Mc

Tobbe_89

-Cross-
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
2000 Yamaha yz
Hejsan!! kom itne på vart jag skulle lägga denna tråd så det får bli här :p hur många cc får man köra med mellan kort ?

poZ

Lev livet innan livet lever dig...
Gick med
19 May 2005
Hoj
CBR 600fs fighter
Tobbe_89 skrev:
2106311 Hejsan!! kom itne på vart jag skulle lägga denna tråd så det får bli här :p hur många cc får man köra med mellan kort ?

Hej och välkommen! :hej
Du får väl köra hur många cc du vill fast max 25kW. Rätta mig om jag har fel.

poZ

Gick med
19 May 2005
Hoj
CBR 600fs fighter
abethebabe skrev:
2106348 fan va jag älskar såna här trådar när folk får visa upp sina besserwissarkunskaper! att överhuvudtaget svara på en sån här tråd!

Då kan man ju undra varför du svarar överhuvudtaget? :7peta

Jag resonerar iaf såhär, inga frågor är för dumma. Så frågar man aldrig får man inget veta. Så därför valde jag att svara på denna tråd för han hade tydligen inte koll på detta.

Robin_heij skrev:
2106344 Och 0,16 kw är ? hk ?

1 kW = 1.36 hk så det är bara att räkna.

poZ

Gick med
19 May 2005
Hoj
CBR 600fs fighter
abethebabe skrev:
2106363 det var inget svar assmunch :arsele

Nej ok då, ett inlägg. Varför göra ett inlägg som bara verkar drygt? Känns så onödigt.

Tobbe_89

-Cross-
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
2000 Yamaha yz
okej men vid vilken kubik brukar hojjarna ha 25 kw då? beror ju självklart vilken hoj det är men på ett ungefär??

EDIT: kollade precis på Hondas sm 450cc den hade 33 kw ungefär

Last edited:

poZ

Gick med
19 May 2005
Hoj
CBR 600fs fighter
Tobbe_89 skrev:
2106382 okej men vid vilken kubik brukar hojjarna ha 25 kw då? beror ju självklart vilken hoj det är men på ett ungefär??

EDIT: kollade precis på Hondas sm 450cc den hade 33 kw ungefär

Det går säkert räkna på det så men rekommenderar nog hellre att köpa en hoj du vill ha och strypa ner den till 25kW.

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Ingen för tillfället....
abethebabe skrev:
2106363 det var inget svar assmunch :arsele, dessutom så är killen i moppeåldern! han får vänta nåra år och återkomma när han har blivit stor och köpt sig en hoj! ska du börja lufta frågor och svar om suzuki K50 snart eller dt 50?

Trodde att vi skulle vara trevliga i det här forumet?... :va

Var ska man annars fråga? :confused:

Tobbe_89

-Cross-
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
2000 Yamaha yz
poZ skrev:
2106407 Det går säkert räkna på det så men rekommenderar nog hellre att köpa en hoj du vill ha och strypa ner den till 25kW.

ok plugg i avgaset som på moppe då eller?? kommer tex en sådan honda som jag nämnde gå bra med strypning tror ni?
eller kommer den gå slött

K.Svensson

Morgontrött
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
RMZ450 SM -08 ... Speed Triple -07
Tobbe_89 skrev:
2106418 ok plugg i avgaset som på moppe då eller?? kommer tex en sådan honda som jag nämnde gå bra med strypning tror ni?
eller kommer den gå slött

Beror helt på cykeln, men om det är en SM så antagligen borde den gå hyfsat. Annars går dom som en påse nötter.

EDIT. Strypning är väl brickor vid insug/spjällhuset eller trottelstopp.

Tobbe_89

-Cross-
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
2000 Yamaha yz
abethebabe skrev:
2106363 det var inget svar assmunch :arsele, dessutom så är killen i moppeåldern! han får vänta nåra år och återkomma när han har blivit stor och köpt sig en hoj! ska du börja lufta frågor och svar om suzuki K50 snart eller dt 50?

För det första är jag inte i moppe åldern .. däremot e nog du det .. du verkar ju inte vara mognare iallafall...ifall min tråd nu e så värdelös för att jag har 1-1.5 år kvar tills jag kan köpa det ... så kan man väl få fråga jag kanske ville veta det innan min 18 års dag
:tungan

för det verkar ju inte som man får fråga sånt innan dess

K.Svensson skrev:
2106428 Beror helt på cykeln, men om det är en SM så antagligen borde den gå hyfsat. Annars går dom som en påse nötter.

EDIT. Strypning är väl brickor vid insug/spjällhuset eller trottelstopp.

Får la bli SM då så man får lite drag :)

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
abethebabe skrev:
2106348 fan va jag älskar såna här trådar när folk får visa upp sina besserwisserkunskaper! att överhuvudtaget svara på en sån här tråd! men vad jag har märkt är att så fort det startas en tråd som verkar kräva lite besserwisserkunskaper= onödigt vetande så verkar tråden få hur mkt svar som helst!

Asså, jag fattar inte... Varför inte svara? Han hade ju en fråga. Och varå onödigt vetande... Besserwisserkunskaper? You lost me, I dunno wut the hell you're talkin' about? :confused:

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Tråd bråk...

Såna här saker kan undvikas om nu trådskaparen inte vore så korkad att starta en sån här tråd överhuvudtaget. SÖK!!! Internät är störe en SH, prova google eller kanske www.vv.se där finns all info man behöver om sånt här.
Så innan man frågar: tänk, leta svar själv sen kan man fråga.

Nu lär jag få nåt gulligt PM eller få skit i tråden men det klarar jag. Och till nån moderator: va snäll och lås tråden innan det blir öppet krig.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...