Med tanke på att hjälmen är bland det viktigaste att lägga krutet på, hade jag fan inte köpt en i Thailand - piratlandet där det tom finns Ferrari-tofflor i alligatorskinn.
Rätt jobbigt om man upptäcker att den fina Shoeihjälmen i kevlar visar sig vara en staniolpappersvadderad plastbalja med fint motiv när man närmar sig backen i 160 blås.
Köp gärna T-shirts och shorts i "butikerna" där men köp säkerhetsutrustningen där du vet vad du får.
Mina 5 cent!
Jag hade aldrig tänkt att köpa grisen i säcken precis som jag skrivit i flera inlägg utan min tanke var ifall de hade
riktiga originalhjälmar från Arai eller Shoei i Thailand eftersom mycket är väldigt billigt där nere, dock är ju en hel del kopior och det är ju helt ointressant. Tänkte att de kanske hade äkta Arai-hjälmar för under halva priset jämfört med här men det verkar nog rätt kört.
En annan fundering är ju att eftersom de hyr ut sporthojar kanske de har billiga hojgrejor typ kraschpuckar, öhlins styrdämpare etc etc. Likadant här så köper jag ju inte nån hemmasvetsad styrdämpare...utan bara originalgrejer, jag kanske är ute och cyklar nu?
Jag tror inte ens du hittar något du vill ha med dig hem. Utom en tjej kanske
Haha! Nope, ingen chans, men jag kanske kan ta med mig en till dig om jag kan byta henne mot nått roligt, kanske nått Yoshimura-rör och några uppsättningar däck?