MC White Shadow, kondomer och busskort

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Vi (jag och sambon) hade hunnit bo i det nyligen inköpta huset, så långt ut på vischan du kan komma, i ett par veckor innan jag fick betala priset för min naivitet.

Det var en solig dag i maj, kanske juni, och det var dags att klippa gräset, innan man tog hojen till kvällsskiftet. Jag traskade bort mot carporten; den gamla Tornardon stod och väntade på mig, gött det. Däremot hade min Hornet 900 bytts ut mot en longboard, kondomer och busskort. Jävligt dålig deal om du frågar mig.

Nån hade, mellan att jag parkerade hojen i carporten runt midnatt, och då jag fick för mig att gräset hade vuxit tillräckligt, bestämt sig för att min hoj var alldeles för lätt att stjäla för att låta den stå. Hade jag varit lagd åt det hållet, hade jag förstått honom, då det det bara var att leda ut den och traska iväg. Nej, varken kätting, skivbromslås eller ens styrlås hade använts :dummer - Det är fan i mig på gränsen att jag tycker det är värt att slänga på dessa lås där jag bor, trots empirin, ens idag. Men jag gör det ändå. Har numera blivit ganska paranoid, och springer ut med påk och yxa om jag hör nåt mysko.

Jag fick iaf tag på pundaren (ja, det var en riktig pundare), då han inte hade hunnit mer än en halv kilometer, och min sambo som var ute med bilen och kikade runt, kom ikapp en kille som gick och knuffade på gamle bettan.

Det är väl känslomässigt preskriberat nu, så jag tänkte dela med mig av denna, då obehagliga upplevelse, som jag numera ser tillbaka på och mest garvar åt; speciellt med tanke på vad han, denna ädlare tjuv (ja, det får man ändå säga!), lämnade efter sig:

20140521_114839(1).jpg

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Fan vad sjukt! Aldrig hört talas om en tjuv som lämnar ett busskort:D

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Tror det var dig jag köpte min framlampa ifrån och man skulle aldrig tro att det skulle kliva en pundare förbi där ute i skogen ;-)
Men tur att ni hittade Mc´n :)

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Kan syftet med kondomerna vara att hjälpa dig på traven med att känslomässigt preskribera händelsen?

sportgaraget

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-07 Honda CBR
Men det är väl som alltid med sånt man inte känner till.
Kanske nån "frisk" pålitlig försökskanin kan punda till och se hur man ser på saker och ting från andra sidan staketet.
Eller varför inte söka upp honom och bjussa på en tuva eller ett strå och fråga.
Jag har hjälpt några av dessa tillsammans med arga snickarn och dom har sina historier.:fakta

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka