MC Transport från Tyskland

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Zenit skrev:
2377960 skönt att höra att de har löst sig =) börjat fundera lite på "min" eftersom de nog tar ett tag innan jag kommer ner...vilket företag var det du visste som frakta inom tyskland?
Jag har nog tyvärr inte plats för fler cyklar på den här resan.

Dock kan möjligheten finnas senare, reser ju emellan rätt så regelbundet. Det skulle dock krävas fler än en hoj i så fall för att det skall komma att löna sig.

Jag kan lasta tre stycken sporthojar i bussen utan risk för kontakt mellan dem. Två stycken är hur enkelt som helst. Jag skulle dessutom kunna få minst två st med mig på ett MC-släp, fler om man lastar på ett större släp (vilket jag inte äger för tillfället)

Du får fundera på saken.:tummenupp

// Göran

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Palmas skrev:
2378170 Jag har nog tyvärr inte plats för fler cyklar på den här resan.

Dock kan möjligheten finnas senare, reser ju emellan rätt så regelbundet. Det skulle dock krävas fler än en hoj i så fall för att det skall komma att löna sig.

Jag kan lasta tre stycken sporthojar i bussen utan risk för kontakt mellan dem. Två stycken är hur enkelt som helst. Jag skulle dessutom kunna få minst två st med mig på ett MC-släp, fler om man lastar på ett större släp (vilket jag inte äger för tillfället)

Du får fundera på saken.:tummenupp

// Göran

tyckte han nämde nåt om ett företag när jag snacka med honom men de kanske va dig då.. tänkte sj försöka låna skåpbil o ta mig ner för att kunna kolla på den live innan man köper men om de finns nåt företag i dk som kan köra hojen till färga till rätt pris så hade de ju kunnat va intressant

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Zenit skrev:
2378209 tyckte han nämde nåt om ett företag när jag snacka med honom men de kanske va dig då.. tänkte sj försöka låna skåpbil o ta mig ner för att kunna kolla på den live innan man köper men om de finns nåt företag i dk som kan köra hojen till färga till rätt pris så hade de ju kunnat va intressant
Det var Kodax som skrev följande:
Kodax skrev:
Du kan ju pröva att höra av dej till Automobile i Sundsvall. Dom hade lastbil men tror dom sålt den nu. Jag fick betala 5000kr för min förra bil me dom. En mc ligger nog betydligt billigare...
Så där har du ett bolag som kanske kan fixa det åt dig.

Problemet ofta som jag har förstått det är att fraktbolagen är rädda för att köra MC pga skaderisken=tar bra betalt. Vissa har jag hört kräver att man har en låda kring den. Detta är dock vad jag hört och det bästa är kanske att kolla med en fraktfirma.

Såg var du bor och jag åker till Ängelholm lite då och då där min Svenska kund håller till. Så jag skulle kanske kunna få med en hoj vid besök hos dem.

Var står hojen du är spekulant på då? Är det i norra Tyskland?

Hör av dig om det inte löser sig så får vi se om jag kan hjälpa dig.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Palmas skrev:
2378302Såg var du bor och jag åker till Ängelholm lite då och då där min Svenska kund håller till. Så jag skulle kanske kunna få med en hoj vid besök hos dem.

Var står hojen du är spekulant på då? Är det i norra Tyskland?

Hör av dig om det inte löser sig så får vi se om jag kan hjälpa dig.

Tack, hojen står i riktnummer 48 så nordvästra tyskland. Ännu e de inte akut eftersom jag ändå väntar på pengar från fb. :)

Hellracer

Asfaltskontrollant
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
En hel hoper Italienska skönheter med mycket riv i!
Zenit skrev:
2377960 skönt att höra att de har löst sig =) börjat fundera lite på "min" eftersom de nog tar ett tag innan jag kommer ner...vilket företag var det du visste som frakta inom tyskland?

Företaget heter Iloxx!

Du kan gå in på deras hemsida på www.iloxx.de. :argpådato De har enhetspriset på 179 Euro för en MC i hela Tyskland.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Nu är man igång igen. Har bussen med mig och skall upp mot Sverige nu till helgen den 7-8 okt. Jag har plats för en, max två st hojar. Om det är någon som vill ha en cykel uppfraktad hör av er här eller via PM så kan vi säkert komma överens.

// Göran

Rig

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
Blue R6
Palmas skrev:
2512066 Nu är man igång igen. Har bussen med mig och skall upp mot Sverige nu till helgen den 7-8 okt. Jag har plats för en, max två st hojar. Om det är någon som vill ha en cykel uppfraktad hör av er här eller via PM så kan vi säkert komma överens.

// Göran

Nästa gång får du hojta till lite tidigare så man hinner köpa en hoj oxå! :tummenupp

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Rig skrev:
2514825 Nästa gång får du hojta till lite tidigare så man hinner köpa en hoj oxå! :tummenupp
Det lovar jag att göra. Det blev lite snabbt pakommet överhuvudtaget att vi skulle ner. Nu kommer jag dock att vara kvar tills tisdag innan jag aker uppat igen sa om nagon har handlat och behöver transport har jag nagon dag extra.

Jag kommer formodligen att aka ner fler ganger och da ska jag annonsera lite tidigare. :tummenupp Tanken normalt är att fa ihop ett antal cyklar pa en transport för att göra det hela lite effektivare. Om det är nagon som köper nu under vintern är det kanske inte lika brattom och da kan man samla ihop dem innan uppresa. Det gar alltid att PM:a och kolla läget..

// Göran

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Pa väg ner till Tyskland igen för att hämta tva hojar, min + en till. Finns plats för ytterligare en hoj om nagon har nagot pa gang. Kör A7 och A5 fran Puttgarden till Frankfurt. 4000,- tar jag för transport och aker hem igen pa fredag-lördag nästa helg. Aker upp till Ö-vik och kommer att släppa den ena hojen i Göteborg.

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400
Tar du med hojar från privatpersoner i Tyskland också ?

Och hur sköter man betalning för hojen?

Känns ju inte så säkert att skicka pengar till någon i tyskland
Och hoppas på det bästa

Barbarozza

Medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
CBR1100 BB-01

Och hoppas på det bästa

Du skal være forsiktig med betaling av sykkel, det er visse regler du skal følge. Først må du forvisse deg om at fahrzeugbrifet er orginalt.
Fahrzeugbrief er hojens skjøte og eiebevis. Dokumentet blir utstedt når hojen er ny, og følger hojens levetid. Den som er i besittelse av fahrzeugbrief er hojens rettmessige eier, selv om navnet som er oppført i Fahrzeugbrief er et annet. Stemmer ikke navnet på selgeren med navnet i Fahrzeugbrief, skal selgeren kunne forevise en salgskontrakt der det tydelig kommer fram at hojen er kjøpt fra den og den personen. Fahrzeugbrief skal behandles som et verdipapir.

Det beste du kan gjøre er å reise en tur ned selv :) Jeg skal ned etter den 26 denne måneden med egen bil og slep og hente en kawa zx9r.

Betalingen gjør jeg ikke før jeg har sett Fahzeugbrief og at dette ikke er en kopi. Deretter sørger jeg for en Abmeldung hos "tyske bilprovning" og tar MCen til den tyske \danske grense og melder i fra at den exporteres, da må du ha Fahrzeugbriefet klart.

Import til Sverige må du nok finne ut av selv. Jeg kan bare reglene for Norge.

Utvalget av hojer er enormt i tyskland disse dager og prisene noe lavere en sverige på diverse modeller.

Barbarozza

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen

Och hoppas på det bästa

Jag har hämtat tre hojar hos tidigare för folk här pa forumet. Alla har hämtats hos privatpersoner. Tva har fört över pengar direkt till säljaren och en kille lämnade kontanter till mig som jag tog med och betalade till säljaren.

Det är naturligtvis en fraga om förtroende och risk. Känner man sig osäker är det bättre att lata bli eller hämta själv. En av de jag har hämtat at är Hellracer som har inlägg i denna trad.

Import til Sverige må du nok finne ut av selv. Jeg kan bare reglene for Norge.

Utvalget av hojer er enormt i tyskland disse dager og prisene noe lavere en sverige på diverse modeller.

Barbarozza

Farhzeugsbrief är helt riktigt mycket viktigt. Det motsvarar regbeviset i Sverige.

Priserna pa manga hojar ligger rätt lika med Sverige tycker jag men utbudet gör att det finns rätt stor möjlighet att pruta, allra helst hos privatpersoner. Jag har en kollega som försöker sälja tva cyklar, en GSXF 750 och en SV 650 och dom lag pa mobile.de länge utan ett enda svar.

En av de cyklar jag hämtade förra gangen var en VFR 800 i mycket fint skick, jag har för mig att han gick ner 500 Euro pa priset. Han som köpte cykeln var den enda som hade ringt.

Last edited:

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400

Priserna pa manga hojar ligger rätt lika med Sverige tycker jag men utbudet gör att det finns rätt stor möjlighet att pruta, allra helst hos privatpersoner. Jag har en kollega som försöker sälja tva cyklar, en GSXF 750 och en SV 650 och dom lag pa mobile.de länge utan ett enda svar.

En av de cyklar jag hämtade förra gangen var en VFR 800 i mycket fint skick, jag har för mig att han gick ner 500 Euro pa priset. Han som köpte cykeln var den enda som hade ringt.

Det jag eventuellt är intresserad av är

En ktm adventure 640 04 och fram
Eller en BMV hp2

Priserna kanske är som i sverige
Men det finns för tillfället få beg av ovanstående

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Det jag eventuellt är intresserad av är

En ktm adventure 640 04 och fram
Eller en BMV hp2

Priserna kanske är som i sverige
Men det finns för tillfället få beg av ovanstående

Ja det är ju inte helt vanliga cyklar nagon av dem. Jag ska kolla lite om jag hittar nagot. Annars kan du kolla pa mobile.de om du inte redan har gjort det.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...