MC-träff i Falkenberg under Roadracing-SM? Eller?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hur genererar värmeväxlaren kolmonoxid?

Kolmonoxid bildas (i stort sett) alltid vid förbränning. Eftersom värmeväxlaren för över värmen effektivare till vattnet håller kokkärlet lägre temperatur (man kan tex koka vatten i ett vanligt mjölkpaket eller i en plastpåse direkt över köket eftersom vattnet kyler ned till Max 100 grader) så kondenseras gaslågan mot kärlet och CO bildas i högre utsträckning. Det finns CO-varnare men klokast är att laga mat utomhus.

• Gilla
Reaktioner: RN

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nu är jag lite off topic, ursäkta Mozz,
JAG FÖRLÅTER DIG! :tummenupp Och alla ni andra som på ett kul sätt får denna tråd att (på klassiskt SH-maner) skeva iväg åt något helt annat håll än ursprungstanken.
Hur som helst, det är styrelsemöte imorrn, och vi ska kolla på alla ideer. När jag kollat runt lite grann så verkar det som att om man ska ha musik och ölförsäljning så drar det iväg med tillstånd och säkerhet på ett sätt som gör att det kanske blir svårt att få ihop det ekonomiskt. Men vi ångar på!
Håll CO/matlagnings-diskussionen levande!!!!:tummenupp

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Åker gärna på tävlingar, men med barnfamilj är det svårt att slita sig. Därför ligger Falkenberg bra till när man har en hustru och en dotter som älskar shopping. Dessutom billigt och bekvämt boende i Ullared.
Det som däremot tog emot förra året var entrepriset. 200:- för en vuxen, dvs det skulle kosta oss 800:- för två dagar. Inte populärt att ta det från familjekassan när det bara var jag som var intresserad.
Nu löste det sig med att jag hjälpte en kompis i depån och fick ett armband av honom, annars hade vi inte kommit dit.

Och tur var det, för både hustrun och dottern tyckte det var spännande att se, kan tänka sig åka dit igen.

Iformation om tävlingen var usel för den som inte är insatt. Väldigt många som kom fram i depån och ställde frågor om tidsschemat och vad de olika klasserna betyder, var man kan se livetaiming, banrekord osv. Tycker det är jättekul att berätta om, men kanske inte alla som vågar gå fram och fråga någon random kille i depån, och kanske inte alla i depån som är lika sugna på att stå och pladdra om racing med främmande människor?

Så utifrån min familjs upplevelse är enterpriset för dyrt i förhållande till vad man får. Byt ut kanelbullen mot en lunch eller sänk priset.

Tävlingsinformation. Kort sammanfattning vad de olika klasserna innebär. Vilka är elit, nybörjare, storlek på hojarna osv. Att det finns först ett sightseeing lap och ett uppvärmningsvarv innan det väl startar.
Det är jättebra med speekern men inte alltid man hör den.
Så tillgängligheten på informationen måste bli bättre! Vill minnas att inte ens entrepriset fanns på er hemsida. Där borde till och med länken till livetime vara.
Om ni inte vill trycka upp informationslad att dela ut måste det vid entren vara tydligt var man i sin telefon kan hitta all denna info.

Sammarbete med Ullared? Ingen erfarenhet av sponsring, men här finns ju en möjlighet där ni kan dra nytta av varandra. Jag hade aldrig följt med till Ullared om det inte vore för sm, och familjen hade aldrig följt med till sm om det inte vore för Ullared. Men det kanske inte är så vanligt med en familj där en gillar racing och resten shopping?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
JAG FÖRLÅTER DIG! :tummenupp Och alla ni andra som på ett kul sätt får denna tråd att (på klassiskt SH-maner) skeva iväg åt något helt annat håll än ursprungstanken.
Hur som helst, det är styrelsemöte imorrn, och vi ska kolla på alla ideer. När jag kollat runt lite grann så verkar det som att om man ska ha musik och ölförsäljning så drar det iväg med tillstånd och säkerhet på ett sätt som gör att det kanske blir svårt att få ihop det ekonomiskt. Men vi ångar på!
Håll CO/matlagnings-diskussionen levande!!!!:tummenupp
Går det att få dit en arrangör som har koll på såna saker, och hyr mark av er, delar på vinsten eller något annat som gör att det blir en vinst för båda? Dom har ju rutiner för tillstånd, kanaler för marknadsföring, koll på kundgrupper, artister, personal mm.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nu är vi ju rackarns nyfikna på vad ni kom fram till på styrelsemötet, eller är det hemligt än så länge?
Jag är också nyfiken, blev det SportHojsrabatt på inträdet? :va:va:va

Det lär inte kosta mycket med tanke på att de flesta på forat hellre sitter framför datorn framför att tillbringa många timmar i sadeln på en SportHoj! :crash

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Nu är vi ju rackarns nyfikna på vad ni kom fram till på styrelsemötet, eller är det hemligt än så länge?
Nej, inga hemligheter, vi jobbar på alla fronter. Men att ha öl och band kostar stålar (lite oklart om hur mycket) och församlingen var tveksam till om det skulle bära sig. Men någon sorts "Hoj plus förare/passagerare till ett billigt pris för en helgbiljett" blir nog av. Så boka helgen och kom, campa kan ni definitivt göra.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Iformation om tävlingen var usel för den som inte är insatt. Väldigt många som kom fram i depån och ställde frågor om tidsschemat och vad de olika klasserna betyder, var man kan se livetaiming, banrekord osv. Tycker det är jättekul att berätta om, men kanske inte alla som vågar gå fram och fråga någon random kille i depån, och kanske inte alla i depån som är lika sugna på att stå och pladdra om racing med främmande människor?
Här blev församlingen lite förvånad. De sa att all information fanns på FMK:s hemsida.

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Här blev församlingen lite förvånad. De sa att all information fanns på FMK:s hemsida.

Möjligt att det blev upplagt senare. Har iaf mailkonversation från 11aug där dom/ni bekräftar att det inte kommit med på hemsidan, varken tider, priser eller ens information om vad det finns för möjligheter att köpa mat. Och mat är viktigt! ?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Möjligt att det blev upplagt senare. Har iaf mailkonversation från 11aug där dom/ni bekräftar att det inte kommit med på hemsidan, varken tider, priser eller ens information om vad det finns för möjligheter att köpa mat. Och mat är viktigt! ?
Slappt och dåligt i så fall. Måste fixas. Såklart!:tummenupp

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Bra att du tar upp detta Magnus! :tummenupp
Klurat en del på detta genom åren, och enl. mig är det viktigaste av allt att folk över huvud taget vet om att det är tävling! Alltså annonsering! Info är A & O.

Annonsera där folk ser det!
Och då är kanske inte Hallandsposten det primära alternativet. Det borde ge betydligt större genomslag om man annonserar med lite ex. fräcka bilder eller en kort filmsnutt på tex. Youtube, Fejsbok, Instagram, MC-tidningar, Sporthoj.com etc.

Musik tror jag också hade kunna funka toppen, men det är samma sak där, då måste budskapet ut till den breda massan. Många kanske t.o.m. skulle kunna komma bara för musiken.

Försäljning av Merch? tröjor kepsar etc. Hur gör andra?

Och det kanske låter lite ofint, men dom inbitna har ofta redan koll, vi behöver inte sparka in öppna dörrar, det är dom andra vi vill åt, dom som inte besökt oss tidigare.

Använd gärna oss medlemmar som budbärare!

Tveksam till:
"Gratis" fika, som det var förra året. Genererar kanske lite goodwill men lockar ingen publik.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...