MC-Tjuvar härjar i Landskronaområdet.

Вояж

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Skåne
Hoj
Ural, Buell, Yamaha, IZH
Såg en mc med två killar utan hjälm komma farandes genom stan på en Yamaha utan reg.skylt, träffade en mc polis som bekräftar att samma personer stjäl motorcyklar som korpar och sedan kör sönder hojen och slänger i närmsta dike. Samma killar hade tydligen snott en ny hoj dagen efter och lekt sönder. I natt lär två hojar kommit som fan genom Häljarp utan för stan för att sedan ligga och smyga utan ljus bland husen, polisen lär ha kommit med blåljus ett tag efter. Den ena hojen var den crossen/enduron med enbart framljus körandes av en välkänd korp från stan.

Så håll koll på era hojar.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Är de igång igen gangstrarna.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Nej, det är inte Adnan. Inte heller Ta**r och det gänget som var igång för ngt år sedan. Jag har sett minst 4 olika apor på hojarna. Igår på den röd/vita R6/R1an och KTMen var dom nog ca 18-20.

I morse var jag efter två apor på två customhojar??? med skyltarna lossbrutna ur fästena, inga hjälmar och inga skyltar. Körde som ena jefla kartor, missade växlar och slingrade sig fram. Dom var inte mer än 15-16 år. Ringde fabror Polisen både igår och idag, meeeen.....

Crossen kör nästan dagligen ner mot varsvområdet och till och från Häljarp.
 
Last edited:

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Gör ett samhällsingripande och brotta ner skiten.Sätt sedan drägget på en båt som lämnar landet för gott.
 

Вояж

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Skåne
Hoj
Ural, Buell, Yamaha, IZH
Polisen verkar vara helt oförmögna att punktmarkera svinen. Hoppas tjuvarna "knackar på fel dörr en dag".
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Är det en polkaretta med ett gp blås. Så är det vår lokala apa t***r

Stressa om möjligt :)

Om föraren på crossen är mörkhyad (svart)
Så är det j*****n
 
Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Är det en polkaretta med ett gp blås. Så är det vår lokala apa t***r

Stressa om möjligt :)

Om föraren på crossen är mörkhyad (svart)
Så är det j*****n

Nej, det var inte Ta**r. Ingen Polkaretta. Håller mer på den med mer vitt från ca 06/07.

Du vet att jag stressar:)
 

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Ort
Lund
Hoj
KTM RC8R 2009
Fy fan, man blir gruvligt rasande bara man läser om det här. Tanken att någon jävla snorunge nyper ens hoj och kör sönder den... Detta bekräftar väl i princip bara min redan existerande bild av Landskrona som en gangstrarnas och banditernas högborg. Jag är glad att man är relativt skonad från sånt här i Lund, vilket är märkligt med tanke på närheten både till Malmö och just Landskrona.

Ironin i detta är, som vanligt, att även om polisen griper vederbörande på bar gärning så mynnar det inte ut i någonting. Speciellt inte om det är kids vi snackar om. Man kan bara hoppas att de kör ihjäl sig själva på egen hand utan att skada någon annan och på så vis skonar samhället den enorma börda de utgör. :dummer
 

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Ort
Södertälje
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
I morse var jag efter två apor på två customhojar??? med skyltarna lossbrutna ur fästena, inga hjälmar och inga skyltar. Körde som ena jefla kartor, missade växlar och slingrade sig fram. Dom var inte mer än 15-16 år. Ringde fabror Polisen både igår och idag, meeeen.....

Blev väckt av dessa idioter i morse när dom åkte runt utanför mig. Verkade precis som dom letade efter något/något.
Ringde också polisen men dom hade tydligen inte tid. Landskrona skulle behöva ha en del stationerade poliser som kan ta tag i problemen som finns i denna stad och förhoppningsvis lösa dom en gång för alla.
 

SuzukiGSR600

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki GSR600 -2007
Vi får hjälpas åt att hålla koll kollektivt, fota gärna om ni ser svinen så polisen får mer bevis om det nu behövs.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top