Mc verkstad helsingborg? Rekommendationer/Varningar?

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
Mavve skrev:
2564048 Fan va du e ball.
Om du nu känner honom så bra, hur fan kan du skriva sån skit då?

Du visar ju bara varför man kan komma på kant med dig. Fullt förståeligt.
Du behöver inte vara orolig,han vet vad jag tycker om hans sätt o driva sin verkstad.

Ge dig nu.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Benza i oljan.
Kan bli dyrt , även dyrare om verkstaden inte är helt ärlig.
Kan också vara ett enkelt problem.

Det absolut bästa är givetvis om man meckar själv då vet man att allting är ordentligt gjort.
En större firma brukar ta 500-600kr/ timme , det är ju inte så jävla roligt att lämna in sin hoj om man inte själv är motorkunnig och inte vet vad problemet består av.

Lätt för verkstäderna att avrunda uppåt.

YappE

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Såld!
Mavve skrev:
2564048 Fan va du e ball.
Om du nu känner honom så bra, hur fan kan du skriva sån skit då?

Du visar ju bara varför man kan komma på kant med dig. Fullt förståeligt.

Du verkar uppenbarligen komma ikant med alla.......

O sen bara för att lägga till när det gäller diskutionen om MP...
Så har jag o en till här på forumet väntat på saker som e beställda sen 2-3 månader tillbaka. Då hade han glömt beställa. Men jag tror han sa det för 2-3 veckor sen. O det har inte kommit ännu!

Det kallar jag inte att vara serviceinriktad.

TUMMENUPP :tummenupp för Johan i Påarp
Han håller vad han lovar.
Eller talar om vad som händer om det blir förändringar.

Last edited:

Tompha

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Ktm 690 duke 2012
Då var det lagat och klart för avhämning, lämnade hojen hos påarps mc service, fick låna släp med ramp och spännband.
Kostade strax över 1400kr för arbete och material. Igensatt luftfilter och en bensinkran i fel läge...
Tog en vecka från lämnande till körfädig.
Mkt trevlit bemötande, kommmer definitivt lämna famtida mc problem till honom.:tummenupp

Tack för tipsen, såg att MP racing hade lite trim till min fazer...så det blir nog en tur dit med...

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Ingen
Har bra erfarenhet av både Påarps mc service och mp-racing :)

Angående leveranstider så lider hela samhället av långa leveranstider,
det är dyrt att ha saker på lager och pengar är allt idag...

Banditfredde

Raka rör o öppna spjäll
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Har inte tid :(
Jag har lämnat min bandit till landskona på garantisaker. dom sa att din skulle vara färdig inom fyra veckor. Men de har tagit 9 veckor av någon anledning. :huvet tex ett kompprov tog lite mer än 1 vecka. Tydligen när dom hade kört den i bäken så hade de försvunnit 25hk. Så jag får hoppas att de märks skillnad nu när jag ska hämta den. annars får dom fortsätta. Så de stället i landskrona rekomenderar inte jag. Tog 4 veckor innan dom över huvud tagen tittade på den. Mycket dåligt. Mchuset rekomonderar inte jag heller. Anledningen att jag inte tycker om dom ställen är för att man behandlar en ny kund illa. Man brukar inte allvar och får gjort de man ska göra direkt. Garantisaker är garantisaker. sånt e de. Men de e min uppfattning jag har fått av dom ställena. Tur de finns fler ställen o vända sig till.:tummenupp

Men OR center kan jag varmt rekomenderar. Mp Racing Billesholm oxå. mycket fint rykte. Bromölla vet jag inte själv men enligt vad man har fått höra så lämnar dom inga dåliga jobb ifrån sig heller. :tummenupp

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jimsan skrev:
2644590 Har bra erfarenhet av både Påarps mc service och mp-racing :)

Angående leveranstider så lider hela samhället av långa leveranstider,
det är dyrt att ha saker på lager och pengar är allt idag...

Dig har jag kört till Landskrona med och käkat glass.
Fick ditt nummer men hann ställa av innan jag skulle ut igen tyvärr.

Måste vara du med likadan grå/svarta hjälm som min lånehjälm....

Arcon

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Always
Mp-Racing

Ja, om du är ute efter någon som kan sina saker vad det gäller trimningar, så kan jag verkligen rek. Mats på Mp-Racing. Jag har sett vad han kan göra på svart o vitt. Själv har jag alltid varit störtnöjd med hans resultat, samt det är alltid kul att se vad han kommer på för trix för att ytterligare få några fler kusar än andra Dynojetcenters. Jag har sett han spendera mkt mer tid på en bänkkörning än vad som är normalt. Han är pedant, och ger sig ej innan han når resultat. Jag var faktiskt där idag, en runda. Då fick jag se den nya anläggningen han fixat till sin Dynobänk !!! Hör o häpna. Han har fixat en simulerad fartvind som är iställt till Dynobänken, för att kunna simulera övertryck i luftburken m.m. Detta ger en mkt mer exakt luft o bränsle inställning uppe i fart = ytterligare mer effekt.... Coolt!

Mvh Arcon

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Ingen
Arcon skrev:
2651782 Då fick jag se den nya anläggningen han fixat till sin Dynobänk !!! Hör o häpna. Han har fixat en simulerad fartvind som är iställt till Dynobänken, för att kunna simulera övertryck i luftburken m.m. Detta ger en mkt mer exakt luft o bränsle inställning uppe i fart = ytterligare mer effekt.... Coolt!

Japp, han är desutom ensam om det i Sverige, respekt :klappar

Mavve: :hej Visst var det jag, snart vår.. då blir det dags för en ny runda väl?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Arcon skrev:
2651782 Ja, om du är ute efter någon som kan sina saker vad det gäller trimningar, så kan jag verkligen rek. Mats på Mp-Racing. Jag har sett vad han kan göra på svart o vitt. Själv har jag alltid varit störtnöjd med hans resultat, samt det är alltid kul att se vad han kommer på för trix för att ytterligare få några fler kusar än andra Dynojetcenters. Jag har sett han spendera mkt mer tid på en bänkkörning än vad som är normalt. Han är pedant, och ger sig ej innan han når resultat. Jag var faktiskt där idag, en runda. Då fick jag se den nya anläggningen han fixat till sin Dynobänk !!! Hör o häpna. Han har fixat en simulerad fartvind som är iställt till Dynobänken, för att kunna simulera övertryck i luftburken m.m. Detta ger en mkt mer exakt luft o bränsle inställning uppe i fart = ytterligare mer effekt.... Coolt!

Mvh Arcon
Jag håller helt och hållet med dig. Mats på MP-Racing kan sina grejor, jag skulle inte lämna min hoj till någon annan än honom. Inga hafsverk där inte :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...