MC-transport i nya VW Caddy?

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Hej,

Är det någon som på rak arm vet hur pass mycket utrymme det finns i nya VW Caddy att transportera en modern sporthoj typ zx10, R1, 1000r? Egentligen är väl frågan om det går att stänga bakdörrarna helt eller inte? :va

Klart jag kan mäta vid tillfälle men om någon vet så slipper jag ju ;)

/Thomas
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Hej,

Är det någon som på rak arm vet hur pass mycket utrymme det finns i nya VW Caddy att transportera en modern sporthoj typ zx10, R1, 1000r? Egentligen är väl frågan om det går att stänga bakdörrarna helt eller inte? :va

Klart jag kan mäta vid tillfälle men om någon vet så slipper jag ju ;)

/Thomas

Höjd 125cm
Längd 178cm

Ifrån vw´s hemsida iaf.
 

Sir_Börje

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2003
Ort
Avesta
Hoj
CRF 450 -08
Polarn gav sin Ducati 748 skjuts i sin Skoda pickis, dock utan att kunna fälla upp baklämmen.
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Helt ointressant för er...

Men vi ska oxå skaffa oss sånna på jobbet. Så jag har samma fråga :)
Smacka in en K6 där vore ju kanon :tummenupp
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Du behöver en bit över två meter lastutrymme för att kunna stänga dörrarna så det går garanterat inte.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det finns väl en längre version utav caddyn också?
Och är lastutrymmet 178cm långt som det står här ovanför så kanske en hoj går in på diagonalen om inte annat.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
På en bankörning såg jag en som klämt in en Hypersport. Utan fram & bakhjul.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Och är lastutrymmet 178cm långt som det står här ovanför så kanske en hoj går in på diagonalen om inte annat.

Den är så pass smal mellan hjulhusen att man knappt ens tjänar på att ställa en hoj på snedden. Blir nog till att köra med öppna dörrar.
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Nu har jag varit och måttat i polarens Caddy och det kan gå, det kommer att vara på det berömda håret både på längd och höjd men det bör vara möjligt om man ställer hojen på diagonalen. I värsta fall får man ha ena dörren bak lite öppen. Jag meddelar hur det gick när jag varit iväg och hämtat nyförvärvet ;)
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jag körde en honda 1000 i förra veckan utan att plocka en pryl på hojen i caddy "nya",har även kört en r6 06,r6 02 i en sådan.
i gamla caddyn körde jag en k3:a och då fick jag plocka kutsen,samma sak på r6 02 men r6 06 gick alldeles utmärkt hel.jag har alltid kört den in i ena hörnet och bara lyft över röven.vänta tills däcken svalnat bara för annars är det jobbigt att flytta tillbaka den sedan.så är det...
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
jag körde en honda 1000 i förra veckan utan att plocka en pryl på hojen i caddy "nya",har även kört en r6 06,r6 02 i en sådan.
i gamla caddyn körde jag en k3:a och då fick jag plocka kutsen,samma sak på r6 02 men r6 06 gick alldeles utmärkt hel.jag har alltid kört den in i ena hörnet och bara lyft över röven.vänta tills däcken svalnat bara för annars är det jobbigt att flytta tillbaka den sedan.så är det...

Ok, då låter det som det borde fungera, en zx10r är ju inte direkt stor för att vara 1000cc :tummenupp
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Resultatet blev att jag fick köra med bägge dörrarna lite öppna. Det hade kanske gått att stänga den ena och eventuellt bägge om man hade ställt hojen mer diagonalt men det blir knepigt att spänna då. Hur som helst var detta inget stort problem och jag spännde bara igen bakdörrarna med gummispännband och sen var det bara att tuta och köra :D Hojen kom hem utan incidenter.
 

Sirius Black

www.yamaha-r.se
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 07
det kan lyckas men jag som jobbar på vw skulle inte ta den med spända och öppna dörrar pga avgaser i kupen. absolut inte långa sträckor.
det är värt att hyra ett lägre skåp.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Resultatet blev att jag fick köra med bägge dörrarna lite öppna. Det hade kanske gått att stänga den ena och eventuellt bägge om man hade ställt hojen mer diagonalt men det blir knepigt att spänna då. Hur som helst var detta inget stort problem och jag spännde bara igen bakdörrarna med gummispännband och sen var det bara att tuta och köra :D Hojen kom hem utan incidenter.

Vi pratar denna modell? Om man tar på diagonalen och lirkar lite borde den gå in alltså? Ska kanske trasportera en hoj en längre sträcka och vill ha stängda dörrar.

9899113521.jpg
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Vi pratar denna modell? Om man tar på diagonalen och lirkar lite borde den gå in alltså? Ska kanske trasportera en hoj en längre sträcka och vill ha stängda dörrar.

9899113521.jpg
Beror på hojen som sagt, bilen är ganska precis 2 meter på diagonalen längst in i hörnen. Men så långt får du ju aldrig in en hoj så i princip har du runt 1,75 att spela på. Varken vår GSXR750 eller Fireblade:n går in utan att plocka bort saker om dörrarna ska stängas.

Kupe'n är helt skild från lastutrymmet med en plastvägg.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top