MC-träff i Falkenberg under Roadracing-SM? Eller?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hej på er!
Den 26-27 augusti kör vi i Falkenbergs MK finalen i Roadracing SM, och då jag sitter i styrelsen så känner jag ett visst ansvar för att det ska bli BRA. Och där ingår SÅKLART att det ska komma MASSOR med publik!!!! För Roadracing på riktigt är ju sååååååååå coolt! Så vad ska vi göra för att locka folk?
1. Ska vi slå på trumman för en MC-TRÄFF på klassiskt maner, med camping på banan och rockband? Är det bra?
2. Ska vi ha ett "Alla som kommer med hoj kommer in för 100 kr per ekipage. Kaffe ingår!"-erbjudande? Är det bra?
3. MC-utställning? Är det bra?
4. ????? Kom med förslag. Vad är bra, vad drar folk 2023?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Låter skoj! Jag funderar på att
Hej på er!
Den 26-27 augusti kör vi i Falkenbergs MK finalen i Roadracing SM, och då jag sitter i styrelsen så känner jag ett visst ansvar för att det ska bli BRA. Och där ingår SÅKLART att det ska komma MASSOR med publik!!!! För Roadracing på riktigt är ju sååååååååå coolt! Så vad ska vi göra för att locka folk?
1. Ska vi slå på trumman för en MC-TRÄFF på klassiskt maner, med camping på banan och rockband? Är det bra?
2. Ska vi ha ett "Alla som kommer med hoj kommer in för 100 kr per ekipage. Kaffe ingår!"-erbjudande? Är det bra?
3. MC-utställning? Är det bra?
4. ????? Kom med förslag. Vad är bra, vad drar folk 2023?
Kommer Superbike köras där i år eller delas det i år igen? Jag funderar på att få ihop en kundevent med ett besök till Falkenberg i år.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vad har ni för budget och ambitioner? Det vore ju lite häftigt med ett rockband, men det blir ju jobbigt om ambitionen är ACDC men budgeten räcker till Knuttekent, ensambandet som spelar covers på Kenneth and the knutters... Och vill ni locka dom redan frälsta, vilket kanske är en ganska liten men hängiven grupp, eller den breda allmänheten?
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Bra parkering och inträde för hela familjen för 150SEK.
Någon mat som går jävligt snabbt att servera, typ korv/burgare/pannkakor.

Lyxalternativet: 1000SEK och man får går runt i depån och snacka lite med team/förare.

Stekaralternativet: 25000SEK. Man får efter rejset välja valfri motorcykel från de tävlande och sticka ut och lägga 5 varv inklusive teamsupport och ev coaching från annan toppförare! Hahaha
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vad har ni för budget och ambitioner? Det vore ju lite häftigt med ett rockband, men det blir ju jobbigt om ambitionen är ACDC men budgeten räcker till Knuttekent, ensambandet som spelar covers på Kenneth and the knutters... Och vill ni locka dom redan frälsta, vilket kanske är en ganska liten men hängiven grupp, eller den breda allmänheten?
Vi siktar på redan frälsta hojåkare! Bred allmänhet kan vi nog drömma om. Och vilken budget vi har? Ja, tanken är väl att alla spenderade pengar ska generera åskådare som betalar utgifterna och mer därtill; vi behöver pengar till att hålla banan i skick!
Så, om vi spenderar 7000 kr på ett lokalt rockband som kan sin sak så ska det ju då generera 70 gäster som betalar 100 kr i inträde.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vi siktar på redan frälsta hojåkare! Bred allmänhet kan vi nog drömma om. Och vilken budget vi har? Ja, tanken är väl att alla spenderade pengar ska generera åskådare som betalar utgifterna och mer därtill; vi behöver pengar till att hålla banan i skick!
Så, om vi spenderar 7000 kr på ett lokalt rockband som kan sin sak så ska det ju då generera 70 gäster som betalar 100 kr i inträde.
Ni måste nog ha 80-100 betalande om det ska gå plus med ett rockband för 7000kr, ni ska ju ha el, en scen, lite avspärrningar osv.

100 redan frälsta är väl nästan svårare än att få tag på 100 som inte är det? Jag har ett vagt minne av en ganska gles publik, på min tid, om man räknar bort förarnas familjer och team. Är det kanske lättare att sälja in ett event, en sjujävla fest och röj med Falkenbergs tuffaste band, med RR på köpet? Det kanske får ickefrälsta att lockas till det och upptäcker racingen som bonus, istället för att locka med SM i roadracing åsså blir det lite musik också.

Hitta några som kan stunta lite också. Jag var på en stuntshow i Gävle för en massa år sen, där dom tex hällde ut bensin på backen, som dom tände genom att slanga och skrapa 12 o clock-staget i backen. Det vore väl görfränt att köra när det börjar skymma?

Edit: Längst ner här finns det lite bilder på det: http://www.hoztic.se/gallery007.html
 
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Kan man locka dit lite mc-butiker som ställer ut lite hojar och får tjöta med folk medans man traskar runt i depån? Lite mäss-stämning samtidigt som man kollar race liksom.

Jag önskar ibland att jag var som farsan på 70-talet som har tältat på varenda racerbana norr om Assen och drack öl med racerfolket om kvällarna. Nu bor jag nära falken men hade sporthoj.com en tajt ”klubb” så hade man ju säkert kunnat lura ner 30-40 hojar som campade och grillade korv. Likadant kunde man träffats på andra banor runtom sverige. Med det sagt: kan man flagga för att det finns gratis camping och fräscht badrum så kanske sådant kan ta fart igen? Nu vill väl dock folk hem på kvällen och kolla Netflix…
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nu vill väl dock folk hem på kvällen och kolla Netflix…
Det är lite det jag tänker... att det är SVÅRT att få folk att komma och campa även om det finns musik och öl...
Kanske det är enklare att få folk att "Kom igen alla ni på västkusten som ska ut och ta en sväng med hojen nu på lördag, kom förbi Falkenbergs Motorbana; 100 spänn i inträde, gratis kaffe och som en bonus, COOL RACING!!!!!! Ni kommer inte att ångra er!"
Eller?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
vegansk getmjölk.

???? Förtydliga för mej från landet hur getmjölk kan vara vegansk..

Att vit maskrossav kan vara vegansk är ju förståelig.. Men att en get är vegansk det fattar jag inte?

O naturligtvis går det att campa en natt och dessutom komma på hoj, någon bärs kanske kan slinka ned o ett gäng korv med bröd
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jag är inte omöjlig om det skulle gå att få med sig ett gäng härifrån öst. Tälta och dricka bärs är aldrig fel!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är lite det jag tänker... att det är SVÅRT att få folk att komma och campa även om det finns musik och öl...
Kanske det är enklare att få folk att "Kom igen alla ni på västkusten som ska ut och ta en sväng med hojen nu på lördag, kom förbi Falkenbergs Motorbana; 100 spänn i inträde, gratis kaffe och som en bonus, COOL RACING!!!!!! Ni kommer inte att ångra er!"
Eller?
Jag gillar det MCHK-R gör på Sviesta varje år.
Har inget emot att tillbringa lång tid i sadeln och sover gärna i tält. Men jag är lite udda så du får nog inte in så många hundra...:rodnar
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

Såg tävlingarna på plats, jäkligt kul. Flygvapnet var såklart där och hade Vertoluppvisning, Herca osv men också Viggenpassage på riktigt låg höjd med Peter L som speaker.

Vi var där ett gäng från Sundsvall och campade men ffa gjorde lite stålars på ölbungy, yxkastning och lite annat. Dvs sk ”kringaktiviteter” för alla hojåkare som hade åkt dit för att se&uppleva.

Finns inte sådant längre?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
???? Förtydliga för mej från landet hur getmjölk kan vara vegansk..

Att vit maskrossav kan vara vegansk är ju förståelig.. Men att en get är vegansk det fattar jag inte?
Det var mer ett uttryck av frustration och raljans, eftersom allt ska finnas i veganska/vegetariska varianter, från köttbullar till fälgkors, eftersom det anses både rädda miljön/världen och vara PK.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top