Tobbe_89 skrev:2106311Hejsan!! kom itne på vart jag skulle lägga denna tråd så det får bli här hur många cc får man köra med mellan kort ?
poZ skrev:2106320Hej och välkommen!
Du får väl köra hur många cc du vill fast max 25kW. Rätta mig om jag har fel.
flexbert skrev:2106328Och max 0,16kw per kg.
Rätta mig om jag har fel
flexbert skrev:2106328Och max 0,16kw per kg.
Rätta mig om jag har fel
abethebabe skrev:2106348fan va jag älskar såna här trådar när folk får visa upp sina besserwissarkunskaper! att överhuvudtaget svara på en sån här tråd!
Robin_heij skrev:2106344Och 0,16 kw är ? hk ?
abethebabe skrev:2106363det var inget svar assmunch
Tobbe_89 skrev:2106382okej men vid vilken kubik brukar hojjarna ha 25 kw då? beror ju självklart vilken hoj det är men på ett ungefär??
EDIT: kollade precis på Hondas sm 450cc den hade 33 kw ungefär
abethebabe skrev:2106363det var inget svar assmunch , dessutom så är killen i moppeåldern! han får vänta nåra år och återkomma när han har blivit stor och köpt sig en hoj! ska du börja lufta frågor och svar om suzuki K50 snart eller dt 50?
poZ skrev:2106407Det går säkert räkna på det så men rekommenderar nog hellre att köpa en hoj du vill ha och strypa ner den till 25kW.
Tobbe_89 skrev:2106418ok plugg i avgaset som på moppe då eller?? kommer tex en sådan honda som jag nämnde gå bra med strypning tror ni?
eller kommer den gå slött
abethebabe skrev:2106363det var inget svar assmunch , dessutom så är killen i moppeåldern! han får vänta nåra år och återkomma när han har blivit stor och köpt sig en hoj! ska du börja lufta frågor och svar om suzuki K50 snart eller dt 50?
K.Svensson skrev:2106428Beror helt på cykeln, men om det är en SM så antagligen borde den gå hyfsat. Annars går dom som en påse nötter.
EDIT. Strypning är väl brickor vid insug/spjällhuset eller trottelstopp.
abethebabe skrev:2106348fan va jag älskar såna här trådar när folk får visa upp sina besserwisserkunskaper! att överhuvudtaget svara på en sån här tråd! men vad jag har märkt är att så fort det startas en tråd som verkar kräva lite besserwisserkunskaper= onödigt vetande så verkar tråden få hur mkt svar som helst!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |