att föredra 100 gånger av 100. Dels pga att det kan rädda människoliv, dels för att det ökar chansen att sätta buset på plats ordentligt.

Ingen kaxig internetbrukare kommer få mig att ändra min åsikt i min ursprungliga post: Bra jobbat Polisen, fortsätt jaga!
 
Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Så säg att Geggamojja drar snuten ikväll. Han är ganska lätt att känna igen på sitt ställ, sin hjälm och sitt röda skrammel. De tre i kombination är dessutom unika i Sthlm. Du vet att det var han, jag vet att det var han, polisen vet, Dansken vet, min mamma vet, Tuddes brorsas kompis kusin VET att det var Gegga.
Finns inte en åklagare i hela Sverige som kan få Gegga dömd på att "alla vet" att det var han. Gegga kan köra åttor runt hela Vasastan med snuten bakom. Tar han sig av hojen på Donken när polisen inte ser, knatar ett varv runt huset och dyker upp gåendes en bit från hojen när polisen kommer så räcker inte det för en dom.
Det är därför polisen inte går av sitt pass och ringer upp busåkaren dan efter på kontorstid. Har man hjälm kan man inte identifieras genom en titt, utan man måste tas på plats.

Sorry Gegga, men jag tog dig som exempel just för att du är en seriös hojåkare och alla vet att du uppför dig i trafiken, hoppas det är ok. :krama

nej de kanske inte tar in gegga på det, men när geggas telefon dyker upp på samma platser och polisen står o väntar hemma på gegga eller var han nu brukar ställa hojen, och tar in honom på förhör och motorcykeln för undersökning för den är det ju inte svårt att se att det var så vart helt plötsligt blir det ett lite annat ballgame eller hur ?
här finns det helt plötsligt bra lagrum att stå o jävlas med ägaren/brukaren till hojen.

skulle det sedan vara så att det sitter en liten sändare inuti hojen när den hojen kommer tillbaks så att de inte tappar bort hojen igen så kan nog gegga kör hur jävla fort han vill men det kommer likförbannat bara sluta på ett sätt i slutändan. de vet var han var osv.
om du på allvar tror att du inte finns med i register hos polisen för att du kör hoj i stockholm så är det dags att tänka om.
jag vet inte hur många gånger jag sett polisen rikta både videokameror och stillbildskameror mot oss när vi står och snackar.
många bäckar små. som det heter.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Så säg att Geggamojja drar snuten ikväll. Han är ganska lätt att känna igen på sitt ställ, sin hjälm och sitt röda skrammel. De tre i kombination är dessutom unika i Sthlm. Du vet att det var han, jag vet att det var han, polisen vet, Dansken vet, min mamma vet, Tuddes brorsas kompis kusin VET att det var Gegga.
Finns inte en åklagare i hela Sverige som kan få Gegga dömd på att "alla vet" att det var han. Gegga kan köra åttor runt hela Vasastan med snuten bakom. Tar han sig av hojen på Donken när polisen inte ser, knatar ett varv runt huset och dyker upp gåendes en bit från hojen när polisen kommer så räcker inte det för en dom.

Det är därför polisen inte går av sitt pass och ringer upp busåkaren dan efter på kontorstid. Har man hjälm kan man inte identifieras genom en titt, utan man måste tas på plats.
Det är alltså våra beviskrav i rätten som gör att man vill och ska ta buset på plats. Brott ska bevisas utom rimligt tvivel. Det är inget polisen hittat på eller lägger värderingar i. Utan hundraprocentig säkerhet=inget åtal = bortslösad tid.

Sorry Gegga, men jag tog dig som exempel just för att du är en seriös hojåkare och alla vet att du uppför dig i trafiken, hoppas det är ok. :krama

Nahä?
http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article62110.ece?from=20101022060124
Mc-förare stannade inte för polisens teckenPolisen försökte flera gånger få stopp på mc-föraren, som kört för fort. Men föraren smet iväg.
Då sökte polisen upp mannen hemma.I går dömdes 40-åringen för förseelse mot trafikförordningen.
Kontrollen gjordes på E 4 söder om Skellefteå den 27 april. Polisens mätning av mc-färden visade 122 km/h på 90-väg.
Polismannen berättade vid rättegången att han försökte få mc-föraren att stanna med hjälp av ljus- och ljudsignaler från polisbilen - utan att lyckas.

Och när mc-föraren kom fram till en annan poliskontroll på E4, valde han att vända och köra iväg. Då beslutade sig polisen att söka upp mannen hemma, eftersom de tack vare registreringsskylten visste vem som ägde motorcykeln.

40-åringen förnekade att han gjort sig skyldig till förseelse mot trafikförordningen, det var inte han som kört ifrån poliserna.

Men tingsrätten fann att åklagares bevisning räckte, bland annat utifrån polismannens vittnesmål.

40-åringen ska betala 2 300 kronor i penningböter.

Publicerad 2005-12-01 17:20
 
Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Ni (ja, ni vet tamefan vilka ni är) är en skam för oss andra hojåkare, och det är pga er som vi ser skenande försäkringspremier och att vi hojåkare får ett skamfilat rykte i övriga samhället.

du syftar på idioter som idiot nuva? och inte den vanliga sporthojsåkaren som håller 30 och 50 begränsningar men bombar resten av vägarna i stort sett?

Han har dock en viss poäng i det. Kör man utan körkort är man väldigt medveten om att man begår en olaglig handling. Därifrån är steget till att exempelvis "dra snuten" kortare än om man kör med kort. Förmodligen är steget att dra från en eventuell olycksplats kortare också.

(Egna åsikter utan vetenskapliga belägg)

Precis, jag skulle vilja se vad "idiot" har att säga om han klipper till en fyraåring som råkar springa över gatan när han ger järnet på ettan genom stan,
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
du syftar på idioter som idiot nuva? och inte den vanliga sporthojsåkaren som håller 30 och 50 begränsningar men bombar resten av vägarna i stort sett?



Precis, jag skulle vilja se vad "idiot" har att säga om han klipper till en fyraåring som råkar springa över gatan när han ger järnet på ettan genom stan,



Typ :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top