MC tjuvar på väla hbg

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Name and shame!!

Ge ut grabbarnas namn iallaf. Jag skulle inte kunna sova lugnt om jag visste att en massa MC människor skulle vilja ha mitt huvud på ett fat :näsblod.

Fan låt dom svettas lite, det behöver ju inte va Bandido stajl :D . Men vafan, de skulle ju tagit era hojar :mad: .....vid närmare eftertanke....jag skulle mangla dem :mad: och deras bombade farsa !! Vafaen var han sur på ER för ? :huvet :död

Jag hoppade efter ett par brudar som stal min handväska på puben och jagde efter dem, fick polisen att arrestera dem på plats och sen blåljus till stationen. Fan vilken kick det var (rent adrenalin, hade kanske fegat ur annars :rolleyes: )...men det hade varit skönare att få banka lite på dom innan. MEN å andra sidan hände det inget, visst vi fick väskorna men inget har hörts från polisen i ärendet på 3 år!!! Grrrrr

Nilles

Saknar vintern som f*n!!
Gick med
5 Jul 2004
Hoj
R6 -00 Bana, KTM 350 EXC SIX DAYS
wonderwizard skrev:
VARFÖR INTE RINGA SNUTEN PÅ STÖRT ?

bara förklara att tjuvarna tagna på bar gärning

Det hjälper inte!! Hade inbrott i bilen, polis kom dit och plockade killarna när dom slagit sönder halva bilen och fortfarande satt i. Nedlagt för att dom inte tillgrep något av värde!!!

/Johan

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Nilles skrev:
Det hjälper inte!! Hade inbrott i bilen, polis kom dit och plockade killarna när dom slagit sönder halva bilen och fortfarande satt i. Nedlagt för att dom inte tillgrep något av värde!!!

/Johan

Det tror jag inte riktigt på, för du har alltid rätt att ställa skadeståndskrav vid brott. i så fall har du själv missat en del.

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Mögel skrev:
Vadå en som fattat sa du inte förut att du inte har misshandlat dom :confused: Tror nog du hittat på hela historien annars kan det väl inte va så svårt att läga ut regnummret eller :confused:

Han sa varken eller, läs inlägget igen.

Det verkar jävligt korkat att gå ut på ett forum och säga uttryckligen att man har misshandlat någon.

Sen tycker jag också det vore bra att få ut regnumret, men samtidigt kan man ju förstå att trådskaparen inte vill göra det, då får man respektera det också.

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
walleskydive skrev:
Parkerade själv utanför IKEAs entre´ígårkväll.tänkte de är lugnt.men det verkar som dom jävlarna inte har ngn skamm i kroppen.Bor själv på *CENSUR*,hat hojjen på *CENSUR* kanske bara är en tids fråga innan den är borta,men o andra sidan brukar dom inte stjäla på sin egen bak-gård :fatta! :fatta! :smasha :kryckor
well... efter att du har berättat var du har den & var du bor nu så är det säkert en tidsfråga.. redigera inlägget ist hörredu..

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
Nää... ut med regnr. så vi hbg:are kan få köra runt & leka lite utanför ist =)
RR & halmstads gänget får mer än gärna hänga på :p

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
GlennB skrev:
Han sa varken eller, läs inlägget igen.

Det verkar jävligt korkat att gå ut på ett forum och säga uttryckligen att man har misshandlat någon.

Sen tycker jag också det vore bra att få ut regnumret, men samtidigt kan man ju förstå att trådskaparen inte vill göra det, då får man respektera det också.

Så om jag har fattat detta rätt så misshandlade bröderna killarna hemma hos dom när deras far stog och tittade på :va :confused:

GOODAlien

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
GS1000 sidovagn, Yamaha R7 OW 02, R1 racer. Aprilia mille RSV SP chopper , Aprilia AF1
Mögel skrev:
Så om jag har fattat detta rätt så misshandlade bröderna killarna hemma hos dom när deras far stog och tittade på :va :confused:

Och det trycker vi om :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Last edited:

Samuel_LJackson

back on track
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
R1
Mögel skrev:

Du har antagligen inte fattat rätt. Han har inte sagt något om vad som hände egentligen, möjligen fick de dabb men farsan tittade knappast på! Vafan fick du det ifrån? :va

Last edited:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Samuel_LJackson skrev:
Du har antagligen inte fattat rätt. Han har inte sagt någon om vad som hände egentligen, möjligen fick de dabb men farsan tittade knappast på! Vafan fick du det ifrån? :va

Sida 3 svar 47...

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Samuel_LJackson skrev:
Förstår fortfarande inte hur du kan få det till "vi misshandlade killarna och hans farsa såg på".

Nej där fick jag att hans far va med!!!

Citat:
Inskickat av Tysken
Polisanmälan kanske inte är så smart efter detta, risken är ju att dom åker på misshandeln istället. Sen polisanmälde man ju inte folk på medeltiden.

VWAOOU en som har fattat

Där fick jag det till misshandel...!!!

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Tycker att du gör dessa tjuvar en stor tjänst, med att inte lämna ut reg nummer.
Finns en hel del folk här som är på Väla med jämna mellanrum.
Man skulle kanske förhindra en del stölder om man kunde tipsa (polis, vakter), när den ev. bilen finns i området.
Handlar inte om att man skall "hälsa på" utan mer om att det kan vara bra att ha koll på omgivningen.
Tycker att du gör ett stort fel men att hålla inne med den infon.

De ligger säkert bakom en hel del bilinbrott också.
Sno hojar är nog inte det första man börjar med.

Så gör mig en tjänst....tänk om....tänk rätt :tummenupp

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Henke skrev:
Tycker att du gör dessa tjuvar en stor tjänst, med att inte lämna ut reg nummer.
Man skulle kanske förhindra en del stölder om man kunde tipsa (polis, vakter), när den ev. bilen finns i området.
Handlar inte om att man skall "hälsa på" utan mer om att det kan vara bra att ha koll på omgivningen.

:fakta :tummenupp

Sniper

Guest
Henke skrev:

Pga Att det inte va killarnas bil ger jag inte ut något nummer annars
skulle jag inte TVEKA TRO MIG.
Jag tycker inte man hänger ut en oskyldigs persons reg nummer i detta
läget,bilen lånades olåvandes med inflytande av killen som inte tillhör
familjen, har suttit i ett lång samtal med pappan i dag, han har varit i kontakt
med dom andra föräldrarna,vad som kommit fram av detta samtal så är
inte killarna straffade eller haffade för några andra brott.
Föräldrarna ska nu ta tag i pojkarn (ungjävlrna) Jag har funderat vad skulle
dom få för staff för anstiftan eller försök till stöld, som det hade blivt i detta
fallet eftersom vi stoppde stölden.I värst fall hade dom fått åka polisbil
till stan och blivit släppta direkt.
Men ni kan ju hålla koll på en silvermet MB 320cdi kombi 02,a
som hör hemma på planteringsvägen, om dom nu skulle va så jävla dumma
och sno farsans bil igen :huvet

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
merida
:tummenupp Fan vad gott!!

Det är bra att "prata" om det är några problem!! :smasha

Tänk om dom kunde ge fan i det som inte tillhör dom! :kulspruta :machinegu

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
wonderwizard skrev:
VARFÖR INTE RINGA SNUTEN PÅ STÖRT ?

bara förklara att tjuvarna tagna på bar gärning

vad hjälper det? om de ens bryr sig så kanske de kommer alldeles för många timmar försent ändå...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0