Mc-tur som sket sig totalt idag.....

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kom överens med en kompis jag skulle komma över med hoj och vi skulle brumma lite och ta posör-kort att ladda upp här och alltid reta någon :banana

Går ut i garaget, startar hojen, den startar går lite orent o bluddrar men det ger med sig vet man, får hålla varvet uppe lite grann, kommer inte ur garaget för bilen står för nära :mad:
Stänger av hojen , misstag nummer 1, kommer inte in i bilen då jag är fullkittade med skinnkläder, goretexjacka och hjälm, går in i huset för att ta av mig lite..bökigt som f-n. Svetten börja komma, fortfarande trångt som f-n att komma in i bilen, så jag börjar gunga den fram och tillbaka över över snö och is, men går inte, så jag krånglar mig in i bilen, allt varmare i kläderna blir man, startar bilfan backar 2 meter, går ut och in och tar på mig jackan, hjälm och handskarna igen. -Ja nu skall det bli åka av.

Men vad nu, hojen bara tänder till och lägger av, chokar lite, lika dant igen, den har surat ner sig el/kombinerat med början på batteritorsk..in i garaget igen med hojen, kittar av mig alla kläder. -JA!! Kommer ju på att jag har ett till batteri ligger, bara att byta, 5 minuters jobb! Byter batteri och rullar ur garaget, äntligen!!! Misstag nummer 2 kommer nu...laddade aldrig på batteriet efter det blev urladdat i somras, så jag stod med 2 dåliga batterier :huvet

Då gick lixom energin ur en..det är inte väder för att springa igång det heller...

Laddar nu det minst dåliga batteriet, sen skall batteri nummer 2 laddas för framtida missöden.

Inte blev det bättre för att kompisen ringde och fråga vad fan jag gjorde som aldrig kom, han hade kört säkert några mil, var underbart!!

Får väl glädjas med honom, men imorrn skall jag på det igen.....

Man lär sig dock av sina misstag, fan tro´t.
 

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
sporTlovEr skrev:
Kom överens med en kompis jag skulle komma över med hoj och vi skulle brumma lite och ta posör-kort att ladda upp här och alltid reta någon :banana

Går ut i garaget, startar hojen, den startar går lite orent o bluddrar men det ger med sig vet man, får hålla varvet uppe lite grann, kommer inte ur garaget för bilen står för nära :mad:
Stänger av hojen , misstag nummer 1, kommer inte in i bilen då jag är fullkittade med skinnkläder, goretexjacka och hjälm, går in i huset för att ta av mig lite..bökigt som f-n. Svetten börja komma, fortfarande trångt som f-n att komma in i bilen, så jag börjar gunga den fram och tillbaka över över snö och is, men går inte, så jag krånglar mig in i bilen, allt varmare i kläderna blir man, startar bilfan backar 2 meter, går ut och in och tar på mig jackan, hjälm och handskarna igen. -Ja nu skall det bli åka av.

Men vad nu, hojen bara tänder till och lägger av, chokar lite, lika dant igen, den har surat ner sig el/kombinerat med början på batteritorsk..in i garaget igen med hojen, kittar av mig alla kläder. -JA!! Kommer ju på att jag har ett till batteri ligger, bara att byta, 5 minuters jobb! Byter batteri och rullar ur garaget, äntligen!!! Misstag nummer 2 kommer nu...laddade aldrig på batteriet efter det blev urladdat i somras, så jag stod med 2 dåliga batterier :huvet

Då gick lixom energin ur en..det är inte väder för att springa igång det heller...

Laddar nu det minst dåliga batteriet, sen skall batteri nummer 2 laddas för framtida missöden.

Inte blev det bättre för att kompisen ringde och fråga vad fan jag gjorde som aldrig kom, han hade kört säkert några mil, var underbart!!

Får väl glädjas med honom, men imorrn skall jag på det igen.....

Man lär sig dock av sina misstag, fan tro´t.
Är man nog åk kåt tar man start kablar från bilen... :rolleyes:
 

nitros

Må de hata oss Blott de frukta oss
Gick med
1 Jul 2005
Ort
haninge
Hoj
-
Jag o kompisen kom ut iallafall, hoppas du får en bättre morgondag :tummenupp
 

Bifogat

  • steff laddar på.JPG
    steff laddar på.JPG
    35.8 KB · Visningar: 389

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Är det verkligen skönt å köra nu? Får man någon glädje utav det?
Såg en kille idag på hoj när vi var på Mc-varuhuset. Just då haglade det ute :3freak Kan väl inte säga att det såg särskilt skönt ut.
 

nitros

Må de hata oss Blott de frukta oss
Gick med
1 Jul 2005
Ort
haninge
Hoj
-
Alicia skrev:
Är det verkligen skönt å köra nu? Får man någon glädje utav det?
Såg en kille idag på hoj när vi var på Mc-varuhuset. Just då haglade det ute :3freak Kan väl inte säga att det såg särskilt skönt ut.



Idag var det riktigt skönt, värre när vi var ute första gången för en månad sen. Men vad gör man inte för dämpa abstinensen :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Alicia skrev:
Är det verkligen skönt å köra nu? Får man någon glädje utav det?
Såg en kille idag på hoj när vi var på Mc-varuhuset. Just då haglade det ute :3freak Kan väl inte säga att det såg särskilt skönt ut.

Äh, man åker ju skoter på vintern! Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! :fakta :hihi Kan tipsa om att arméns vita vinterhandske (20kr på ÖB) är perfekta att ha över mc-handskarna när det är kallt!
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Var ute idag och startade upp cykeln på uppfarten.
Hade det inte varit för blankisen på uppfarten så hade jag tagit en sväng, fick istället torrvarva några minuter och väcka grannens slaktkossar ur vinterdvalan.
Imorgon gör vi ett nytt försök. Kanske ska salta lite inatt??

De e nära nu !!!
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Nog är man allt sugen och dra igång hojen... men här uppe är det för mycket vinter kvar ännu! :(
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Måste få gno in det ordentligt !! Torrt på e18 och hojen går klingande rent vid 6500 rpm och då kommer "el pottå" och hans brylkräms pojkar i hans fula blåa 320I från 92 upp jämsides . Tre klick ner och 45 graders ökning på höger hand ! :blah tänkte inte mer på ryggstöds lutaren förän jag bromsade in på macken ! :squid hoj forever :tummenupp
 

Ionizer

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Övik
Hoj
zx-6r 95, cr250r 91, DBS-Zafir 67
Du har inte funderat på att dom hoppades på att du skulle göra just så?

DVS, att dom lyckades locka dig att riskera ditt körkort..

En blå 320 från 92 är ju fin :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top